خانه / توسعه فردی / اینستاگرام / چک لیست محتوا گذاری در اینستاگرام
چک لیست محتوا گذاری در اینستاگرام
چک لیست محتوا گذاری در اینستاگرام

چک لیست محتوا گذاری در اینستاگرام

چک لیست محتوا گذاری در اینستاگرام

 

سلام به همراهان خوب علم ما. همانطور که می دانید مهمترین بخش یک کسب و کار آنلاین در اینستاگرام، محتوای خوب و مناسب است. داشتم یک برنامه و چک لیست محتوا گذاری در اینستاگرام می تواند باعث نظم و در نتیجه بیشترین بهره وری را در اینستاگرام داشته باشیم. در این مقاله با علم ما همراه باشید تا یاد بگیرید چطور چک لیستی برای تولید محتوای پیج خود را داشته باشیم.

 

هدف از چک لیست محتوا گذاری در اینستاگرام چیست؟

توجه به چک لیست پست گذاشتن در اینستاگرام یکی از پارامترهای اصلی برای ورود به اکسپلور اینستاگرام، افزایش اعتماد فالوورها، اصیل نشان دادن پیج شما و در نهایت محبوبیت شما در اینستاگرام است.

هدف از این کار اینست که شما بتوانید به صورت سیستمی و حرفه ای تعداد محتوای زیادی را تولید کنید. تا هم روند پست گذاری مستمر رعایت شود و هم اینکه بتوانید در زمان کمترین جذب فالوور و در نهایت فروش بیشتری داشته باشید.

 

اصول تولید محتوا در اینستاگرام:

تفاوتی ندارد که چه کسب و کار آنلاینی دارید. در صورتی که با اصول تولید محتوا در اینستاگرام آشنا نباشید، محتواهای شما بازخورد مناسبی نخواهند داشت. در ادامه اصول مهم تولید محتوا در اینستاگرام را بررسی می کنیم.

1. مشخص کردن هدف

در اولین گام هدف خود را مشخص کنید. اگر آنلاین شاپ هستید، مسلما هدف شما از تولید محتوا در پیج اینستاگرام، فروش بیشتر و افزایش تعداد مشتریان است. اگر پیج شما آموزشی است، در نهایت هدف فروش دوره های آموزشی است.

2. انتخاب موضوع

برای انتخاب موضوع محتوا ابتدا موضوع کلی پیج یا کسب و کار خود را در نظر بگیرید. برای مثال اگر پیجی فروشگاهی دارید و محصولات مختلف را در آن به فروش می ‌رسانید، موضوع محتوا می‌ تواند مسائلی مانند معرفی محصول، راهنمایی استفاده از محصول و موارد مشابه دیگر باشد.

3. شناسایی مخاطبان

مخاطبان شما چه اشخاصی هستند؟ محتوا راه تعامل کسب و کار با مشتریان است. و برای تولید بهتر آن، شناسایی مخاطبان شرط اول کار است. در شناسایی مخاطبان باید به موضوعاتی مانند نیاز و خواسته مخاطب، سلیقه، جنسیت، سن و سال و حتی میزان فعالیت مخاطب در اینستاگرام و پیج توجه داشته باشید.

4. آشنایی با ابزارهای تولید محتوا

این روزها ابزارهای مختلفی برای تولید محتوا در اینستاگرام وجود دارند. که بعضی از آنها برای تولید، بعضی برای انتشار و بعضی دیگر برای تحلیل و مدیریت محتوا استفاده می ‌شوند. ابزاری مانند گوشی‌ های هوشمند، برای تولید عکس و ویدیو، رینگ لایت، میکروفون، نرم‌افزارهای انتشار محتوا، اپ های ویرایش عکس و ویدیو و … از انواع مختلف ابزارهایی هستند که به منظور تولید محتوا در اینستاگرام می ‌توان از آنها استفاده کرد.

5. برنامه ‌ریزی برای تولید محتوا

برنامه‌ ریزی برای تولید محتوا قدم بعدی در تولید محتوای اینستاگرام است. و مانند دیگر اقدامات در اینستاگرام باید با دقت و اصولی انجام شود. برنامه ‌ریزی نه فقط در اینستاگرام بلکه در تمام بسترهایی که از طریق محتوا با کاربران ارتباط برقرار می ‌کنند، مورد نیاز است. تا زمانی که یک برنامه‌ ریزی دقیق و درست برای انتشار محتوا نداشته باشید، این کار به درستی پیش نمی‌ رود. برای مثال اگر یک هفته روزانه پست بگذارید و چند هفته پشت سر هم پستی در صفحه خود قرار ندهید، مخاطب نظر مثبتی نسبت به پیج نخواهد داشت. و حتی احتمال ترک پیج در این زمان را خواهد داشت. برنامه‌ ریزی برای تولید محتوا را باید با پارامترهایی مانند زمان انتشار محتوا، موضوعات مناسب برای تولید محتوا، نوع پست‌هایی که به عنوان محتوا قابل انتشار هستند و بسیاری پارامترهای دیگر انجام دهید.

این مبحثی است که امروز به آن می پردازیم.

 

 

چک لیست تولید محتوای اینستاگرام:

به ‌صورت کامل به چک لیست تولید محتوا اینستاگرام بپردازیم:

1. داشتن ایده‌های تازه و جذاب:

در شبکه اجتماعی اینستاگرام مخاطبان کمتر جستجو می‌ کنند. بنابراین، برای جذب مخاطب مورد نظر خود بهتر است از ایده‌ های تازه استفاده کنید. بررسی پست ‌های رقبا، بررسی سایت همکاران، پرسش از مخاطبان، نظرات مخاطبان و … به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید ایده‌های جذاب پیدا کنید. ایده هایتان را حتما یادداشت کنید. نوشتن باعث می شود به مرور ایده های بیشتری به ذهنتان برسد.

2. ساخت تقویم تولید محتوا

بعد از نوشتن ایده ها، باید یک تقویم محتوایی برای خود داشته باشید.

در تقویم محتوایی، زمان انتشار هر پست را متناسب با رویدادهای مختلف جامعه هماهنگ ‌کنید تا بتوانید بازدیدهای بیشتری کسب کنید. در چک لیست تولید محتوای اینستاگرام، بهتر است شما تقویم محتوایی را در نظر بگیرید تا مطالب متناسب با هر موضوع را پیدا کرده و در کپشن هر پست درج کنید.
داشتن تقویم محتوایی باعث می‌ شود تا بتوانید در کمترین زمان ممکن و به بهترین شکل، پست‌ های اختصاصی خود را تهیه کرده و زمانبندی کنید.

3. پست های جدید و جذاب بسازید:

در چک لیست محتوا گذاری باید همواره به دنبال ساخت پست‌ های جذاب باشید.

چند نکات کلیدی برای جذاب کردن پست‌ های اینستاگرام وجود دارند که به شما کمک خواهند کرد تا پست‌ های بینظیری را تولید کنید:

  • عنوان جذاب:

عنوان جذاب همان متنی است که بر روی کاور درج می ‌شود. که باید کوتاه، جذاب، و همراه فونت‌ ها و رنگ بندی مناسب باعث می‌شود تا جذابیت عنوان چند برابر شود. و بیننده را ترغیب به دنبال کردن پست و پیج شما کند.

  • کاور مناسب:

توجه به کاور پست از موارد مهم می باشد. یک کاور جذاب می تواند به مقدار قابل ملاحظه ای در بازخورد پست شما تاثیر گذار باشد. به منظور ایجاد کاورهای شیک می توانید از برنامه های مختلفی از جمله فتوشاپ استفاده کنید.

  • کپشن پست:

کپشن همان متنی است که در پایین پست‌ اینستاگرام قرار می‌ گیرد. انتخاب کپشن مناسب و مفید یکی از مهمترین موارد چک لیست پست گذاشتن در اینستاگرام می باشد.

کلمات اول در کپشن پست را به گونه ای انتخاب کنید که بتواند خواننده را برای خواندن ترغیب کند. کپشن های بسیار طولانی، هرگز نمی تواند اثربخشی خوبی داشته باشد. سعی کنید مطالب مفید را در قالب جملات مختصر ارائه دهید.

  • استفاده از هشتگ:

در چک لیست محتوا گذاری اینستاگرام انتخاب جذابترین و بهترین هشتگ‌ ها دارای اهمیت است. هشتگ‌ ها به‌ عنوان راهنمای هر پست شناخته می ‌شوند. با اضافه کردن هشتگ دسته ‌بندی آن را مشخص خواهید کرد.

افزودن هر گونه هشتگ غیرمرتبط به یک پست ممکن است بازخورد حاصل از پیج را از بین ببرد. و صفحه ی اینستاگرام شما را به افراد غیر مرتبط معرفی کنید.

شادوبن شدن از اصلی ترین مشکلات استفاده از هشتگ های غیر مرتبط می باشد. از هشتگ هایی استفاده کنید که میزان و شانس شما را برای بازدید افزایش دهید.

  • استوری کردن پست:

اطلاع رسانی در زمان انتشار پست از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا در بسیاری از مواقع کاربران فقط به استوری های یک پیج توجه دارند. به همین دلیل فقط استوری های آن پیج را مشاهده می کنند. در این حالت آنها به راحتی از پست های شما مطلع شده و زمینه ی افزایش ویو پست ها فراهم می شود.

  • داشتن تعامل روزانه:

هدف تمام پست‌ ها و استوری‌ های که در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید، ایجاد تعامل است. اصلا یکی از دلایلی که به اینستاگرام وارد می شویم، همین رابطه نزدیک با مخاطب‌ است. پس پست‌ ها را با هدف تعامل با فالوورهایتان طراحی کنید.

برای افزایش تعامل می‌ توانید از مسابقه و کمپین‌ های مختلف استفاده کنید. هر یک از موارد گفته ‌شده باعث می‌ شوند تا بتوانید ضمن افزایش تعامل، بازدید بیشتری نیز دریافت کنید.

  • پیج خود را آنالیز کنید:

در صورتی که دارای پیج کاری هستید، با وارد شدن به بخش insight  پیج می ‌توانید اطلاعات هر پست را به ‌صورت دقیق مشاهده و آنالیز کنید. دریافت بازخورد از هر پست باعث می‌ شود تا با شیوه صحیحِ تولید محتوا در اینستاگرام آشنا شوید. در صورتی که ورودی‌ های یک پست از طریق هشتگ باشد، بهتر است به هشتگ‌ های آن پست رفته و آن پست را مورد بررسی قرار دهید.

 

جمع بندی مطالب

قطعا موارد بیشتری می تواند در چک لیست محتوا گذاری در اینستاگرام بگنجد و به تولید یک محتوای خوب و موثر کمک کند. اما آنچه اهمیت دارد رعایت تمامی این موارد و استفاده از آن در تولید محتوا می باشد. به گونه ای که اگر تمامی موارد چک لیست را به درستی رعایت کنیم در نهایت می توانیم یک محتوای موثر و با کیفیت برای کسب و کار خود تولید کرده و منتشر کنیم.

 

 

 

www.elmema.com

آرشیو مقالات اینستاگرام (کلیک کنید)

آرشیو مقالات آموزشی (کلیک کنید)

برای دیدن راهنمای سایت (کلیک کنید)

برای اشتراک گذاری این صفحه کلیک کنید:  واتس‌اپ  | تلگرام

 

درباره ی شبنم مرزبان

Avatar photo
شبنم هستم، نویسنده کتاب سخت تر از سخت و سرپرست نویسندگان علم ما. مطالعه، آموزش دیدن و نوشتن رو خیلی دوست دارم و در علم ما مقالاتم رو با شما به اشتراک میزارم...

3 دیدگاه

  1. نکات خیلی خوبی گفتید
    حتما ازش استفاده میکنم
    ممنون علم ما

  2. ایول خیلی خوبه
    چیزای جدیدی یاد گرفتم

  3. ممنون بابت محتوا های خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *