خانه / کسب و کار / استارتاپ / مجموعه فیلم های استارتاپی و کسب و کار
مجموعه فیلم های استارتاپی و کسب و کار
مجموعه فیلم های استارتاپی و کسب و کار فیلم های سینمایی که استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا باید ببینند!

مجموعه فیلم های استارتاپی و کسب و کار

مجموعه فیلم های استارتاپی و کسب و کار

فیلم های سینمایی که استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا باید ببینند!

 

ما در علم ما یک لیست عالی تهیه کردیم از برترین فیلم های استارتاپی و کسب و کار و به معرفی فیلم های محبوب و برتر این حوزه میپردازیم. اکثر فیلم ها چون خیلی معروف و محبوب هستند بصورت دوبله فارسی و رایگان در سایت های مختلف اینترنتی در دسترس هستند. از هر فیلمی خوشتون اومد کافیه اسم فیلم رو در گوگل جستجو و در سایت های مختلف، فیلم را دانلود و تماشا کنید.

برای دسترسی راحت تر شما به اطلاعات فیلم ها لینک ویکی پدیا هر فیلم رو زیر اون گذاشتیم. همچنین برای دانلود مستقیم فیلم لینک آپارات فیلم را گذاشتیم که البته امکان دارد برخی از فیلم ها بعد از مدتی از آپارات پاک و حذف شوند، اگر دیدین فیلم از لینکی که ما قرار دادیم حذف شده کافیه اسم فیلم رو در گوگل جستجو کنید تا بتونید لینک های دانلود فیلم رو مشاهده کنید، با علم ما همراه باشید.

 

غارتگران دره سیلیکون Pirates of Silicon Valley

شاید برای بسیاری از شما جالب باشد که بداند که بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت چگونه توانست به چنین ثروت هنگفتی دست پیدا کند. فیلم غارتگران دره سیلیکون یا Pirates of Silicon Valley به شما نشان می‌دهد که استیو جابز، بنیانگذار شرکت اپل و بیل گیتس چگونه و از کجا شروع کردند و چه مشکلاتی را در مسیر رسیدن به ثروت به جان خریدند.

رتبه: 7.2 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

شبکه‌ی اجتماعی The Social Network

در سال ۲۰۰۳، مارک زاکربرگ، دانشجوی دانشگاه هاروارد، بعد از شکست در برقراری رابطه با یکی از دخترهای خوابگاه به نام اریکا، به اتاقش پناه می‌برد و وب‌سایتی به نام فیس‌مش درست می‌کند که در آن اعضای سایت می‌توانند به دختران دانشگاه از نظر جذابیت‌شان نمره دهند. سایت خیلی زود مورد توجه قرار می‌گیرد تا این‌که سرورهای سیستم پایگاه اینترنتی دانشگاه مختل می‌شود. زاکربرگ شش ماه از تحصیل محروم می‌شود و وقتی بازمی‌گردد، همه او را می‌شناسند. دوقلوهای وینکِلواس او را استخدام می‌کنند تا وب‌سایتی مخصوص دوست‌یابی برای آن‌ها درست کند و بعد از بروز اتفاقاتی، وب‌سایت فیس‌بوک خلق می‌شود که رفته‌رفته مورد توجه پانصد میلیون نفر در سراسر دنیا قرار می‌گیرد.

رتبه: 7.7 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

استیو جابز  Steve Jobs

استیو جابز، بنیان‌گذار شرکت اپل یکی از ملاک‌ها و معیارهای موفقیت در جهان امروز شناخته می‌شود. او شرکتی را بنا نهاد که امروز به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان شناخته می‌شود و خرید محصولات و کالاهای این شرکت برای بسیاری از افراد جهان یک آرزو محسوب می‌شود. این داستان پر از نکات ارزشمندی است که روند رشد و پیشرفت استیو جابز را به ما نشان می‌دهد و باعث می‌شود که بتوانیم از تجربیات این شخصیت ارزشمند استفاده کنید.

رتبه: 7.2 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

بنیان گذار  The Founder

یکی از بهترین فیلم‌های انگیزشی کسب و کار بوده که باعث افزایش هوش مالی شما خواهد شد. خب حتما تاکنون اسم مک دونالد را شنیده‌اید. فیلم بنیانگذار، داستان زندگینامه ری کراک (بنیان گذار رستوران زنجیره‌ای مک دونالد) بوده که برای ما ماجرای تأسیس و موفقیت بی نظیر آن را بازگو می‌کند.

رتبه: 7.2 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

باشگاه مشت زنی Fight Club

این فیلم در مورد یک جوان به نام جک است که کارمند یک کارخانه می‌باشد. او از مشکل کم خوابی رنج می‌برد و در این بین با یک جوان عجب و غریب به اسم تیلر آشنا می‌شود. این رابطه دوستی سرآغاز یک زندگی جدید برای جک بوده و آن‌ها تصمیم می‌گیرند که یک باشگاه مشت زنی تأسیس کنند. در این فیلم تایلر به دوست خود جک، مدام گوشزد می‌کند که با ترس‌های خود روبرو شود.

رتبه: 8.8 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

ارباب جنگ Lord of War

این فیلم به شرح وقایع زندگی یک مهاجر اوکراینی می‌پردازد که تصمیم می‌گیرد از طریق تجارت غیرقانونی اسلحه به موفقیت دست یابد.  گذشته از مباحث اخلاقی، جاه‌طلبی، سرسختی و توانایی این مهاجر در ریسک کردن نشان‌دهنده ویژگی‌هایی است که یک کارآفرین برای دستیابی به موفقیت نیاز دارد. علاوه برآن، اگر شما می‌‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد ایجاد وفاداری مشتریان و تکنیک‌های مذاکره کسب کنید، این فیلم به کنکاش عمیق این موضوعات می‌پردازد.

موضوعات مورد بحث عبارتند از مهارت‌های کارآفرینی، بازارهای در حال توسعه، حل خلاقانه مسائل، مدیریت بحران، تکنیک‌های مذاکره، ایجاد وفاداری مشتریان و استراتژی‌های رقابتی.

رتبه: 7.6 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

اگه می‌تونی منو بگیر Catch Me If You Can

معمولا وقتی پای یک خلافکار وسط باشد شاهد بازی لئورناردو دی کاپریو هستم. این فیلم فوق العاده در سال ۲۰۰۲ اکران شد و داستان فیلم برگرفته از زندگی واقعی فردی به نام فرانک ابگنیل است که یکی از بزرگترین جاعلان و کلاهبرداران تاریخ است. خود فرانک هم در صحنه ای از این فیلم در نقش پلیس فرانسوی بازی کرده است. فیلم در مورد پسر بچه ای است که قبل از ۱۹ سالگی اش میلیون ها دلار چک جعل کرده است و یک مامور اف بی آی همیشه به دنبال اوست.

این فیلم در کنار همه جذابیتش، خلاقیت، چشم انداز تجاری و فروش واقعی را به شما می آموزد. دیدن آن را از دست ندهید.

رتبه: 8.1 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

استارتاپ دات کام Startup.com

استارتاپ دات کام فیلم مستند به کارگرانی کریس هیجدس و جیهان نجیم محصول سال ۲۰۰۱ کشور آمریکاست. این فیلم مستند سال ۲۰۰۱ در مورد فرازونشیب‌های یک شرکت نوپای دات‌کام به نام govWorks.com است که توانست ۶۰ میلیون دلار آمریکا از رسانه تعاملی Hearst ،KKR و صندوق سرمایه‌گذاری نیویورک و Sapient جذب سرمایه کند. این استارتاپ دوام نیاورد، اما مرجعی شد برای درس‌ آموزی، موضوع این مستند داستان بنیانگذاران استارتاپ govWorks به نام‌های کالیل ایسازا توزمان و تام هرمان را از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۰۰ دنبال می‌کند، زمانی که حباب اینترنت در حال شکسته شدن بود.

این فیلم نگاه خوبی دارد به رونق و رکود دوره دات‌کام و داستان هشداردهنده‌ای را در خصوص تهدید دوستی‌ها به واسطه شراکت در کسب‌وکار به تصویر می‌کشد. موضوع‌های اشاره شده در این فیلم شامل: تأمین سرمایه برای کارآفرینان، افزایش سرمایه، مدیریت رشد، مهارت‌های کارآفرینی، تیم‌سازی و مهارت‌های مدیریتی هستند.

رتبه: 7.1 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در گوگل +

 

گرگ وال استریت  Wolf of Wall Street

گرگ وال استریت (Wolf of Wall Street) بر اساس زندگینامه‌ جردن بلفورت در گونه کمدی سیاه است. مارتین اسکورسیزی ( Martin Scorsese) کارگردانی این فیلم را برعهده دارد.

این فیلم داستان زندگی جوردن بل فورد است. شخصیت شناخته شده در آمریکا که در آغاز کارخود، یک دلال بورس بود و با دلالی به سختی روزگار می‌گذراند؛ اما به‌مرور در کارش پیشرفت زیادی کرد و تبدیل به یکی از غول‌های بزرگ وال استریت و سرمایه‌داران اساسی آمریکا شد و به پول و قدرت و ثروت زیادی دست پیدا کرد.

رتبه: 8.2 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

فیلم وال استریت پول هرگز نمی‌خوابد Wall Street Money Never Sleeps

فیلم وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد (Wall Street: Money Never Sleeps) به کارگردانی الیور استون (Oliver Stone) محصول سال ۲۰۱۰ آمریکاست.

داستان فیلم درباره کارگزار جوانی از وال استریت است که با گوردن جکوِ کهنه‌کار اما بدنام همکار می‌شود تا مأموریت دوجانبه‌ای را به سرانجام برسانند. آن‌ها از یک سو می‌خواهند جامعه مالی را از سرنوشت شومی که در راه است مطلع سازند و از سوی دیگر به هویت کسی پی‌ببرند که مسئول مرگ پیش‌کسوتِ سابقِ کارگزار جوان بوده است.

به کارگیری مفاهیم بورس و سرمایه‌گذاری در این فیلم باعث شده است که به یکی از فیلم مهم در حوزه مدیریت معروف شود.

رتبه: 6.2 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

اتاق بخار یا سهام Boiler Room

اتاق سهام (Boiler Room) فیلمی در ژانر جنایی و درام به کارگردانی بن یانگر (Ben Younger) محصول سال ۲۰۰۰ کشور آمریکاست.

این فیلم به موضوع‌های اقتصاد، بورس و مسائل پیرامون آن می‌پردازد. این فیلم داستان دانشجویی است که به تازگی ترک تحصیل کرده‌ است. او جوان باهوش و مشتاقی است که به‌دنبال کسب پول زیاد در مدت زمانی اندک است. پدر او یک قاضی سخت‌گیر است که از ترک تحصیل پسرش بسیار ناراحت است. اما او با انگیزه بدست آوردن پول و احترام پدر به مؤسسه معاملات سهام جی.تی مارلین می‌پیوندد و در نهایت به ‌عنوان یک دلال فروش سهام مشغول به کار می‌شود و این شغل خیلی سریع او را در مسیر موفقیت قرار می‌دهد.

رتبه: 7.0 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

مانیبال Moneyball

مانیبال (Moneyball) فیلمی در ژانر زندگی‌نامه‌ای، ورزشی و درام به کارگردانی بنت میلر (Bennett Miller) محصول سال ۲۰۱۱ کشور آمریکاست.

این فیلم یک روایت واقعی از بیلی بین مدیر ناموفق یک تیم بیسبال است. به طوری که تیمش نتایج بسیار ضعیفی را کسب کرده‌ و دو تن از بهترین بازیکنان خود را به خاطر همین مشکلات از دست می‌دهد به همین دلیل تیم او در آستانه فروپاشی قرار گرفته ‌است؛ اما بیلی بین که در سن جوانی با یک اشتباه ورزش بیسبال رو انتخاب کرده ‌است راه بازگشتی را نمی‌بیند و تصمیم می‌گیرد نهایت سعی و تلاش خود را به کار گیرد تا بتواند تیمش را از بحران نجات دهد.

رتبه: 7.6 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

جوی  Joy

جوی (Joy) فیلمی آمریکایی در سبک زندگینامه‌ای و درام به نویسندگی و کارگردانی دیوید او. راسل (David O. Russell)  است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد.

این فیلم بر اساس داستان واقعی زنی به اسم جوی منگانو ساخته شده است. داستان در مورد تنهایی یک کارآفرین و ایمانی است که در وجودش هست. زمانی که همه او را به تسلیم شدن تشویق می‌کنند، هیچگاه ناامید نمی‌شود و مسیری را که به تنهایی شروع کرده، باز هم به تنهایی ادامه می‌دهد.

رتبه: 6.6 /  لینک فیلم در ویکی پدیا + /  لینک فیلم در آپارات +

 

www.elmema.com

برای اشتراک گذاری کلیک کنید:  واتس‌اپ تلگرام 

و

برای دیدن آرشیو مقالات کسب و کار (کلیک کنید)

آرشیو فیلم و سریال‌های علم ما (کلیک کنید)

درباره ی شیوا مرزبان

Avatar photo
شیوا هستم، نویسنده سایت علم ما و ادمین اینستاگرام علم ما. به مطالب انگیزشی و سبک زندگی علاقه دارم و در علم ما مقالاتم رو با شما به اشتراک میزارم...

مطلب پیشنهادی

پادکست های کسب و کار | دکتر شهریار مرزبان

پادکست: مهارت زیاد دارم ولی درآمدم پایینه! | دکتر شهریار مرزبان

مهارت زیاد دارم ولی درآمدم پایینه! پادکست کسب و کار | دکتر شهریار مرزبان   …

12 دیدگاه

  1. سلام
    خیلی عالی بود
    توصیه میکنم حتما ببینید

  2. ببخشید بقیه فیلم ها کجا هست؟
    منظورم لیست ها هست

  3. انیمیشن هم بزارید لطفا
    مخصوصا زوتوپیا 🙂

  4. گروه واتس اپ ندارید؟

  5. فیلم شبکه اجتماعی فیس بوک
    خیلی خیلی خوب و عالی بود
    درونگرا هستید که دیگه حتمااااااا باید ببیندش

  6. جالبه با اون که کلی وقتم بابت فیلم میره
    ولی انگار اصلا فیلم‌های خوب رو ندیدم
    لیست هاتون خیلی خوبه
    ممنون

  7. چقدر متنوع و خوووب ممنونم بابت معرفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *