خانه / کوچینگ / بیزینس کوچینگ یا مربی کسب و کار چیست؟
بیزینس کوچینگ
بیزینس کوچینگ

بیزینس کوچینگ یا مربی کسب و کار چیست؟

بیزینس کوچینگ یا مربی کسب و کار چیست؟

 

سلام به همراهان خوب علم ما. بعضی مواقع دچار تردید می‌ شویم. با اینکه مشتاق موفق شدن هستیم، اما این تردید اجازه نمی ‌دهد برخیزیم و کاری انجام دهیم. حتما در این شرایط بوده اید. گاهی اوقات پیش خودمان احساس می‌ کنیم چقدر مهارت بلدیم، چقدر توانایی داریم اما از هیچ کدوم استفاده نمی کنیم. یا بلد نیستیم به شیوه درست از توانایی خود استفاده کنیم. خیلی مواقع‌ نمی دانیم کجای راه را اشتباه رفته ایم که اوضاع کسب و کارمان الان وخیم شده. حتما در این شرایط بوده اید. در این شرایط بجای استفاده از مشورت با افراد غیر متخصص، می توانید از یک کوچ کسب و کار کمک بگیرید. در مقاله بیزینس کوچینگ (بیزینس کوچینگ یا مربی کسب و کار چیست؟) با علم ما همراه باشید.

 

کوچینگ چیست؟

کوچینگ یعنی باز کردن پتانسیل یک فرد برای به حداکثر رساندن عملکرد خود.

در کوچینگ، کوچ ‌ها بدون هیچ قضاوتی، به مراجع کمک می ‌کنند که تکه‌ های پازل زندگی خود را کنار هم چیده و از آن تابلوی زیبا و شفافی بسازد. کوچینگ یک رابطه حمایتی دوسویه است که در آن کوچ با همراه شدن با مراجع، باعث می شود مراجع تمام نیرو و تمرکز خود را بر روی مسیر رسیدن هدف بگذارد.

 

 

بیزینس کوچینگ یا مربی کسب و کار چیست؟

بیزینس کوچینگ (کوچینگ کسب و کار) شاخه‌ای از علم کوچینگ است که به شما در رابطه با کسب و کارتان کمک می ‌کند. اولین اقدام بیزینس کوچ‌ ها این است که آنچه را که در حال حاضر انجام می ‌دهید، مسیری که در آن هستید و اینکه چرا نتایج مورد نظر شما حاصل نمی ‌شود را روشن کنند. و کمک کنند تا تصمیمات آگاهانه‌ای برای پیشرفت بگیرید.

کوچ کسب ‌و کار، شخصی است که با داشتن تجربه‌ های فراوان، به صاحبان کسب ‌و کار کمک می‌ کند تا در مسیر درست موفقیت قرار بگیرند. فرقی نمی ‌کند صاحب یک کسب ‌و کار چندین ساله هستید یا یک شرکت تازه تاسیس. چه به دنبال ترفیع در حرفه خود و چه کارآفرینی هستید و از حرکت بعدی خود مطمئن نیستید. بیزینس‌ کوچ به شما کمک می‌ کند که با شناخت کامل از نقاط قوت و ضعف خود، نسبت به اهداف کسب ‌و کارتان، آگاهی بیشتری پیدا کنید. کسب‌ و کار خود را گسترش دهید و در روند تسریع پیشرفت، شما را یاری می ‌کند. در واقع کوچ با باز کردن خود مسئله و با پرسیدن سوالات مناسب موضوع را آنقدر شفاف می‌ کند که راه ‌حل نیز به گونه‌ای پدیدار می ‌شود.

 

چرا به بیزینس کوچینگ نیاز دارید؟

بیزینس‌ کوچ ‌ها معمولا کارآفرینان باتجربه‌ای هستند. و بیشتر آنها خودشان نیز صاحب کسب و کارند. این افراد با بهره‌گیری از هوش، استعداد و مجموعه تجاربشان مسیر موفقیت کسب و کارها را ترسیم می ‌کنند. و به آنها کمک می ‌کنند تا موفق شوند و به اهداف تجاری خود برسند.

همچنین رشد یک تجارت سخت‌تر از هر زمان دیگری است. کوچ کسی است که مسیر موفقیت را برای شما کوتاه‌تر می‌ کند. استخدام بیزینس کوچ، هزینه نیست بلکه سرمایه ‌گذاری بر روی رسیدن به اهداف سازمانی برند است.

 

 

جمع بندی:

شاید برای همه‌ی ما پیش آمده باشد که وقتی با مسئله یا مشکلی روبرو می‌ شویم عاجز می ‌شویم و روی بقیه‌ی بخش ‌های زندگی و یا کسب ‌و کار ما هم اثر می ‌گذارد و راندمان ما را پایین می ‌آورد. در این شرایط کمک گرفتن از یک کوچ بهترین نتیجه را در بر دارد. زیرا کوچ با ابزار کوچینگ کمک می ‌کند که ما راهکار مناسب شرایط خودمان را پیدا کنیم و به موفقیت شغلی برسیم.

 

 

www.elmema.com

برای بازگشت به نقشه راه کوچینگ (کلیک کنید)

برای دیدن سایر نقشه راه ها و راهنمای سایت (کلیک کنید)

برای اشتراک گذاری این صفحه کلیک کنید:  واتس‌اپ تلگرام 

 

اینستاگرام دکتر مرزبان (کلیک کنید) | کوچینگ فردی با دکتر مرزبان (کلیک کنید)

برای دریافت راهنمای در واتس‌اپ (کلیک کنید) 09164052373

 

درباره ی شبنم مرزبان

Avatar photo
شبنم هستم، نویسنده کتاب سخت تر از سخت و سرپرست نویسندگان علم ما. مطالعه، آموزش دیدن و نوشتن رو خیلی دوست دارم و در علم ما مقالاتم رو با شما به اشتراک میزارم...

مطلب پیشنهادی

انواع مدل های کوچینگ

انواع مدل های کوچینگ

انواع مدل های کوچینگ   سلام به همراهان خوب علم ما، کوچینگ، راهکاری در جهت …

5 دیدگاه

  1. بیزینس کوچ چیکار میکنه؟

  2. بدون داشتن مربی با تجربه پیشرفت خیلی زمانبره

  3. درود کلا چند مدل کوچینگ داریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *