خانه / کسب و کار / مدیریت / مجموعه فیلم های مدیریتی و کسب و کار
مجموعه فیلم های مدیریتی و کسب و کار
مجموعه فیلم های مدیریتی و کسب و کار 100 فیلم سینمایی که مدیران کسب و کارها باید ببینند!

مجموعه فیلم های مدیریتی و کسب و کار

مجموعه فیلم های مدیریتی و کسب و کار

100 فیلم سینمایی که مدیران کسب و کارها باید ببینند!

 

ما در علم ما یک لیست عالی تهیه کردیم از برترین فیلم های مدیریتی و کسب و کار و به معرفی فیلم های محبوب و برتر این حوزه میپردازیم. اکثر فیلم ها چون خیلی معروف و محبوب هستند بصورت دوبله فارسی و رایگان در سایت های مختلف اینترنتی در دسترس هستند. از هر فیلمی خوشتون اومد کافیه اسم فیلم رو در گوگل جستجو و در سایت های مختلف، فیلم را دانلود و تماشا کنید.

برای دسترسی راحت تر شما به اطلاعات فیلم ها لینک ویکی پدیا هر فیلم رو زیر اون گذاشتیم. همچنین برای دانلود مستقیم فیلم لینک آپارات فیلم را گذاشتیم که البته امکان دارد برخی از فیلم ها بعد از مدتی از آپارات پاک و حذف شوند، اگر دیدین فیلم از لینکی که ما قرار دادیم حذف شده کافیه اسم فیلم رو در گوگل جستجو کنید تا بتونید لینک های دانلود فیلم رو مشاهده کنید، با علم ما همراه باشید.

 

گلن‌ گری گلن راس

در این فیلم شاهد دو روز از زندگی چهار فروشنده هستیم که این افراد در زمینه املاک و مستقلات کار و فعالیت می‌کنند. این فیلم با هنرنمایی ستارگان معروفی همچون آلپاچینو جذابیت بالایی پیدا کرده است. در این فیلم شاهد موجی از دروغ‌ها و خیانت‌هایی هستیم که افراد برای موفقیت در زمینه شغلی خود مرتکب می‌شوند.

رتبه: 7.7 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

فضای اداری

این فیلم پیرامون زندگی یک کارمند (ران لیوینگستون) می‌گردد که از کار کردن برای یک شخص دیگر متنفر است. با دیدن این فیلم نکات مدیریتی و رفتاری بسیاری را خواهید آموخت و با اصول اولیه مدیریت کسب و کار اینترنتی آشنا می‌شوید.

رتبه: 7.7 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

مانی­بال

این فیلم داستان واقعی مدیر یک تیم ورزشی به نام «بیلی بین» را روایت می کند. بیلی بین کسی بود که موفق شد با بودجه ای اندک و تنها با استفاده از قوانین غیرعرفی بازی بیسبال، رقیبان بزرگ و ثروتمند خود را شکست دهد.

رتبه: 7.6 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

 

گرگ وال استریت

در سال ۱۹۸۷، جردن بلفورت به عنوان کارگزار بورس وال استریت در شرکت کارگزاری L.F.Rothschild، زیر نظر مارک هانا مشغول به کار می‌شود. او به سرعت شیفته رسم و رسوم کارگزاران بورس در مصرف مواد مخدر و اعتقادات هانا می‌شود که باور دارد تنها هدف یک کارگزار، درآوردن پول است. جردن در دوشنبه سیاه (بزرگترین رکود بازار سهام در طی یک روز در تاریخ آمریکا)، شغل خود را از دست می‌دهد و در یک شرکت کارگزاری کوچک در لانگ آیلند که مخصوص سهام خرد است، مشغول به کار می‌شود. به لطف استعدادی که جردن در متقاعد کردن مشتری‌ها دارد و همچنین بالا بودن کمیسیون‌های این سهام، جردن پول نسبتاً خوبی به جیب می‌زند.

رتبه: 8.2 /  لینک فیلم در ویکی پدیا +/  لینک فیلم در آپارات +

 

جری مگوایر

جری مگوایر دارد زندگی خوب و عادی خودش را می‌کند و در نگاه اول می‌توان درک کرد که اوضاع او واقعاً  عالی است. جری یک روز به یک نکته مهم در حرفه خود پی می‌برد و تصمیم می‌گیرد که از دایره امن خود خارج شود و برای رفع یک مشکل با تمام توان بجنگد. مسلماً این جنگ برای او اصلاً آسان نیست ولی چون برای حل مسئله مصصم و استوار است، حاضر نیست که تسلیم شود و….

رتبه: 7.3 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

شجاع دل

شجاع دل داستان زندگی حماسی یک آزادی خواه اسکاتلندی است که با انگلیسی ها برای استقلال میجنگد. «ویلیام والاس» شخصیتی ستودنی و کم نظیر است که در پی عشق به همسر از دست رفته اش و عشق به سرزمینش آخرین قطره خون خود را فدا میکند.

رتبه: 8.4 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

سخنرانی پادشاه

آلبرت (کالین فرث)، دوک یورک و فرزند کوچکتر پادشاه جرج پنجم (مایکل گمبون)، در نمایشگاه امپراتوری ۱۹۲۵ در ورزشگاه ومبلی صحبت می‌کند. هنگام سخنرانی توقف و لکنت در سخنرانی او به وضوح برای هزاران نفر از شنوندگان و مخاطبان آشکار می‌شود. جرج پنجم، پدر آلبرت و پادشاه بریتانیا در طول جنگ جهانی اول، اولین پادشاه بریتانیایی است که با استفاده از رادیو برای مردمش صحبت می‌کند. جرج پنجم به زودی در بستر بیماری گرفتار می‌آید و سرانجام از دنیا می‌رود. به این ترتیب برادر بزرگِ آلبرت، دوید، گای پیرس، با عنوان پادشاه ادوارد هشتم به عنوان پادشاه بریتانیا معرفی می‌گردد با این حال او نشانی از مسئولیت‌پذیری به عنوان پادشاه از خود بروز نمی‌دهد.

رتبه: 8 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

تایتان‌ها را به خاطر داشته باش

این فیلم سعی دارد تلاش‌ها و سختی‌هایی که تیم فوتبال مدرسه ویلیامز متحمل می‌شود تا دو فرهنگ مختلف را کنار هم آورده و با هم متحد کند تا به سوی یک هدف مشخص یعنی قهرمانی در ایالات نائل شود را به تصویر بکشد.

همین که بازیکنان تیم شروع به پذیرش و اعتماد به یکدیگر می‌کنند، پیروزی‌های آنان نیز شروع می‌شود. در طول یک فصل اعتماد میان بازیکنان مدام به آزمون کشیده شد. بعضی از موقعیت‌ها سبب ایجاد سوالات و نگرانی‌های زیادی برای اعضای تیم می‌شد، اما هر بار با تمرکز بیشتر بر هدف اصلی تیم که بردن جام قهرمانی بود، مشکلات به راحتی حل می‌شد و از ذهن افراد پاک می‌شد.

در نهایت باید گفت این فیلم به تحسینِ تلاش، پشتکار، ایثار، از خود گذشتگی و رهبری پرداخته و نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با کمک این‌ها به موفقیت رسید.

رتبه: 7.8 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

آپولو ۱۳ _ 13Apollo

داستان فیلم درمورد پروژه آپولو ۱۳ است. در این پروژه برای بار سوم قرار بود که انسان روی ماه فرود آید، ولی با منفجر شدن کپسول‌های انرژی داخل فضاپیما، فضانوردان از انجام عملیات منع شدند تا بتوانند با باقی سوخت مسیر رو به سمت زمین را طی کنند.

بعد از اکران این فیلم در سطح جهان، تفکر اینکه “شکست جزوی از برنامه نیست” به نگرش بسیاری از انسان‌ها تبدیل شد. کاراکترهای فیلم حماسی ران هاوارد مثال‎های مناسبی از رهبری معقولانه و منطقی در هنگام بروز فجایع از خود به نمایش می‌گذارند. همچنین این فیلم مثال فوق‌العاده‌ای از نحوه عملکرد رهبران تیم‌ها در حل مشکلات غیرقابل حل از طریق همکاری، هم‌افزایی، خلاقیت و فرآیندهای عقلانی را به نمایش می‌گذارد.

رتبه: 7.6 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

 

بالا در آسمان

بالا در آسمان فیلمی است که با زبان بی‌زبانی به ما می‌آموزد که این افراد هستند که سازمان‌ها را می‌سازند و وقتی تصمیم به تعدیل نیرو و کوچک کردن سازمان می‌گیریم، طرفی که ضرر می‌کند سازمان است، نه فردی که اخراج شده.

در این فیلم جورج کلونی، مسئولیت کوچک کردن سازمان و تعدیل نیرو را دارد. او در کمال ادب و احترام از افراد می‌خواهد تا سازمان را ترک کنند تا بتوانند هزینه‌های سازمان را کاهش دهند. اما این کار تا جایی ادامه پیدا می‌کند که حادثه بدی اتفاق می‌افتد؛ متاسفانه یکی از کارمندان اخراج شده خودکشی می‌کند.

رتبه: 7.4 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

جوی _ Joy

این فیلم در مورد کارآفرین جوی مانگائو، خالق Miracle Mop و Huggable Hangers است که نبرد عظیم فردی او را نشان می‌دهد تا بیش از ۱۰۰ محصول را به ثبت برساند و میلیون‌ها نفر را به عنوان یک فروشنده پرکار در QVC شبکه خرید خانگی بدست آورد.

رتبه: 6.6 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

مارجین کال

این فیلم به شروع بحران اقتصادی سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ در ایالات متحده آمریکا می‌پردازد و یک دوره ۳۶ ساعته از فعالیت‌های یک بانک مهم سرمایه‌گذاری در وال استریت را نشان می‌دهد.

رتبه: 7 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

وال استریت

داستان فیلم درباره کارگزار جوانی از وال استریت است که با گوردن جکوِ کهنه‌کار اما بدنام همکار می‌شود تا مأموریت دوجانبه‌ای را به سرانجام برسانند. آن‌ها از یک سو می‌خواهند جامعه مالی را از سرنوشت شومی که در راه است مطلع سازند و از سوی دیگر به هویت کسی پی‌ببرند که مسئول مرگ پیش‌کسوتِ سابقِ کارگزار جوان بوده است.

رتبه: 6.2 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

اتاق سهام (اتاق بخار)

این فیلم به موضوع‌های اقتصاد، بورس و مسائل پیرامون آن می‌پردازد. این فیلم داستان دانشجویی است که به تازگی ترک تحصیل کرده‌ است. او جوان باهوش و مشتاقی است که به‌دنبال کسب پول زیاد در مدت زمانی اندک است. پدر او یک قاضی سخت‌گیر است که از ترک تحصیل پسرش بسیار ناراحت است. اما او با انگیزه بدست آوردن پول و احترام پدر به مؤسسه معاملات سهام جی.تی مارلین می‌پیوندد و در نهایت به ‌عنوان یک دلال فروش سهام مشغول به کار می‌شود و این شغل خیلی سریع او را در مسیر موفقیت قرار می‌دهد.

رتبه: 7 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

رکود بزرگ

این فیلم درباره بحران مالی سال ۲۰۰۸ ساخته شده است و به عنوان بهترین فیلم در مورد دنیای تجارت مورد استقبال بسیاری از علاقه مندان قرار گرفت. این TDGL پیچیدگی‌های دنیای مالی را با چنان سادگی توضیح می‌دهد که هر کس می‌تواند آن را درک کند و زمانی که شما در مورد آنچه VH ;I در دنیای مالی اتفاق میفتد می‌دانید، حس می‌کنید که صدای زنگ‌های خطر را می‌شنوید.

رتبه: 7.8 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

 

شکست ناپذیر

فیلم‌های کمی وجود دارند که ذات و اساس وجودی یک رهبر را به تصویر بکشد و بتواند به خوبی از پس این کار بربیاید. Invictus یک فیلم مدیریتی و یک نمونه عالی از به تصویر کشیدن زندگی الهام بخش، جسورانه و تحول گرا یک رهبر است.

رتبه: 7.3 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

هوانورد

داستان این فیلم بخشی از زندگی هاوارد هیوز کارگردان و تهیه‌کننده و خلبان پرآوازه آمریکایی از اواخر دهه ۱۹۲۰ تا اواسط دهه ۱۹۴۰ است. او که دچار اختلال وسواسی جبری بود همواره به دنبال شکستن رکوردهای سرعت و فاصله پرواز بود.

رتبه: 7.5 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

نفوذی

سوت زدن می‌تواند دشوار باشد و این همان چیزی است که یک محقق علوم زمانی که می‌خواهد مدیریت شرکت‌های بزرگ دخانیات را به عهده بگیرد، یاد می‌گیرید. در این داستان واقعی شجاعت را یاد می‌گیرید و یاد می‌گیرید که در زمان عصبانیت چطور باز هم کار درست را انجام دهیم. خصوصا زمانی که در مقابل ابر کمپانی ها قرار می‌گیرید.

رتبه: 7 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

12 مرد خشمگین

این فیلم درام دادگاهی ممکن است مدیریت را به روشی که شما انتظار آن را دارید، به شما یاد ندهد. با این حال چیزهای زیادی برای یاد گرفتن در این فیلم وجود دارد. این فیلم تا حد زیادی بر ویژگی‌های اصلی تاکید دارد که رهبران اساسا باید به آن‌ها واقعف باشند. مواردی مانند قناعت، تصمیم گیری گروهی و ایجاد یک هارمونی و هماهنگی.

رتبه: 9 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

فورد در برابر فراری

در سال ۱۹۶۶ میلادی، گروهی از مهندسان و طراحان کارآزموده، تحت هدایت یک مهندس بریتانیایی و یک راننده آمریکایی، قوانین فیزیک را به چالش می‌کشند و یک اتومبیل مسابقه پرسرعت را برای کمپانی فورد طراحی می‌‎کنند، تا در مسابقات اتومبیلرانی لومان به رقابت با تیم فرمول یک فراری بپردازند و…

رتبه: .8.2 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

نجات سرباز رایان

در جریان جنگ جهانی دوم، گروهی از سربازان امریکایی به پشت خطوط دشمن نفوذ می کنند تا یک سرباز چترباز بنام رایان، که تمام برادرانش در جنگ کشته شده‌اند، را نجات دهند اما…

رتبه: 8.6 /  لینک فیلم در ویکی پدیا +/  لینک فیلم در آپارات +

 

 

همشهری کین

این فیلم به انتخاب بنیاد فیلم آمریکا به عنوان برترین فیلم تاریخ شناخته شده است و داستان سرمایه دار پرنفوذی را روایت می کند که اخلاق تند وی باعث می شود تمامی اطرافیان خود را از دست بدهد. وی در آخرین لحظه های زندگی خود با حسرت نامی را به زبان می آورد که بعد ها پس از تحقیقات گروهی خبرنگار مشخص می شود که متعلق به اسباب بازی دوره کودکی وی بوده است.

درواقع این فیلم نگاهی انتقادی به روند کسب ثروت در افراد داشته و اشاره دارد که خوشبختی و موفقیت تنها زمانی میسر خواهد شد که فرد در دو جنبه مهم زندگی خود (کار و زندگی شخصی) بتواند موفق ظاهر شود. به همین خاطر در این فیلم مدیر موفق فردی تلقی می شود که در زندگی شخصی خود نیز توانسته باشد به موفقیت دست پیدا کرده و از حد مطلوبی از اخلاقیات بهرمند شود.

رتبه: 8.3 /  لینک فیلم در ویکی پدیا +/  لینک فیلم در آپارات +

 

لینکلن

این فیلم درواقع نمایشگر بخشی از زندگی شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا، آبراهام لینکلن است. تمرکز اصلی این فیلم بر روی چهار ماه پایانی زندگی وی و تلاش های او در راستای به تصویب رساندن سیزدهمین اصلاحیه قانون اساسی ایالات متحده آمریکا، است. اهمیت این موضوع از آن جهت است که به موجب آن برده داری در آمریکا ممنوع اعلام شد. این فیلم به خوبی نشان می دهد که در مسیر انجام کاری بزرگ حتی دوستان آدم نیز ممکن است به سدی برای هدف شما تبدل شوند.

به همین خاطر لازم است همواره با هوشمندی رفتار کرده و برای بدترین حالت ممکن نیز برنامه ریزی داشته باشید. بدون شک موفقیت نه تنها به عملکرد شایسته بلکه به میزان سرسختی شنا نیز بستگی خواهد داشت. نکته دیگری که لازم است در این فیلم مورد توجه قرار گیرد این است که در آن مدیر موفق را فردی قدرتمند توصیف نمی کند بلکه رمز موفقیت را در نحوه رفتار عاقلانه افراد می داند.

رتبه: 7.3 /  لینک فیلم در ویکی پدیا +/  لینک فیلم در آپارات +

 

پل رودخانه کوای

این فیلم برنده چندین جایزه اسکار، گلدن کلوپ و بفتا بوده و از جمله فیلم های تحسین شده تاریخ سینما محسوب می شود. داستان این فیلم براساس رمانی به همین نام در ارتباط با جنگ جهانی دوم است. در این فیلم فرماندهی ژاپنی اسرای انگلیسی خود را مجبور به ساخت پلی حیاتی برای نیروهای خود می کند. اگرچه فرمانده نیروهای انگلیسی در ابتدا با این امر مخالف است، با این حال در نهایت وی کار خود را به بهترین شکل به پایان رسانده و در بهترین موقعیت آن را منفجر می سازد.

رتبه: 8.2 /  لینک فیلم در ویکی پدیا +/  لینک فیلم در آپارات +

 

دایره

یک کارمند جوان تکنولوژی (اما واتسون) شغلی در یک شرکت قدرتمند اینترنتی دریافت می‌کند و به سرعت در این شرکت به مدارج بالا دست پیدا می‌کند و به زودی خودش را در یک وضعیت خطرناک در مسئله حریم خصوصی، آزادی و نظارت می‌بیند. او متوجه می‌شود که تصمیمات و اعمال او در این منصب چه تأثیری بر آینده بشریت خواهد داشت.

رتبه: 5.3 /  لینک فیلم در ویکی پدیا +/  لینک فیلم در آپارات +

 

www.elmema.com

برای اشتراک گذاری کلیک کنید:  واتس‌اپ تلگرام 

و

برای دیدن آرشیو مقالات کسب و کار (کلیک کنید)

آرشیو فیلم و سریال‌های علم ما (کلیک کنید)

درباره ی شیوا مرزبان

Avatar photo
شیوا هستم، نویسنده سایت علم ما و ادمین اینستاگرام علم ما. به مطالب انگیزشی و سبک زندگی علاقه دارم و در علم ما مقالاتم رو با شما به اشتراک میزارم...

مطلب پیشنهادی

انواع روش و استراتژی های بازاریابی و فروش

روش و استراتژی بازاریابی همهمه ای | همراه با مثال

بازاریابی همهمه ای یا سر و صدا Buzz Marketing   سلام به همراهان خوب علم …

یک دیدگاه

  1. خیلی خیلی عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *