خانه / کسب و کار / بازاریابی و فروش / معرفی 90 شبکه اجتماعی ایرانی و خارجی
معرفی 90 شبکه اجتماعی ایرانی و خارجی
معرفی 90 شبکه اجتماعی ایرانی و خارجی

معرفی 90 شبکه اجتماعی ایرانی و خارجی

معرفی 90 شبکه اجتماعی ایرانی و خارجی

 

سلام  به همراهان خوب علم ما، آیا می دانید بهترین و معروف ترین شبکه های اجتماعی ایرانی و خارجی کدامند؟ در چند سال اخیر تعداد زیادی شبکه اجتماعی ایرانی و خارجی ارائه شده اند. شبکه هایی که هر کدام ویژگی منحصر به فردی و کاربرد متفاوتی دارند. در این مقاله با معرفی 90 شبکه اجتماعی ایرانی و خارجی که به خوبی توانسته اند نظر مثبت کاربران را به خود جذب کرده و عملکرد خوبی ارائه دهند را معرفی می کنیم. با علم ما همراه باشید.

لیست شبکه های اجتماعی ایرانی:

1. سروش:

سروش یک نرم افزار پیام رسان ایرانی است. که در سال 1394 در اختیار کاربران قرار گرفت. سروش مانند بسیاری از پیام ‌رسان ‌های ابری نظیر تلگرام، اطلاعات وارد شده توسط کاربران را ذخیره می‌کند، اما آن را فاش نمی‌ کند.

سروش از جمله مهمترین پیام رسان های داخلی است که می تواند تا حدودی جایگزینی برای تلگرام گردیده. پیام رسان سروش دارای امکانات و ویژگی های اولیه تلگرام بوده و می تواند امکاناتی همچون ایجاد گروه، سوپرگروه، کانال، مدیریت پیشرفته کانال، تماس صوتی و… را فراهم آورد. (معرفی 90 شبکه اجتماعی ایرانی و خارجی)

2. سروش پلاس:

نسل چهارم «سروش» که امروزه آن را با نام «سروش پلاس» می‌شناسیم، آخرین و بهترین آپدیت این اپلیکیشن است. چون‌ که رابط کاربری و فرمت بهتر و امکانات بیشتری دارد.

امکاناتی از قبیل: تماس ویدیویی، آپلود ویدیو، آپلود فایل صوتی همچنین قابلیت دانلود، قابلیت جستجوی کلی در کانال ها، گروه ها و چت ها، امکان پین کردن پیام ها، مدیریت و نگه داری چند حساب کاربری، قابلیت ذخیره سازی داده های مورد نظرمان در فضای ابری و ویژگی مهم پرداخت معتبر و امن.
از مهم ترین امکانات ارائه شده در این نسخه می توان به “تماس تصویری” اشاره کرد. کیفیت تصویر و صدا، همچنین امنیت بالا و کاربر پسند بودن و راحتی تماس های تصویری مزیت بزرگی در این نسخه محسوب می شود. جالب است بدانید تماس صوتی در سروش پلاس تقریبا رایگان است. زیرا تعرفه محاسبه مصرف مقدار اینترنت در سروش پلاس یک سوم می باشد.
مزیت مهم بعدی که این شبکه اجتماعی در نسخه جدید در اختیار شما قرار می دهد میزان فضای ابری، آن هم به اندازه نا محدود می باشد. شما می توانید فایل با حجم بالا ارسال کنید یا در فضای ابری قرار دهید. تا در هر مکانی به آن دسترسی داشته باشید.

3. نزدیکا:

برنامه اجتماعی نزدیکا در واقع یک پیام‌ رسان داخلی و همین‌ طور یک پلتفرم برای اشتراک‌ گذاری تصاویر و ویدیوها است. این شبکه اجتماعی که با شعار «دایره دوستان جدید تو» پای به عرصه نهاده، شباهت زیادی به اینستاگرام داشته. و افراد می ‌توانند در زیر تصاویر و فیلم ‌های به اشتراک گذاشته‌ شده، نظرات خودشان را درج نموده، تصویر را لایک یا ذخیره کرده و با بقیه افرادی که از این پیام ‌رسان استفاده می ‌کنند، در ارتباط باشند و با هم چت کنند. همان‌ طور که از اسمش پیداست، این شبکه اجتماعی ایرانی بر اساس موقعیت مکانی هم می ‌تواند عمل کند. یعنی افرادی که به لحاظ موقعیت مکانی نزدیک هستند را به هم معرفی می ‌نماید. (معرفی 90 شبکه اجتماعی ایرانی و خارجی)

4. با هم:

با هم نیز مانند نزدیکا یک پیام ‌رسان و شبکه اجتماعی داخلی است. این شبکه اجتماعی مانند تلگرام یک سری گروه ‌ها و کانال‌ های فعال دارد که با عضویت در آنها می ‌توانید، آخرین اخبار حوزه‌ های مختلف را دریافت کنید. و علاوه بر این، دیدگاه ‌ها، نظرات، عکس ‌ها، تصاویر و فیلم ‌های خودتان را به اشتراک بگذارید. این نرم ‌افزار یک بخش سرگرمی هم دارد که این روزها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. بخش سرگرمی بالغ‌ بر 20 هزار بازی را در اختیار کاربران قرار داده و محیط سرگرم‌ کننده و شادی‌ بخشی را برای آنان به وجود آورده است. گفتنی است که امکان ترند کردن موضوعات و افزایش محبوبیت آنها نیز در این شبکه اجتماعی ایرانی از طریق استفاده از هشتگ، فراهم است.

5. روبرد:

روبرد یک شبکه اجتماعی ایرانی کامل است و حتی بیشتر از رقبای خارجی امکانات دارد. این محصول متناسب با فرهنگ و شخصیت کاربران ایرانی تولید شده است. و چهار زبان زنده دنیا شامل انگلیسی، فارسی، عربی و ترکی استانبولی را پوشش می‌ دهد.
اکنون روبرد در قالب وبسایت و اپلیکیشن اندرویدی با هزاران کاربر حرفه‌ای فعال است. در این برنامه افراد می‌ توانند بی‌نهایت آگهی استخدام به صورت رایگان ثبت کنند. و همچنین قادر به برگزاری وبینار در بستر روبرد و فروش آنلاین بلیت رویدادهایشان هستند. (معرفی 90 شبکه اجتماعی ایرانی و خارجی)

6. روبیکا:

یکی از پرطرفدار ترین اپلیکیشن ها در ایران، شبکه اجتماعی روبیکا است. این شبکه اجتماعی در سال 97 توسط شرکت توسعه دهنده توسکا در اختیار کاربران قرار گرفت. از مهم ترین ویژگی های این شبکه اجتماعی می توان به ارائه انواع فیلم و سریال های جدید اشاره کرد. از جمله امکانات روبیکا می ‌توان به: سرویس پیام ‌رسان، سرویس پرداخت قبوض و خرید شارژ و بسته اینترنت، سرویس تماشای فیلم و سریال و انیمیشن بدون نیاز به خرید اشتراک، سرویس گوش دادن به موسیقی، سرویس شبکه تعاملی با هنرمندان و برنامه‌ های مورد علاقه، سرویس صفحه اخبار خبرگزاری ‌های مختلف و … اشاره کرد.

7. پونیشیر:

پونیشیر با شعار«بزرگ بیندیش و کوتاه بنویس» یک شبکه اجتماعی ایرانی اندروید محسوب می ‌شود. که قابلیت انتشار متن‌ های کوتاه تا حداکثر 300 کاراکتر را به کاربران می ‌دهد. علاوه بر انتشار متن، شما می ‌توانید در این شبکه اجتماعی از قابلیت ‌های دیگری همچون منشن (Mention) کردن، استفاده از هشتگ، انتشار تصاویر و به اشتراک‌ گذاری موقعیت مکانی نیز بهره ببرید. گفتنی است که «پونیشیر» یک فضای امن رمزنگاری‌ شده نیز برای گفتگوهای دونفره به وجود آورده است که بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. (معرفی 90 شبکه اجتماعی ایرانی و خارجی)

8. آی گپ:

این پیام ‌رسان از سال 1394 با عنوان اولین پیام‌ رسان متن ‌باز ایرانی شروع به فعالیت کرده و پس ‌از ‌آن عنوان امن‌ترین پیام‌ رسان ایرانی را نیز به خود اختصاص داده است. و بر روی پلتفرم تلفن‌ های هوشمند اندرویدی و iOS قابل ‌نصب است.

این شبکه اجتماعی با هدف تبادل پیام های متنی، عکس، موسیقی و… در اختیار کاربران قرار گرفت. در بخش آیلند این پیام ‌رسان، شما می‌ توانید از امکاناتی همچون کارت به کارت کردن پول، خرید شارژ تلفن همراه، خرید بسته اینترنتی، درخواست آنلاین تاکسی، خرید اینترنتی و همینطور پرداخت‌ های خیریه به ‌صورت آنلاین بهره ببرید. این نرم ‌افزار علاوه بر پلتفرم ‌های یاد شده بر روی بسترهای ویندوز، مک و لینوکس و به‌ صورت تحت وب نیز قابل ‌استفاده است.

با وجود فیلتر شدن برنامه پرطرفدار تلگرام در کشور ما، عده ای به سمت آی گپ گرایش پیدا کرده اند. این شبکه اجتماعی کاملا شبیه به اپلیکیشن تلگرام بوده، و عده ای حتی تصور دارند که این اپلیکیشن کاملا از شبکه اجتماعی تلگرام کپی شده و مورد طنز نیز قرار گرفته است.

9. لوکوبوک:

لوکوبوک یک شبکه اجتماعی ایرانی در زمینه نویسندگی و کتابخوانیست. که با هدف حمایت از نویسندگان جوان و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی پایه گذاری و تشکیل شده. این شبکه اجتماعی در سال 1396 تشکیل و امروزه بیش از 40 هزار کاربر ثبت نام شده را دارد و تقریبا نیمی از کاربران عضو شده، در شبکه فعال هستند. در این شبکه اجتماعی کاربران علاوه بر امکانات متداول شبکه اجتماعی، امکان نویسندگی، خرید و دانلود کتاب های الکترونیکی را دارند.

حساب کاربری شما در «لوکوبوک» تنها با وارد کردن شماره تلفن، ساخته می ‌شود. و پس از ورود به آن می ‌توانید از امکانات شخصی ‌سازی ‌شده‌ آن استفاده کنید. امکان ارسال درخواست دوستی و چت‌ های خصوصی نیز در «لوکوبوک» برای شما فراهم است. در واقع همانطور که اشاره شد، هدف این شبکه اجتماعی، افزایش لذت مطالعه است. و بر این اساس شما در این شبکه می ‌توانید لیست کتاب‌ های مورد علاقه خودتان را به کتابخانه شخصیتان اضافه کرده و برخی از داستان‌ های ادامه‌ داری که در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می ‌شوند را دنبال کنید. (معرفی 90 شبکه اجتماعی ایرانی و خارجی)

10. هورسا:

هورسا مانند دیگر اپلیکیشن ها قابلیت اشتراک پست و تصاویر و ویدیو را دارد. شما در این شبکه اجتماعی می ‌توانید علاوه بر لایک کردن محتوای مورد علاقه خود، مواردی که مورد پسندتان نبوده یا مغایر با سلیقه شماست، دیس لایک کنید که قابلیت جدید و جالبی برای این نرم ‌افزار به‌ حساب می ‌آید. علاوه بر اشتراک ‌گذاری تصاویر، امکان استوری و استفاده کردن از هشتگ نیز در این شبکه اجتماعی وجود دارد. در این شبکه اجتماعی نیز مانند بسیاری از شبکه‌ های اجتماعی دیگر می ‌توانید به‌ راحتی به مطالب داغ و محتواهای که به‌ دفعات زیاد باز نشر و یا لایک شده‌اند، دسترسی یابید.

11. ایتا:

پیام رسان ایتا با هدف بر آوردن نیازهای کاربران ایرانی در یک برنامه پیام رسان طراحی شده. شما می توانید در این پیام رسان گفت وگو کنید، فایل های خود را به اشتراک بگذارید، گروه و کانال بسازید. این شبکه اجتماعی جزء پیام رسان هایی است که با هدف جایگزینی تلگرام وارد بازار ایران شده و از نظر کاربران، این برنامه همانند آی گپ و سروش، از روی شبکه اجتماعی تلگرام کپی برداری کرده اند. (معرفی 90 شبکه اجتماعی ایرانی و خارجی)

12. کمدا:

اپلیکیشن ایرانی کمدا، یک کمد بی انتها است که می توانید کمد خودتان را خالی کنید. یعنی می توانید لباس ها و وسایلی که دارید را بفروشید و یا لباس هایی که می خواهید را به صورت دست دوم یا نو خریداری کنید. در کمدا می توانید لباس نو یا در حد نو که کم استفاده کردید را برای فروش بگذارید.

13. همسا:

شبکه اجتماعی همسا فضایی برای ایده پردازی و آشنایی با کسب‌ و کار جدید فراهم آورده است. با وارد شدن به فضای این شبکه اجتماعی اندرویدی ایرانی، هم می‌ توانید ایده ‌های خود را به اشتراک بگذارید، باز خوردهای مختلف درباره ایده‌تان را بررسی نموده و حتی مشورت گرفته و با استفاده از تجربه دیگران نقاط قوت و ضعف ایده خود را پیدا کنید. و هم می ‌توانید ایده ‌هایی که دیگران به اشتراک گذاشته ‌اند را مطالعه کنید. و به کمک همه اینها، کسب ‌و کار خودتان را رونق و یا گسترش دهید. (معرفی 90 شبکه اجتماعی ایرانی و خارجی)

14. فیس نما:

فیس نما شبکه اجتماعی ایرانی که بسیار شبیه فیسبوک است. از امکانات فیس نما می توان به مشاهده کاربران آنلاین، متولدین امروز، گروه ها، فال و طالع بینی، بازی کارت کاپ فارسی، پرسش و پاسخ، فروشگاه افزونه های سایت، آرشیو نظر سنجی، رسانه های تایید شده و غیره اشاره کرد.

15. پاتوق:

اگر دنبال یک شبکه اجتماعی برای رقابت و سرگرمی در اوقات فراغت می گردید، به شما پاتوق رو معرفی می کنیم. با پاتوق می توانید عکس و فیلم های جذاب را به اشتراک بگذارید.

همچنین می توانید در بازی ها شرکت کرده و امتیاز کسب کنید و با سایر افراد رقابت کنید. (معرفی 90 شبکه اجتماعی ایرانی و خارجی)

16. گپ:

اپلیکیشن گپ یک شبکه اجتماعی فراتر از یک پیام رسان می باشد. شما در این برنامه می توانید علاوه بر ارتباط با دوستان، آموزش ببینید، اخبار و اطلاعات را دنبال کنید، سرگرم بازی های جذاب شوید، از فروشگاه و سایر خدمات مفید گپ استفاده کنید.
گپ از امکانات یک پیام رسان حرفه ای نظیر کانال، گروه، چت، تماس تصویری و صوتی و… برخوردار است. همچنین قابلیت فوق العاده (ارسال پخش زنده) توسط مدیر کانال و گروه امکان کیف پول بین المللی و رمز ارز گپسی از مزایای منحصر به فرد آن است.
گپ با یک معماری پیشرفته این امکان را به شما می دهد که با یک حساب کاربری در لحظه به صورت همزمان روی چند دستگاه متصل باشید. و پیام ها و مخاطبین و اطلاعات خود را به صورت آنلاین در تمام دستگاه ها چک کنید.
قابلیت ارسال پخش زنده در کانال ها و گروه ها ویژگی پرکاربردی است که می توانید با آن به برگزاری وبینار، کلاس مجازی، مراسم ها و رخداد ها به صورت لایو، کنسرت مجازی و… اقدام نمایید.

17. نیو چت:

اگر دنبال محیطی سالم و سرگرم کننده هستید برای چت و هم صحبتی، می توانید از نیوچت استفاده کنید. در این شبکه اجتماعی می توانید با افراد جدید آشنا شوید و با هم صحبت کنید. قابلیت های جذابی در این اپلیکیشن وجود داره که به اختصار به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

50 درصد تخفیف در هزینه اینترنت، ثبت نام بدون نیاز به شماره تلفن و ایمیل، چت موقت برای آشنایی اولیه قبل از دوستی، حذف یا ویرایش کردن پیام در چت، امکان ارسال تصاویر به طور محافظت شده (در صورت فعال کردن این قابلیت امکان ذخیره کردن یا اسکرین شات گفتن نیست و از انتشار تصویر محافظت شده شما جلوگیری می شود.)

18. ویسگون:

کسایی که در اوقات فراغت ترجیح می دهند با دیدن فیلم و عکس وقت خود را بگذرانند، ویسگون گزینه‌ی مناسبی برای آنهاست. یک شبکه اجتماعی مخصوص اشتراک گذاری فیلم و عکس می باشد که شما به راحتی می توانید مطالب خود را به اشتراک بگذارید. و همچنین مطالب سایر افراد را دنبال کنید، لایک کنید، کامنت بگذارید، با کیفیت بالا دانلود یا مشاهده کنید.
این شبکه اجتماعی تشابه زیادی به اینستاگرام دارد. به ‌طوری‌ که می ‌توانید تمام فعالیت‌ هایی که در اینستاگرام داشته ‌اید را در این شبکه اجتماعی ایرانی اندرویدی هم داشته باشید. ویسگون همچنین محل مناسبی برای معرفی، گسترش کسب ‌و کار و تبلیغات است.

19. من مامانم:

«من مامانم» یک شبکه اجتماعی با محتوای آموزشی خوب برای مادران مهربان و دلسوز ایرانی است. شما در این شبکه اجتماعی ایرانی اندرویدی می ‌توانید در گفتگوهای عمومی شرکت کنید و از مشاوره های گروه سوالات خود را در زمینه تربیت فرزند، مسائل اجتماعی و مشکلات خانوادگی بپرسید. (معرفی 90 شبکه اجتماعی ایرانی و خارجی)

20. کافه:

اگه از به اشتراک گذاری روزمرگی خودتان و دنبال کردن روزمرگی سایر افراد لذت می برید و این کار برای شما تفریحی خوشایند است، ما به شما کافه را معرفی می کنیم. کافه محیطی سالم و مناسب است که شما در چند جمله یا به صورت تصویر می توانید اتفاقات و روزمرگی های خود را به اختصار در آن با دیگران به اشتراک بگذارید.

21. کافه تلگراف:

کافه تلگراف یک شبکه اجتماعی ایرانی اندرویدی با 16 تم متفاوت است. که علاوه بر امکانات رایج در اغلب شبکه ‌های اجتماعی، امکانات اضافی دیگری نیز به کاربران خود ارائه می ‌دهد.

از جمله این امکانات اضافی می‌ توان به: مدیریت دفترچه خاطرات، مدیریت پیام‌ های عمومی و خصوصی، امکان ارسال سکه به سایر کاربران، مدیریت هدایای دریافتی، ثبت حاضری روزانه، مدیریت آلبوم تصاویر، برگزاری مناسبت ‌های خاص، نظرسنجی، امکان ارسال تلگراف اشاره کرد. شایان ذکر است که بانک تلگراف به ‌صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت قابلیت استفاده دارد. و این بخش از اپلیکیشن 11 هزار پیام با موضوعات متنوع در دسته ‌بندی‌ های خاص را به کاربران خود ارائه می‌ دهد. (معرفی 90 شبکه اجتماعی ایرانی و خارجی)

22. نوا:

نوا یک شبکه اجتماعی با قابلیت ارسال پیام های متنی، صوتی، تصویری، انواع فایل، ایجاد گروه، تماس صوتی و تصویری با کیفیت عالی است.
شما در نوا می توانید با مشاورین و متخصصین در زمینه های مختلف مشورت کنید. حوزه هایی از قبیل تغذیه، زبان انگلیسی، پزشکی، روانشناسی، حقوق، بیمه، مذهبی، کسب و کار و هر موضوعی که دنبال آن هستید. همچنین نوا بستر مناسبی برای آموزش دیدن می باشد که شما می توانید در هر زمینه‌ای از آموزش هایی که در نوا به اشتراک گذاشته شده استفاده کنید.

23. چیز:

اگر دنبال سرگرمی و خنده هستید، این شبکه اجتماعی توصیه ما به شما است. «چیز» یک شبکه اجتماعی بر اساس انتشار محتوای طنز و سرگرمی است که می ‌تواند اوقات بیکاری شما را شاد و دلچسب کند. در این شبکه اجتماعی امکان چت با سایر کاربران نیز مهیا است. «چیز» را در پلتفرم‌های رسمی دانلود اپلیکیشن نمی‌توانید پیدا کنید، اما با یک سرچ ساده در گوگل سایت‌ های مختلفی را می‌ توانید بیابید که ضمن معرفی این اپلیکیشن، لینک دانلود آن را در اختیار شما قرار داده‌اند.

24. توییتنا:

شبکه اجتماعی توییتنا امکان دنبال کردن افراد دلخواه بدون ساخت حساب کاربری را به شما می دهد و کمک می کند به توییت های رسانه های ایرانی و شخصیت ها دسترسی داشته باشید. (معرفی 90 شبکه اجتماعی ایرانی و خارجی)

25. تاکینا:

این شبکه اجتماعی ایرانی اندرویدی، یک محیط برای تبادل عقاید و تفکرات و همینطور گسترش کسب ‌و کار است. «تاکینا» به ‌صورت کنترل ‌شده کار می ‌کند. یعنی با به‌ کارگیری یک سیستم تخصصی، محتوای بزرگسالان را کنترل می ‌کند و به ‌صورت خودکار مضامین نامتناسب با عرف و شرع اسلامی و حاوی توهین به قومیت‌ ها و نژادهای مختلف را شناسایی و حذف می کند. علاوه بر این خصوصیات، در این شبکه اجتماعی امکاناتی همچون ارسال فایل ‌های تصویری، صوتی و ویدیویی وجود دارد. همچنین  از امکانات دیگر این برنامه، فروش محصولات مجازی و فیزیکی نو و دست ‌دوم در بخش مارکت و یافتن همکار و مشاور در خصوص کسب ‌و کارتان در بخش مشاغل از ویژگی های این برنامه می باشد.

26. طاقچه:

طاقچه یکی از شبکه های اجتماعی ایرانی در زمینه نویسندگی و کتابخوانی است و کاربران قادر به انتشار و دانلود کتاب دارند. این اپلیکیشن با هدف حمایت از نویسندگان جوان و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی تشکیل شده است. (معرفی 90 شبکه اجتماعی ایرانی و خارجی)

27. بازار:

بازار از قدیمی ترین ها به حساب می آید که تمام این اپلیکیشن ها را به صورت نسخه فارسی به شما ارائه می دهد. این شبکه اجتماعی ایرانی کهنه کار، رقیب گوگل پلی برای سیستم عامل اندروید است.

28. تاپ دو (‌Topdev)

این اپلیکیشن مخصوص برنامه نویسان ایرانی تولید شده است که می توانند کارهای خود را به اشتراک بگذارند و دیگران را دنبال کنند. (معرفی 90 شبکه اجتماعی ایرانی و خارجی)

 

 

لیست شبکه های اجتماعی خارجی:

1. فیسبوک (Facebook):

فیسبوک بزرگترین شبکه ارتباط اجتماعی در سراسر جهان است. این شبکه اجتماعی محبوب در فوریه سال ۲۰۰۴ تاسیس و در طی ۱۲ سال موفق به جمع‌ آوری بیش از ۱.۵۹ میلیارد کاربر فعال ماهانه شد. بنا بر آمارهای رسمی بیش از  یک میلیون کسب و کار کوچک و متوسط از این رسانه برای تبلیغات تجاری خود استفاده می ‌کنند. فیسبوک در حال حاضر حدود 2 میلیارد و 10 میلیون فعالیت ماهانه توسط کاربرانش دارد.

به غیر از امکان برقراری ارتباط با دوستان و اقوام، شما همچنین می توانید برای فروش آنلاین به برنامه های مختلف فیسبوک دسترسی داشته باشید. و حتی می توانید با استفاده از تبلیغات پولی فیسبوک، تجارت، برند و محصولات خود را بازاریابی یا تبلیغ کنید.

متاسفانه فیسبوک با اجازه دادن به اشخاص ثالث برای دسترسی به بیش از 87 میلیون اطلاعات شخصی، اعتماد میلیون ها کاربر خود را از دست داده است. این یک شکاف گسترده اعتماد است. و احساس ناآرامی را در میان مخاطبان پلتفرم رسانه های اجتماعی ایجاد کرده است. به حدی که یک کمپین #deletefacebook وجود دارد که در آن افراد به طور کامل خود را از فیسبوک حذف می کنند.

2. یوتیوب (Youtube):

یوتیوب بزرگترین و محبوبترین رسانه‌ی تصویری در بین شبکه‌ های اجتماعی است. که در ۱۴ فوریه سال ۲۰۰۵ با همکاری سه کارمند سابق پی پال تاسیس و بعدها در نوامبر ۲۰۰۶ به قیمت ۱.۶۵ میلیارد دلار توسط کمپانی گوگل خریداری شد. این وبسایت در حال حاضر بیش از 1 میلیارد و 500 میلیون بازدید ماهانه دارد.

یوتیوب شبکه‌ای بر پایه فیلم است که طرفداران زیادی دارد. سرگرم کردن طرفداران بهانه‌ای خوب برای حضور کسب و کارها و شرکت آنها برای تبلیغ است.

3. اینستاگرام (Instagram):

اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم منحصر به فرد شبکه اجتماعی راه اندازی شده که کاملا مبتنی بر اشتراک عکس و فیلم است. این شبکه اجتماعی به شما امکان می دهد بهترین لحظات زندگی خود را ثبت کرده و آنها را به کارهای هنری تبدیل کنید.

این پلتفرم در ۶ اکتبر سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد و بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و مالک اصلی آن هم فیسبوک است. تعداد بسیار زیادی از کاربران از این شبکه برای پست کردن تصاویر سفر خود، دنیای مد، غذاهای مختلف و مورد علاقه خود، هنر و سایر موضوعات مشابه استفاده می ‌کنند. یکی از دلایل محبوبیت اینستاگرام به واسطه‌ی فیلترهای منحصر به فردی است که امکانات ویرایش عکس و ویدیو را ایجاد می‌ کنند. تقریبا ۹۵ درصد کاربران این شبکه عضو فیسبوک هم هستند و بدین ترتیب شما می ‌توانید با یک تیر دونشان را هدف بگیرید. هم اکنون اینستاگرام حدود 800 میلیون بازدید ماهانه دارد.

4. توییتر (Twitter):

توییتر در ۲۱ مارس سال ۲۰۰۶ تاسیس شد. و دفتر اصلی آن در سان ‌فرانسیسکوی کالیفرنیا است.

این شبکه مبتنی بر متن است و در حد چند جمله امکان اشتراک نظر وجود دارد. در واقع به خاطر اینکه امکان ایجاد سرگر‌می ‌در آن وجود ندارد، افرادی که در آن فعالیت دارند صرفا جهت فعالیت ‌های مهم شرکت دارند.

شاید این پرسش به ذهن شما هم رسیده باشد که ارسال پست با استفاده از حداکثر ۱۴۰ کاراکتر درتوییتر، روش مناسبی برای تبلیغات تجاری نیست. اما بنا بر آمار، این رسانه‌ی ارتباط اجتماعی بیش از ۳۲۰ میلیون کاربر ماهانه‌ی فعال دارد که با استفاده از همین محدودیت ۱۴۰ کاراکتری اطلاعات خود را انتقال می ‌دهند. در زمینه تجارت، مشاغل مختلف از این رسانه‌ی پربیننده برای تعامل با مشتریان خود، پاسخ‌ د‌هی به سوالات آنها و انتشار آخرین اخبار استفاده می‌ کنند. و هم‌ زمان تبلیغات ویژه برای مخاطبین خاص خود را هم پیگیری می ‌کنند.

5. تیک تاک (TikTak):

تیک تاک در سال 2016 در چین با هدف به اشتراک گذاری ویدیوهای شخصی شکل گرفته است. در این شبکه اجتماعی همچون اینستاگرام می توانید ویدیوهای شخصی خود را منتشر کنید، دوستان خود را دنبال کرده و بین میلیون ها ویدیو به جستجو بپردازید. این شبکه اجتماعی طی دو سال توانست خود را به جایگاهی برساند که امروزه آن را به عنوان رقیبی برای اینستاگرام، فیسبوک، یوتیوب و اسنپ چت یاد می کنند.

6. واتساپ (WhatsApp):

این برنامه که در اصل یک پیام رسان است و در ایران به عنوان شبکه اجتماعی شناخته می شود، در سال 2009 توسط شرکت سهامی واتساپ با هدف ارسال پیام های فوری ساخته شده است. همچنین این برنامه در سال 2014 توسط شرکت فیسبوک خریداری شده و به لطف این معامله موسس شرکت واتساپ نیز به جمع میلیاردرها پیوسته. همچنین این شبکه اجتماعی اکنون بیش از 5/1 میلیارد کاربر فعال را دارا می باشد.

متاسفانه قوانین جدید واتساپ نیز باعث نگرانی های زیادی شده است. این شبکه اجتماعی که به امنیت و داشتن حریم خصوصی برای کاربران افتخار می کند، حال عملکرد کاملا متفاوتی با شعارهایش دارد. در قوانین جدید اطلاعات افراد نه تنها به صورت امن و محرمانه نزد واتساپ نمی ماند، بلکه با فیسبوک به اشتراک گذاشته می شود.

7. تلگرام (Telegram):

در میان تعداد بی شماری از اپلیکیشن های پیام رسان، شکی نیست که تلگرام یکی از محبوب ترین آنهاست. تلگرام در سال 2013 توسط دو برادر روسی در اختیار کاربران قرار گرفته است. این اپلیکیشن هم اکنون بیش از 400 میلیون کاربر فعال دارد. نسخه آپدیت شده جدید آن که به تازگی منتشر شده است، به کاربر امکان برقراری تماس ویدیویی گروهی می دهد. در این ویژگی کاربر می تواند در یک گروه حداکثر با 30 نفر از دوستان خود تماس تصویری برقرار کند. این شبکه اجتماعی همچنین به کاربر امکان قرار دادن پس زمینه متحرک را داده است که این ویژگی برای اولین بار در یک پیام رسان شکل گرفته است. تلگرام قابلیت حذف نویز در تماس ویدیویی را نیز در نسخه آپدیت شده خود قرار داده است.

8. کلاب هاوس (cloubhouse):

این شبکه اجتماعی به تازگی پا به عرصه شبکه های اجتماعی گذاشته و به لطف چند مصاحبه جنجالی ایلان ماسک، کاربران زیادی را جذب کرده است. یکی از ویژگی های مهم این شبکه اجتماعی امکان گفتگوی زنده کاربران بدون نگرانی از ضبط شدن صدایشان یا درز اطلاعات است. این شبکه اجتماعی در سال 2020 صرفا برای چت صوتی میان کاربران تشکیل شده و اکنون هم نسخه ios و هم نسخه android آن موجود می باشد. در شبکه اجتماعی کلاب هاوس شما می توانید به دلخواه یک اتاق که در اصطلاح (room) نامیده می شود را انتخاب و در آن به بحث شرکت کنندگان گوش داده و یا مشارکت کنید. تعداد فعلی کاربران فعال ماهانه: تقریبا 300 میلیون نفر است.

9. وایبر (Viber):

این پلتفرم اجتماعی چند زبانه که با بیش از 30 زبان در دسترس است، با ویژگی‌هایی مانند پیام متنی فوری و قابلیت تماس صوتی شناخته می ‌شود. در این اپلیکیشن امکان اشتراک گذاری تصاویر، ویدیوها و همینطور پیام ‌های صوتی نیز وجود دارد.
حتی قابلیت تماس با افرادی که وایبر ندارند از طریق قابلیتی با نام Viber Out فراهم شده است. تعداد فعلی کاربران فعال ماهانه: تقریبا 250 میلیون نفر است.

10. رِدیت (Reddit):

ردیت یک شبکه‌ اجتماعی مربوط به اخبار و سرگرمی است. این پلتفرم رسانه‌ های اجتماعی شما را قادر می‌ سازد تا محتوا ارسال کنید و سپس به آن محتوا رای دهید. این رای ‌گیری انتقال محتوا به بالا یا پایین را مشخص می ‌کند که در نهایت بر اساس حوزه‌ های مورد نظر به نام  subreddit سازمان ‌دهی می ‌شوند.

این شبکه توسط دو هم اتاقی به نام‌ های الکسیس اوهانیان و استیو هافمن که از دانشجویان دانشگاه ویریجینیای آمریکا بودند، در سال 2005 تاسیس شد. و در حدود یک دهه بعد تعداد کاربران ثبت شده در این وبسایت بیش از 36 میلیون کاربر است و بازدید های آنلاین ماهانه‌ی آن هم بیش از 250 میلیون نفر است.

11. واین (Vine):

واین یک شبکه اجتماعی موبایلی بین المللی برای آپلود و دانلود و اشتراک گذاری ویدیو می باشد. که توسط شبکه اجتماعی توییتر پشتیبانی می شود. واین این قابلیت را دارد که شما بتوانید ویدیوهای زیبا و کوتاه بسازید و لحظات خوش خود را با تمامی دوستان خود اشتراک بگذارید. و آنها می توانند ویدیو شما را لایک کنند و نظراتشان را در رابطه با ویدیو شما اعلام کنند. برای ضبط ویدیو خود کافی است به حالت دوربین بروید و با نگه داشتن انگشت خود بر روی صفحه نمایش ضبط ویدیو را ادامه دهید. هنگامی که انگشت خود را از روی صفحه بردارید ویدیو نیز متوقف می شود و می توانید صحنه ای در شرایط دیگری ضبط کنید و در آخر نتیجه کار خود را با دوستانتان در توییتر به اشتراک بگذارید. بازدیدهای آنلاین ماهانه‌ی واین در حال حاضر بیش از 200 میلیون نفر می باشد.

12. پینترست (Pinterest):

پینترست یکی از شبکه های اجتماعی پر طرفدار، مخصوص اشتراک گذاری عکس است، که در ماه حدود صد میلیون کاربر فعال دارد. در پینترست کاربران می توانند از طریق تمام شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام، واتساپ، توییتر و… عکس های خود را به اشتراک بگذارند. شما می توانید عکس های پین شده در یک برد خاص که به یک نفر متعلق است را دنبال کنید و لایک کنید.

در پینترست می توانید به تعداد نامحدود برای خود آلبوم تصاویر ایجاد کرده و آنها را بین دیگران به اشتراک بگذارید. پینترست برای تعداد و عناوین آلبوم ها و نوع عکس ها هیچ محدودیتی قائل نشده است. شما می توانید برای اهداف تبلیغاتی و یا جذب بیننده برای سایتتان در پینترست فعالیت کنید. این سایت مانند یک‌ بورد، تخته‌ای از تصاویری است که شما می ‌توانید از سایت‌ های دیگری که از آنها دیدن می‌ کنید، سنجاق یا پین کنید.
در نسخه های جدید این نرم افزار قابلیت های جدیدی به وجود آمده که ارزش افزوده‌ی سودمندی برای کاربران حساب می شود. این قابلیت ها عبارتند از تجارت های الکترونیک به صورت B2C و C2C که کاربران زیادی از این قابلیت کسب درآمد می کنند.

13. تامبلر (tumblr):

تامبلر یک شبکه اجتماعی است که با هدف به اشتراک گذاری تصاویر، متن، صدا، لینک و… شکل گرفته است. این شبکه اجتماعی در سال 2007 توسط شرکت تامبلر تشکیل و در سال 2013 توسط شرکت یاهو خریداری شده است. در سال 2019 نیز wordpress آن را خریداری کرد. این پلتفرم نوعی میکرو وبلاگ همراه با سوشیال مدیا است که هیچ محدودیتی برای انتشار پست در آن وجود ندارد. از این نظر مانند شبکه اجتماعی توییتر می باشد. از مزایای استفاده از تامبلر می توان به دسترسی سریع آن، کاربر پسند بودن، کارایی آسان، امکان ارسال تصاویر، صدا، ویدیو و مقالات به طور مستقیم و دادن لینک به صفحه خود اشاره کرد. تعداد فعلی کاربران فعال ماهانه: تقریبا 555 میلیون نفر است.

14. اسنپ چت (snapchat):

این شبکه اجتماعی جالب و پرطرفدار برای چت و اشتراک گذاری در سیستم عامل اندروید است. که هدف از تشکیل آن اشتراک گذاری تصاویر و فایل های خود با دیگران می باشد. یکی از دلایل محبوبیت اسنپ چت داشتن فیلترهای مختلف برای عکاسی است که افراد زیادی را جذب خود کرده. اکنون این شبکه اجتماعی دارای بیش از 200 میلیون کاربر فعال می باشد.

15. وی چت (WeChat):

وی چت یک برنامه ارتباطی همه کاره برای ارسال پیام و تماس است (مشابه واتساپ) که شما را قادر می سازد با افراد دلخواه خود ارتباط برقرار کنید. این اپلیکیشن در چین ساخته شده است و به راحتی می تواند در کنار QQ کار کند. طبق گزارش اطلاعات BI، تعداد کاربران وی چت به سرعت با تعداد کاربران واتساپ مطابقت دارد.تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریبا 697 میلیون کاربر فعال.

16. لینکدین (Linkedin):

لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه ای است که در سال 2002 توسط جف وینر ایجاد شد. و به بیش از ۲۰ زبان در دسترس می ‌باشد. این سرویس توسط متخصصان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می ‌گیرد و به عنوان یک پلتفرم ایده آل برای ارتباط با کسب ‌و کارهای مختلف، مکان ‌یابی و استخدام گزینه ‌های ایده آل و … به کار می ‌رود و دارای بیش از ۴۰۰ میلیون عضو است.

17. میت آپ (Meetup):

میت آپ یک شبکه اجتماعی مجازی تاسیس شده در سال 2002 است. این شبکه اجتماعی، شما را قادر می ‌سازد تا گروه ‌هایی از افراد همفکر را پیدا کنید که در هر نقطه از جهان باشند و علایقی مشابه شما داشته باشند. همچنین به برگزاری جلسات گروهی آفلاین کمک می ‌کنند و می ‌توانید بخشی از این گروه‌ ها و بحث ‌های آنها باشید.

در واقع میت آپ مکانی است که آدم های با علاقمندی های یکسان می توانند یکدیگر را پیدا نموده و به صورت مجازی با یکدیگر ملاقات داشته باشند. این شبکه در سال 2017 بیش از 32 میلیون کاربر و 280 هزار گروه در سراسر جهان دارد.

18. تگد (Tagged):

هر گاه نام شبکه های اجتماعی به میان می آید یاد فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و… خواهیم افتاد. اما شبکه های اجتماعی گمنامی همانند Tagged در گمنامی به سر می برند و ما از آنها بهرمند نیستیم. کاربران در تگد می توانند پس از ساخت حساب کاربری، رایگان به اشتراک گذاری متن، تصویر و ویدیو بپردازند. جالب است بدانید این پلتفرم در حال حاضر 25 میلیون کاربر فعال دارد و شما نیز می توانید به آنها بپیوندید.

19. فلیکر (Flickr):

فلیکر در سال 2004 با هدف به اشتراک گذاری تصاویر ایجاد شد. فلیکر یک شبکه اجتماعی به اشتراک گذاری تصاویر است که کاربران می توانند تصاویری که با دوربین خود ثبت کرده اند را با دیگران به اشتراک بگذارند. این شبکه اجتماعی با توجه به خصوصیاتش مخصوص عکاسان حرفه ای و علاقمندان عکاسی می باشد.

فلیکر تا به حال در مجموع 100 میلیون عضو ثابت و 112 میلیون بازدید ماهانه فعال دارد.

20. کلاس میتس (ClassMates):

کلاس میتس یکی از قدیمی‌ ترین شبکه ‌های اجتماعی در جهان محسوب می ‌شود. که رندی کونترادز در سال 1995 میلادی آن را در قالب یک سرویس شبکه ‌ای مشترک راه ‌اندازی کرده بود. و در سال 2010 شبکه اجتماعی تکامل یافته آن را ارائه نمود. کلاس میتس به کاربران این امکان را می‌ دهد تا با دوستان و آشنایان مدرسه و دانشکده خود را پیدا کنند و با آنها در تماس باشند. همچنین آپلود گزارشات سالانه خود از سال‌ های مدرسه را برای کاربران میسر می ‌سازد. و در حال حاضر حدود 57 میلیون کاربر فعال بصورت ماهانه دارد.

21. کیو کیو  (QQ):

تنسنت کیو کیو که عموما به عنوان QQ شناخته شده یک پلتفرم رسانه ‌های اجتماعی و پیام ‌رسان فوری (مبتنی بر چت) است. این پلتفرم پس از راه ‌اندازی در چین به یک پلتفرم بین‌ المللی تبدیل شد (با وجود بیش از ۸۰ کشور که از آن استفاده می ‌کردند). از این اپلیکیشن می توان برای در تماس بودن با دوستان از طریق متن، تماس ‌های تصویری و چت‌ های صوتی استفاده کرد. این برنامه حتی دارای یک مترجم داخلی برای ترجمه چت ‌های شماست. تعداد فعلی کاربران فعال ماهانه: تقریبا 855 میلیون نفر است.

22. بایدو تیبا (Baidu Tieba):

بایدو تیبا که توسط شرکت موتور جستجوی چینی بایدو ارائه شده ‌است و در سطح بین‌المللی Postbar نامیده می ‌شود. بایدو تیبا یک شبکه انجمن اجتماعی مبتنی بر جستجوی کلمات کلیدی در موتور جستجوی بایدو است. این تالار گفتگو بر روی مفهوم منحصر به‌ فردی کار می‌ کند که ایجاد یک گروه شبکه اجتماعی را با یک عنوان خاص با استفاده از جستجو و یا حتی ملحق شدن به گروه اجتماعی آنلاین موجود برای شما میسر می ‌سازد. تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریبا ۳۰۰ میلیون نفر است.

23. کیو زون (QZone):

همانند QQ و WeChat ،QZone یکی دیگر از خدمات شبکه های اجتماعی است. که توسط Tencent توسعه یافته است. این امکان را برای شما فراهم می کند تا عکس به اشتراک بگذارید، فیلم تماشا کنید، آهنگ گوش دهید، وبلاگ بنویسید، خاطرات خود را حفظ کنید و … . همچنین به شما امکان می دهد لوازم جانبی را انتخاب کرده و ظاهر و احساس صفحات وب QZone را به صورت دلخواه تنظیم کنید. تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریبا 640 میلیون کاربر فعال دارد.

24. لاین (LINE):

این اپلیکیشن یک پیام‌ رسان و شبکه اجتماعی جهانی است که اجازه می ‌دهد تصاویر، ویدیوها، پیام ‌های متنی و حتی صوتی یا فایل ‌ها را به اشتراک بگذارید. امکان انجام تماس ‌های صوتی و ویدیویی نیز در این اپ وجود دارد. تعداد فعلی کاربران فعال ماهانه: تقریبا 215 میلیون نفر است.

25. اسکایپ(skype):

اسکایپ برای کاربران زیادی نامی آشناست. این برنامه در سال 2003 توسط شرکت مایکروسافت عرضه و در اختیار کاربران قرار گرفت. شبکه اجتماعی اسکایپ محصولی از شرکت مایکروسافت می باشد که با هدف ارسال و دریافت پیام متنی، مکالمات صوتی و تصویری با کیفیت بالا شکل گرفته است. یکی از مزایای این برنامه در اختیار گذاشتن کیفیت عالی هنگام تماس تصویری و صوتی به کاربران است و با وجود شکل گرفتن شبکه های اجتماعی دیگر مانند وایبر، ایمو و… در این زمینه، اسکایپ حرف اول را می زند. همچنین این شبکه اجتماعی امروزه بیش از 700 میلیون کاربر را دارا می باشد.

26. سینا ویبو (Sina Weibo):

این یک پلتفرم اجتماعی میکروبلاگینگ بسیار محبوب در چین است. که به دلیل ترکیبی از ویژگی های توییتر و فیسبوک شناخته شده است. تعداد کاربران فعال در ماه: تقریبا 222 میلیون کاربر فعال دارد.

27. رنرن (Renren):

Renren این بزرگترین سایت شبکه اجتماعی در چین و به معنای واقعی کلمه یک پلتفرم برای همه است. به دلیل شباهت زیاد آن به فیسبوک، در بین جوانان بسیار محبوب بوده. زیرا به کاربران امکان می دهد به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنند. به سرعت افکار و پست ها را به اشتراک بگذارند و حتی حالات خود را به روز کنند.

28. اَسک (ASKfm):

اسک یک شبکه اجتماعی جهانی است که در آن کاربران پروفایل خود را ایجاد می کنند. و می توانند سوالاتشان را به دیگر افراد ارسال کنند. برای اولین بار این یک نوع رسانه اجتماعی ناشناس بود که باعث شد که سوالات ناخواسته ارسال شوند. این وبسایت در سال 2010 ایجاد شد و تاکنون توانسته و روز به روز پیشرفت کند و حدود 160 میلیون بازدید ماهانه را برای خود داشته باشد.

29. YY:

YY  یک پلتفرم اصلی شبکه اجتماعی مبتنی بر ویدیو در چین است که گپ های ویدیویی گروهی را امکان پذیر می کند. در چنین گفتگوهایی، بیش از 100000 عضو می توانند یک فرد را که مشغول انجام فعالیت است تماشا کنند. چنین فعالیتی می تواند از ارائه یک فیلم آموزشی گرفته تا آواز خواندن باشد. تعداد کاربران فعال در ماه: تقریبا 122 میلیون کاربر دارد.

30. وی کنتاکته (VKontakte VK):

وی کنتاکته یکی از بزرگترین شبکه‌ های اجتماعی در روسیه و با ویژگی‌ هایی مشابه فیسبوک است. تعداد فعلی کاربران فعال ماهانه: تقریبا 100 میلیون نفر است.

31. فوراسکوار (Foursquare):

فوراسکوار یک پلتفرم محلی اجتماعی مبتنی بر جستجو و کشف است. که به شما امکان می دهد مکان های ایده آل (بر اساس موقعیت مکانی خود) را برای رفتن به آنجا با دوستان و عزیزانتان پیدا کنید. همچنین برای بهترین مواد غذایی، مکان های تفریحی شبانه و موارد دیگر در منطقه شما نتایج جستجوی مناسبی را ارائه می دهد. ویژگی شبکه های اجتماعی اکنون در یک برنامه جداگانه به نام Swarm در دسترس است. تعداد کاربران فعال: تقریبا 40 میلیون است.

32. داتس (Dots):

یک پلتفرم شبکه‌ سازی که به همه این امکان را می‌ دهد در فرایند خلاقیت و نوآوری، با دیگران ارتباط گرفته و با آنها مشارکت کنند. The Dots توسط موسس آن در سال 2014 با هدف باز کردن صنعت خلاقیت و نوآوری، تاسیس شده است.

33. کیوباکس (Kiwibox):

کیوباکس یک شبکه اجتماعی مناسب افرادی است که در نیویورک زندگی می ‌کنند. این شبکه اجتماعی دارای یک مجله آنلاین حاوی نکات فشن، توصیه‌ ها و با قابلیت چت کردن است. همچنین جوانان می ‌توانند با این شبکه در مورد مهارت ‌ها و علایقشان بیشتر بدانند.

34. تارینگا (Taringa):

تارینگا یکی از بزرگترین پلتفرم های شبکه های اجتماعی در آمریکای لاتین است. و به کاربران اجازه می دهد تجربیات، مطالب و موارد دیگر خود را به اشتراک بگذارند. تعداد کاربران فعال: تقریبا 75 میلیون کاربر فعال دارد.

35. بادو (Badoo):

این سایت شبکه اجتماعی با محوریت دوستیابی در بیش از ۲۰۰ کشور فعالیت دارد. این سرویس جزئیات مربوط به افرادی که نزدیک منطقه شما هستند یا حتی افرادی که در زندگی واقعی شما هستند را به اشتراک می ‌گذارد. تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریبا ۲۰ میلیون نفر.

36. مای اسپیس (Myspace):

مای اسپیس  یک شبکه اجتماعی متمرکز بر موسیقی است. که شبکه ‌ای تعاملی، دوستانه و ارسال شده توسط کاربر را فراهم می ‌آورد که وبلاگ‌ ها، گروه ‌ها، پروفایل‌ های شخصی، تصاویر، فیلم ‌ها و غیره نیز ارائه می‌ دهد. تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریبا ۲۰ میلیون نفر.

37. فوراسکوئر (Foursquare):

در شبکه اجتماعی فوراسکوئر شما می توانید مکان های ایده‌آل را رایگان پیدا کنید. و از سفر به آن مکان ها لذت ببرید. همچنین برای یافتن بهترین فروشگاه ها، مراکز تفریحی و… که منطقه خود وجود دارد می توانید از این پلتفرم استفاده کنید. این شبکه اجتماعی تقریبا 40 میلیون کاربر فعال دارد.

38. استامبل آپان (StumbleUpon):

StumbleUpon یک شبکه اجتماعی هوشمند است که می ‌تواند برای یافتن محتوا و پیشنهاد آن به سایر کاربران کاربرد داشته باشد. با این شبکه اجتماعی می ‌توانید صفحات، عکس ‌ها، ویدیوها و… را بیابید و بر اساس علاقه و سلیقه خودتان به آنها رتبه دهید.

39. فلیکستر (Flixster):

فلیکستر یک سایت شبکه اجتماعی آمریکایی برای افرادی است که به فیلم علاقمند هستند. و مایلند با اشتراک‌ گذاری فیلم ‌ها و رتبه ‌بندی آنها با افرادی که سلیقه مشترک دارند ارتباط داشته باشند.

40. اسکای روک (Skyrock): 

اسکای روک یک شبکه اجتماعی فرانسوی است که به کاربران خود فضای وب رایگان و شخصی برای ایجاد و ارسال وبلاگ، افزودن پروفایل و تبادل پیام را ارائه می دهد. به غیر از فرانسه و انگلیسی، به پنج زبان دیگر نیز موجود است.

41. دلیشز (Delicious):

دلیشز به عنوان یک سرویس پیشرو در اشتراک ‌گذاری لینک صفحات شناخته شده است. که در سال ۲۰۰۳ راه ‌اندازی شده و برای ذخیره‌ سازی، اشتراک‌ گذاری و کشف بوکمارک‌ های وب ایده آل است. همچنین به کاربران این امکان را می ‌دهد تا آنها را با هر کلید واژه‌ای تگ کنند.

42. اسنپ فیش (Snapfish):

اسنپ فیش یک سایت مبتنی بر وب برای به اشتراک ‌گذاری عکس‌ ها است. که فضای نامحدودی را برای ذخیره عکس‌ ها در اختیار کاربران قرار می ‌دهد تا بتوانند تصاویر خود را آپلود کنند.

43. ریورب نیشن (ReverbNation):

این یک پلتفرم شبکه اجتماعی ایده آل برای نوازندگان و متخصصان است تا در صنعت موسیقی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این سرویس ابزارهای مختلفی را به نوازندگان ارائه می‌ دهد تا کارهایشان را مدیریت کنند. و بتوانند به شرکا و طرفداران صنعت موسیقی خود به درستی دسترسی داشته باشند.

44. کر۲ (Care2):

این شبکه اجتماعی به فعالان سراسر دنیا، کسب و کارها و سازمان ‌هایی که برای بهبود جامعه تلاش می ‌کنند کمک می ‌کند با همدیگر ارتباط بگیرند. Care2 مردم را تشویق به داشتن سبک زندگی سالم و سبز می ‌کند.

45. نکست دور (Nextdoor):

این یک پلتفرم شبکه اجتماعی خصوصی برای مناطق ایالات ‌متحده است. هدف آن بسیار ساده است: به کاربران خود اجازه می ‌دهد تا با افراد منطقه خود ارتباط برقرار کنند.

46. ویادئو (Viadeo):

ویادئو یک شبکه اجتماعی مبتنی بر کسب‌ و کارهای آنلاین است. که به بازرگانان، عمدتا در اروپا کمک می ‌کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این سرویس به زبان ‌های مختلفی در دسترس است.

47. زینگ (Xing):

این شبکه اجتماعی حرفه ای با کاربران اصلی مستقر در سوئیس، اتریش و آلمان ویژگی هایی مشابه لینکدین ارائه می دهد. با این حال، از این نظر بی نظیر است که امکان بحث گروهی بسته بین اعضای یک شرکت یا تجارت خاص را فراهم می کند.

48. وی هارت ایت (We Heart It):

این رسانه اجتماعی برای اشتراک ‌گذاری عکس که در بیش از ۲۰ زبان موجود است. این سرویس کاربران را قادر می ‌سازد تا بتوانند تصاویر بسیار انگیزه بخشی را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

49. وین (Wayn):

وین یک شبکه اجتماعی مبتنی بر سفر و سبک زندگی است. و به کاربران خود این توانایی را می دهد که کشف کنند کجا باید بروند، چه کاری انجام دهند و چگونه با همفکران خود ملاقات کنند تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

50. واین (Vine):

واین یک سایت سرگرمی برای آپلود و به اشتراک‌ گذاری ویدیو است. کاربران می‌ توانند ویدیوهای 6 ثانیه‌ای را با سایرین به اشتراک بگذارند. این شبکه جزئی از خانواده توئیتر محسوب می ‌شود و به سادگی می ‌تواند با سایر پلتفرم ‌های اجتماعی دیگر یک‌ پارچه شود.

51. لایو ژورنال (LiveJournal):

این شبکه اجتماعی که در سان‌فرانسیسکو مستقر است و با عنوان Zhivoy Zhurnal یا Zhe Zhe در روسیه در دسترس است. این سرویس داشتن یک دفتر خاطرات روزانه، وبلاگ یا مجله را با حفظ حریم خصوصی برای کاربران میسر می ‌سازد.

52. زانگا (Xanga):

در لیست شبکه های اجتماعی به زانگا می رسیم. این شبکه اجتماعی مبتنی بر وبلاگ نویسی، وبلاگ ها، وبلاگ های عکس و پروفایل های شبکه های اجتماعی را برای کاربران خود میزبانی می کند.

53. بازنت (Buzznet):

این شبکه اجتماعی کاربران را قادر می‌ سازد محتوایی که منطبق بر علایقشان است را در قالب ویدیو، تصاویر و نوشته ‌ها به اشتراک بگذارند.

54. ورو (Vero):

ورو یک شبکه اجتماعی مبتنی بر مشترک شدن است. که دارای هیچ تبلیغاتی نیست و هیچ اطلاعات شخصی نیز از افراد جمع‌ آوری نمی‌ کند.

این شبکه یک جایگزین خوب برای فیسبوک به شمار می ‌رود و ویژگی ‌های جالبی دارد. مدل Vero کاملا برخلاف فیسبوک است، زیرا فیسبوک برای کسب درآمد نیاز به داده ‌های کاربران دارد ولی Vero اینطور نیست.

55. دیسکورد (Discord):

دیسکورد یکی از محبوبترین پلتفرم‌ هایی است که در حال حاضر بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر دارد. و هر هفته دست‌ کم یک میلیون به کاربران آن اضافه می ‌شود. این سرویس برای انجام گفتگوهای متنی و صوتی توسط گیمرها طراحی شده است، ۱۰۰% رایگان و ایمن است و هم با دسکتاپ و هم تلفن همراه کار می ‌کند.

56. دویانت آرت (DeviantArt):

DeviantArt یکی از بزرگترین شبکه ‌های اجتماعی مختص دوستداران هنر و هنرمندان است. این شبکه اجتماعی قابلیت ثبت عکس از کارهای هنری و اشتراک ‌گذاری آن با دیگران را فراهم نموده است.

57. توت (Tout):

Tout یک میکروبلاگ و شبکه اجتماعی است که شما را قادر می ‌سازد ویدیوهای 15 ثانیه‌ای را ببینید و با سایرین به اشتراک بگذارید. ویدیوهایی که در این پلتفرم به اشتراک گذاشته می‌ شوند را Touts می ‌نامند. همچنین فقط اطلاعات مربوط به نحوه نمایش اپلیکیشن و آمارهای کلی استفاده در این پلتفرم جمع آوری می‌ شود.

58. میت می (MeetMe):

هدف میت می که قبلا به عنوان myYearbook شناخته می ‌شد، کاربرانی است که می ‌خواهند دوستان جدیدی پیدا کنند و با آنها گفتگو کنند. این امر موجب شده تا این اپ در بین نوجوانان و دانش آموزان جوان بسیار محبوب باشد.

59. کافه مام (CafeMom):

کافه مام شبکه اجتماعی مخصوصا مادرها و مادرهای آینده است که آنها را قادر می‌ سازد در خصوص موضوعات مختلف با هم گفتگو کنند و از هم کمک بگیرند. موضوعاتی مانند بارداری، فشن، سلامتی و غذا. این شبکه همچنین به مادران کمک می ‌کند از تجربیات سایر مادران بهرمند شوند.

60. میکسی (Mixi):

میکسی یک شبکه اجتماعی پرطرفدار ژاپنی است. که بیش از 20 میلیون کاربر فعال دارد. با این شبکه کاربران می ‌توانند با دوستان و آشنایان و سایر افراد براساس علایقشان ارتباط برقرار کنند.

61. لایکی (likee):

برنامه likee نیز مانند تیک تاک، برنامه‌ای برای اشتراک گذاری فیلم‌های کوتاه است. می‌توان گفت این برنامه از همه نظر در سایه تیک تاک به رشد خود ادامه داده. لایکی توسط شرکتی سنگاپوری در سال ٢٠١٧ معرفی شد. این درحالیست که تیک تاک یکسال قبل از آن در دسترس همگان قرار گرفت و با پیشینه‌ای که در موزیکالی داشت، پیشاپیش از لایکی جلوتر بود.

با این‌ حال لایکی توانست در کشورهایی که تیک تاک دسترسیشان را به برنامه خود بسته بود مانند ایران و هند، اسم و رسمی به هم بزند. این دو برنامه در اغلب کلیات با یکدیگر مشابهند. اما لایکی فضای رنگی و شادش توانست نظر نوجوانان و کودکان را بیشتر به خود جلب کند. همچنين این برنامه برای اجرا محدودیت چندانی روی گوشی ندارد. و با سخت‌ افزار نسبتا پایین نیز می‌تواند بر روی هر گوشی هوشمندی اجرا شود.

لایکی با حدود ١۵٠ میلیون کاربر فعال، یکی از برنامه‌هاییست که در لیست بهترین شبکه های اجتماعی قرار می‌گیرد.

62. سیگنال (Signal): 

این برنامه پیام رسانی امن، رایگان و اوپن سورس است که از رمزگذاری کامل برای ارسال و دریافت ایمن انواع محتوا با سایر کاربران سیگنال استفاده می‌ کند. برنامه سیگنال در سال 2013 توسط بنیاد سیگنال عرضه و معرفی شد. این برنامه توسط بسیاری از برترین مدافعان حریم خصوصی و امنیت به شدت توصیه شده. بطوریکه ایلان ماسک و جک دورسی نیز به این نرم‌ افزار روی آوردند چرا که گفته می ‌شود سیگنال در حال حاضر امن‌ترین پلتفرم انتقال پیام در دنیاست.

نتیجه گیری:

در این مقاله تلاش بر این شد که شما عزیزان را با شبکه‌ های اجتماعی ایرانی و خارجی آشنا کنیم. این شبکه‌ های اجتماعی که در سال‌های اخیر تعدادشان روزبه‌روز رو به افزایش است، به پلتفرم ‌هایی مناسب جهت گسترش کسب ‌و کار، اشتراک عقاید، اشتراک‌ گذاری تصاویر و ویدیوها و از همه مهمتر فعالیت ‌های فرهنگی و اجتماعی برای علاقمند به این حوزه ‌ها تبدیل‌ شده ‌اند.

شما می توانید با توجه به نیاز خود در این شبکه ها عضو شده و از امکانات آنها استفاده کنید. شما می توانید با ساختن اکانت کسب و کار خود در این شبکه ها، کسب و کار خود را معرفی و توسعه دهید. شبکه های اجتماعی جدا از بحث سرگرمی، برای دیده شدن هستند. پس عضویت در این شبکه ها می تواند باعث دیده شدن کسب و کار، هنر یا استعداد شما شود.

www.elmema.com

برای اشتراک گذاری کلیک کنید:  واتس‌اپ تلگرام 

و

برای دیدن آرشیو مقالات بازاریابی و فروش (کلیک کنید)

برای دیدن آرشیو مقالات کسب و کار (کلیک کنید)

 

درباره ی شبنم مرزبان

Avatar photo
شبنم هستم، نویسنده کتاب سخت تر از سخت و سرپرست نویسندگان علم ما. مطالعه، آموزش دیدن و نوشتن رو خیلی دوست دارم و در علم ما مقالاتم رو با شما به اشتراک میزارم...

مطلب پیشنهادی

انواع روش و استراتژی های بازاریابی و فروش

روش و استراتژی بازاریابی همهمه ای | همراه با مثال

بازاریابی همهمه ای یا سر و صدا Buzz Marketing   سلام به همراهان خوب علم …

2 دیدگاه

  1. باورم نمیشه این همه شبکه داریم
    مرسی بابت مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *