خانه / کوچینگ / هشت دلیل اهمیت کوچینگ
اهمیت کوچینگ
اهمیت کوچینگ

هشت دلیل اهمیت کوچینگ

اهمیت کوچینگ

 

سلام به همراهان خوب علم ما، اگر فردی هستید که در زندگی و کسب و کار خود به دنبال تغییرات قابل توجه هستید، پس حتما اسم کوچینگ به گوشتان خورده. اهمیت کوچینگ در دنیای رو به پیشرفت امروز، روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. و می‌ توان گفت مسیر پیشرفت فردی و شغلی در دنیای آینده، از جاده کوچینگ می‌ گذرد.

می توان گفت بهرمندی از کوچینگ (بیزینس یا لایف کوچینگ) موجب می شود تا کسب و کار و زندگی شما رشد کند. و اصلا اهمیت ندارد که شما برای بیزینس کوچینگ چه شغلی در اختیار دارید. و یا اکنون در زندگی خود چه شرایطی دارید. زیرا می توانید در هر موقعیتی اقدام به استفاده از کوچینگ کنید و شاهد بهترین تغییرات باشید.

در ادامه این مقاله با دلایل اهمیت بیزینس کوچینگ آشنا می شوید تا با شناخت کامل به سمت کوچینگ برای توسعه و رشدی فردی یا کسب و کار خود بروید.

اهمیت کوچینگ در زندگی و کسب و کار:

کوچینگ در واقع بیش از آن ‌که صرفا یک همکاری دوطرفه محدود به زمانی خاص باشد، یک رویکرد حل مسئله و پیشرفت است. کوچینگ، به شما کمک می‌ کند که در همه ابعاد زندگی خود از این رویکرد بهره ببرید و مسیر رو به جلو را برای خود، سهل کنید. اهمیت کوچینگ، در این است که مسیر انسان‌ های موفق دنیا در آینده، از این نوع سبک زندگی و این رویکرد می‌ گذرد.

موفق‌ترین بیزینس‌ ها و بزرگ‌ترین کارآفرینان و افراد موفق دنیا، از کوچ استفاده می‌ کنند. و این اهمیت رو به گسترش استفاده از کوچ را نشان می‌ دهد. به گفته بیل گیتس: “هر کسی به یک کوچ نیاز دارد.”

 

 

8 دلیل اهمیت کوچینگ:

چند دلیل اساسی برای نقش کوچینگ در موفقیت فردی و کسب و کارها وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم:

افزایش بهره وری با کوچینگ: 

افزایش بهره وری در رشد فردی از دلایل مهم اهمیت کوچینگ در زندگی فردی می باشد.

در کسب و کار، این امر به ویژه وقتی کارکنان شما در نقش جدید یا سطح مدیریتی قرار می گیرند خیلی مهم می شود. کوچ ها آموزش دیده اند که با مراجعانشان کار کنند. و الهام بخش آنان در استفاده از پتانسیل های فردی و حرفه ای و در نتیجه افزایش بهره وری و اثربخشی باشند. در خلال رابطه کوچ و مراجع، تمرکز بر روی آموزش و وضوح به جهت برداشتن گام های عملی است. که در نهایت منجر به افزایش بهره وری می شود.

مدیریت زمان، یکی از مهمترین دلایل اهمیت کوچینگ:

مدیریت زمانی یکی از مواردی است که بسیاری از کارمندها از آن استفاده نمی کنند و از اهمیت آن آگاه نیستند. حتی خیلی از مدیران نیز هنوز به این اهمیت پی نبرده اند و نمی دانند که چگونه می توانند با مدیریت زمان به اهداف خود برسند. اما با کوچینگ می توانید روش ها و راه های مدیریت زمان را بشناسید. و از آن در زندگی و سازمان بهره مند شوید.

داشتن برنامه منظم برای تفریح و استراحت:

از دلایل دیگر نقش کوچینگ در موفقیت این است که افراد معتقد هستند که اگر در محل کار حضور پیدا نکنند به کارشان لطمه وارد می‌ شود. به این صورت که به تعطیلات نمی‌ روند. مگر اینکه کسب و کار آنها بدون حضورشان کار کند. باید این نکته را مد نظر قرار دهند که آنها کارمند کسب و کار هستند ولی مالک آن نیستند. کوچینگ به آنها کمک می‌ کند تا روندی را وارد تجارت خود کنند. و تیم مدیریتی را گسترش دهند تا باعث پیشرفت کسب و کار آنها شود.

تقویت خلاقیت:

یک کوچ از شما حمایت می کند تا با اطمینان به دنبال ایده های جدید و راه حل های دیگر با انعطاف پذیری و ابتکار بگردید. یک کوچ کمک می کند تا دیدگاه های تازه ای را ایجاد کنید. و از طریق سوالاتی که در جلسه کوچینگ می پرسید برای خلق این دیدگاه تازه الهام بخش آنان است و اهداف عملی را از طریق این همکاری ایجاد می کند.

کوچینگ باعث گسترش مهارت های ارتباطی می شود:

چه چیزی اهمیت کوچینگ را نشان می دهد؟ تحقیقات انجام شده نشان می دهد که ۷۲% از کسانی که کوچ شده اند متوجه بهبود در مهارت های ارتباطی خود شده اند. علاوه بر آن افرادی که از رابطه کوچینگ استفاده کردند با دیدگاه های تازه در زمینه چالش های شخصی و فرصت ها، بهبود سیستم تفکری و مهارت های تصمیم گیری و افزایش اعتماد به نفس در ایفای نقش های زندگی و کاری از جلسات خارج شده اند.

 کوچینگ به سازمان شما کمک می کند تا کارکنان با استعداد را جذب و حفظ کنید:

اگر شما در پیدا کردن کارمندان خوب مشکل دارید، سازمان شما نیاز به سرمایه گذاری بر روی توسعه کارمندانش دارد. کوچینگ یک راه ایده آل برای توسعه کارمندان و نشان دادن اینکه شما به عنوان مدیر سازمان به رشد آنها علاقه دارید، است.

تغییر نگرش افراد نسبت به شغل:

افراد یک سازمان و حتی مدیران در اغلب اوقات طرز فکر تکراری راجع به شغل و انجام آن دارند. اما بیزینس کوچینگ موجب می شود تا نگرش افراد نسبت به حیطه شغلی تغییر کند و دیگر برایشان این کار تکراری نباشد.

با تغییر نگرش افراد نسبت به شغل انگیزه و روحیه افراد سازمان افزایش می یابد. و هر کسی با اعتماد به نفس بالا و روحیه ای خوب به کار در سازمان می پردازند. که این نشان دهنده اهمیت بیزینس کوچینگ برای سازمان است.

برنامه ریزی مالی:

برنامه ریزی مالی یکی از مهمترین پروسه هایی است که خیلی از افراد و حتی مدیران در سازمان ها نمی توانند آن را به خوبی انجام دهند. اما به کمک کوچ می توانید راه و روش های برنامه ریزی مالی را یاد بگیرید. و در زندگی و سازمان خود از آن استفاده کنید.

برنامه ریزی مالی به عنوان یکی از علل اهمیت بیزینس کوچینگ به تمامی مدیران توصیه می شود. تا بتوانند بودجه سازمان را به درستی و در جای مورد نیاز خرج کنند.

 

 

نتیجه گیری:

دانش کامل نسبت به دلایل اهمیت کوچینگ به شما کمک می کند تا با استفاده از این روش به زندگی و کسب و کار خود رونق دهید. و شاهد بهترین تغییرات در آن باشید. کوچینگ به عنوان یکی از ابزارهای هدفمند و قدرتمند مورد استفاده تمامی افراد، مدیران و صاحبان کسب و کار به منظور رشد و پیشرفت قرار گرفته است.

 

 

www.elmema.com

برای بازگشت به نقشه راه کوچینگ (کلیک کنید)

برای دیدن سایر نقشه راه ها و راهنمای سایت (کلیک کنید)

برای اشتراک گذاری این صفحه کلیک کنید:  واتس‌اپ تلگرام 

 

اینستاگرام دکتر مرزبان (کلیک کنید) | کوچینگ فردی با دکتر مرزبان (کلیک کنید)

برای دریافت راهنمای در واتس‌اپ (کلیک کنید) 09164052373

 

درباره ی شبنم مرزبان

Avatar photo
شبنم هستم، نویسنده کتاب سخت تر از سخت و سرپرست نویسندگان علم ما. مطالعه، آموزش دیدن و نوشتن رو خیلی دوست دارم و در علم ما مقالاتم رو با شما به اشتراک میزارم...

مطلب پیشنهادی

هزینه جلسات کوچینگ

هزینه جلسات کوچینگ چقدر است؟

هزینه جلسات کوچینگ چقدر است؟   سلام به همراهان خوب علم ما، در مقاله های …

3 دیدگاه

  1. سلام
    من افزایش بهره وری رو کاملا تجربه کردم و فراتر از تصورم بود
    ممنون از دکتر مرزبان عزیز

  2. سپاس از مطالب خوبتون

  3. از مزایا و اهمیت کوچینگ هرچی بگیم کمه
    ولی خب سخته به افراد اعتماد کرد
    خیلی ها با مدرک های الکی و بدون حتی تجربه خودشون رو کوچ معرفی میکنن
    پیشنهاد میکنم قبل از انتخاب مربی فردی حتما در مورد مربی جستجو کنید
    رزومش رو دقیق بررسی کنید
    سوابق کاریش
    دستاورد های خودش
    و…

    سپاس از علم ما که همیشه فعال و عالی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *