خانه / توسعه فردی / مهارت‌های رشد فردی / 20 اپلیکیشن ضروری برای رشد فردی
20 اپلیکیشن ضروری برای رشد فردی
20 اپلیکیشن ضروری برای رشد فردی

20 اپلیکیشن ضروری برای رشد فردی

20 اپلیکیشن ضروری برای رشد فردی

 

سلام به همراهان خوب علم ما، گاهی برای رسیدن به رشد فردی، به کمک نیاز داریم. برنامه ایی که بتواند به زندگی ما نظم دهد تا بتوانیم در بستری مناسب رشد و پیشرت داشته باشیم. در مقاله 20 اپلیکیشن ضروری برای رشد فردی، 20 نرم افزار را بررسی می کنیم تا ببینیم کدام برنامه برای ما مناسب تر و کارایی بهتری دارد. با نصب این برنامه ها می توانید در همه زمینه ها برنامه ریزی و نظم داشته باشید و بستری مناسب برای رشد و پیشرفت خود محیا کنید. با علم ما همراه باشید.

 

1. اپلیکیشن Timely در مدیریت زمان به شما کمک می‌کند

اگر برای انجام دادن کارهای خود همیشه وقت کم می‌آورید، یعنی در مدیریت زمان ضعیف عمل می کنید. شما باید از زمان خود به درستی استفاده کنید. اپلیکیشن Timely اپلیکیشنی زیباست که به ‌صورت خودکار اطلاعات جلسات و قرارهای ملاقات را از تقویم شما استخراج می ‌کند و به شما اجازه می ‌دهد تا به ‌راحتی، اطلاعات مربوط به کارهای دیگر را وارد تقویم کنید.

با استفاده از این اپلیکیشن، می توانید زمان خود را دسته بندی و ارزیابی کنید. این کار باعث می شود بدانید که وقت خود را در چه چیزها و کارهایی صرف می‌ کنید. بدین ترتیب می توانید با مدیریت صحیح زمان خود، بهره وری خود را افزایش دهید و در زندگی و شغل خود پیشرفت کنید (20 اپلیکیشن ضروری برای رشد فردی)

 

2. مهارت‌های ارتباطی خود را با اپلیکیشن Ummo تقویت کنید

آیا دوست دارید همیشه بیان خوب و تاثیرگذاری داشته باشید؟ دوست دارید در جلسات کاری خود به خوبی سخنوری کنید؟

اگر پاسختان بله می باشد، می‌توانید از اپلیکیشن Ummo استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید حرفه‌ای صحبت کنید، باید از ادای برخی کلمات و اصوات نظیر «اووم» «راستش» «می‌دونی؟» «اوه» و… اجتناب کنید. با استفاده از این اپلیکیشن، می ‌توانید صدای خود را ضبط و حین ضبط صدای خود از ادای این کلمات و اصوات خودداری کنید. این اپلیکیشن گزارشی از صدایتان به شما ارائه می ‌کند که به شما نشان می ‌دهد چقدر در اجتناب از ادای این کلمات موفق بوده‌اید.

 

 

3. اپلیکیشن Headspace

همانطور که می دانید، مدیتیشن باعث افزایش تمرکز و تقویت روحیه فرد می شود. به همین علت جزو روش های عالی توسعه فردی محسوب می شود. اپلیکیشن Headspace بهترین و جامع‌ترین برنامه مدیتیشن است. این برنامه، بیش از 500 تمرین مدیتیشن و مراقبه، صدای خواب، موزیک برای افزایش تمرکز و غیره دارد. کاربران می‌ توانند برنامه مخصوص خود را برای کاهش استرس، بهبود خواب یا حذف اضطراب بسازند.

Headspace مسیر پیشرفت شما را بررسی می‌ کند تا در حفظ انگیزه، به شما کمک کند. Headspace، یک قابلیت “Move Mode” دارد که برای بهبود سلامت فیزیکی و ذهنی شما طراحی شده است. شما می ‌توانید محتوای مراقبه و تمرکز حواس Headspace را در یوتیوب، اسنپ‌ چت و اینستاگرام هم ببینید. این برنامه توسعه فردی، یک پادکست روزانه نیز دارد که Radio Headspace نام دارد.

 

4. اپلیکیشن Coach.me

خیلی از ما، برای دنبال کردن اهدافمان، به کمی کمک نیز داریم؛ و این همان چیزی است که برنامه توسعه فردی Coach.me در اختیار ما قرار می ‌دهد.

Coach.me یک ردیاب عادات و یک برنامه کوچینگ است که به شما کمک می ‌کند در مسیر رسیدن به اهدافتان باقی بمانید. از مسیر منحرف نشوید و برای خود مربی شخصی داشته باشید. این برنامه، رایگان است. البته، قابلیت مربی شخصی، پولی است. این مربی شخصی، به کاربر، مشاوره و انگیزه می ‌دهد تا به اهداف بلند مدتش دست پیدا کند. (20 اپلیکیشن ضروری برای رشد فردی)

 

5. اپلیکیشن Make Me Better

این اپلیکیشن برای کسانی که به انگیزه روزانه نیاز دارند، مناسب است. این برنامه، شخصیت کاربران را ارتقا می ‌دهد، به آنها انگیزه می ‌دهد، و چیزهای جدیدی به آنها می‌ آموزد.

Make Me Better  به صورت روزانه مقالات توسعه فردی، ایده ‌های بهره‌وری، پیام‌ های انگیزشی و نکات سلامتی ارائه می ‌دهد. این برنامه بیش از 350 مقاله دارد که روز به روز تعدادشان بیشتر می ‌شود و علاوه بر آن، درس‌ های صوتی و ویدیویی دارد که مباحث توسعه فردی مختلفی را در بر می‌گیرد. 

 

6. اپلیکیشن Todoist

اگر به برنامه ایی نیاز دارید که در همه جنبه ها زندگی شما را مدیریت کند، از نرم افزار Todoist استفاده کنید.

این برنامه یکی از جامع‌ترین اپلیکیشن های مدیریت زمان است و جزو بهترین ‌ها در بین رقبای خود شناخته می ‌شود.

این اپلیکیشن در سال ۲۰۰۷ توسط شرکت doist ایجاد شد. این شرکت طی مدت زمان فعالیت خود، آپدیت‌ های مستمر برای این برنامه منتشر می‌ کند و روز به روز به ویژگی ‌های منحصر به فردش افزوده می‌ شود.

از این اپلیکیشن برای برنامه ریزی و مدیریت زمان در زندگی، شغل، ورزش و تمام جنبه ‌های موفقیت استفاده می ‌شود.

نرم افزار Todoist به کاربران این امکان را می ‌دهد تا به شکل بسیار ساده‌ای، لیست کارهای پیش روی خود را ایجاد کرده و برای آن برنامه ریزی نمایند.

ویژگی دیگر این اپلیکیشن، قابلیت افزودن یادداشت به کارها و موارد لیست است؛ شما می ‌توانید در یادداشت ‌های خود، انواع المان ‌ها را اضافه کنید.

ویژگی ‌های مورد نیاز برای مدیریت زمان شخصی در این اپلیکیشن رایگان است؛ با این حال می‌ توانید با پرداخت ۴ دلار در ماه، پلن حرفه‌ای آن را خریداری کرده و به سایر امکانات دسترسی پیدا کنید. (20 اپلیکیشن ضروری برای رشد فردی)

 

 

7. اپلیکیشن ThinkUp

این اپلیکیشن روزانه نکاتی مثبتی را به شما یادآور می ‌شود تا بتوانید در طول روز انگیزه خود را حفظ کنید. شما می ‌توانید پیام‌ هایی که بیشتر مناسب تان است را پیدا کنید و آنها را با صدای خودتان ضبط کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشند.

علاوه بر آن امکان اضافه کردن موزیک آرامش ‌بخش، تنظیم نوتیفیکیشن و یادآور، و اتصال به iOS Health App برای پیگیری تمرین ‌های روزانه وجود دارد.

Thinkup بیش از 300 پیام تاکیدی دارد که برای بیش از 10 هدف مختلف در زندگی طراحی شده‌اند. نسخه رایگان، محدودیت دارد و فقط اجازه می‌ دهد در هر زمان، پنج پیام را با صدای خود ضبط کنید.

 

8. سرویس Trello

تریلو یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن های مدیریت زمان، مدیریت پروژه و برنامه ریزی کارهای روزمره است.
این سرویس به خصوص برای کسانی که می ‌خواهند لیست کارهای پیش رو را با همکاران به اشتراک گذاشته و کار تیمی خودشان را پیش ببرند، بسیار کاربردی است.
نرم افزار Trello از رابط کاربری بسیار زیبا و ساده‌ای بهره می‌ برد؛‌ به طوری که تنها در عرض چند دقیقه می ‌توانید با ایجاد کارت ‌های مختلف، لیست خود را مدیریت کنید.

در وبسایت و اپلیکیشن Trello می ‌توانید با کد گذاری رنگی و دسته بندی کارها، به آنها نظم بیشتری داده و مدیریت سریع‌تری انجام دهید.

نسخه رایگان تریلو ویژگی های بسیاری دارد؛ مانند فضای ذخیره سازی نامحدود و امکان ایجاد کارت‌ها و پروژه‌های مختلف.

شرکت ‌های بزرگی همچون Ebay و Fender با این سرویس همکاری می‌ کنند. بنابراین اگر کار تیمی دارید یا برای کارهای شخصی خود به دنبال اپلیکیشن برنامه ریزی مناسب هستید، از تریلو استفاده کنید.

 

9. اپلیکیشن 7Mind

همه ما از فواید خواب راحت و تاثیر آن در کیفیت زندگی خبر داریم. پس اگر به دنبال توسعه فردی هستید، لازم است در شب خواب مناسب و با کیفیت داشته باشید تا در طول روز سرحال و پرانرژی برنامه خود را دنبال کنید.

7Mind، یک برنامه توسعه فردی برای مراقبه و خواب است که می‌ تواند اعتماد بنفس شما را افزایش دهد. این برنامه نیز همانند Headspace، چندین مراقبه با کیفیت برای اهداف مختلف دارد. و به شما اجازه می ‌دهد پیشرفت خود را پیگیری کنید. چیزی که این برنامه را متمایز می‌ کند این است که مدیتیشن و داستان مخصوص بهبود خواب دارد.

 

 

10. اپلیکیشن Google Keep

باز هم کمپانی گوگل و یک اپلیکیشن بسیار ساده اما حرفه‌ای برای مدیریت زمان.

این نرم افزار کاملا رایگان بوده و شما را در مدیریت زمان و برنامه ریزی هوشمند یاری خواهد کرد.

به طور کلی این برنامه مخصوص کسانی است که می‌ خواهند چک لیستی از کارهای روزانه داشته باشید که چیزی فراموش نشود.

این اپلیکیشن قابلیت ‌های حرفه‌ای سرویس های دیگر را ارائه نمی ‌دهد اما با توجه به رایگان بودن و سرعت بالا، یکی از بهترین‌ ها در عین سادگی است.

نرم افزار Google Keep قابل نصب بر روی اندروید و iOS است. دقت کنید که این اپلیکیشن در اصل یک سرویس برای یادداشت برداری و ذخیره دیتای یادداشت‌ هاست. اگر به دنبال ویژگی ‌های حرفه‌ای برای ایجاد پروژه‌ها و زمان بندی آنها هستید، می‌ توانید گزینه ‌های دیگری که در این مقاله معرفی کرده‌ایم را مشاهده کنید. (20 اپلیکیشن ضروری برای رشد فردی)

 

11. اپلیکیشن Any Do

با نصب این برنامه همزمان یک اپلیکیشن برنامه‌ریزی، تقویم و یک هشدار دهنده برای انجام کارها دارید. با نصب Any Do هیچ کاری از لیست وظایفتان را فراموش نخواهید کرد. این برنامه برای کاربران اندروید و ios در دسترس است. تقویم برنامه قابلیت نمایش کارها به ‌صورت روزانه و هفتگی را دارد. این اپلیکیشن به ‌خوبی با سایر برنامه‌ های گوشی شما هماهنگ می ‌شود از این رو بسیار مفید و کاربردی است.

 

12. تهیه و نظارت فهرستی از کتاب ‌هایی که باید بخوانید با استفاده از اپلیکیشن Bookout

همانطور که می ‌دانید که برای پیشرفت در کار، رشد و توسعه فردی باید بصورت مرتب کتاب بخوانید و اطلاعات خود را به روز کنید. همچنین باید فهرستی از کتاب‌ هایی تهیه کرد که جدیدترین اطلاعات و دانش اهل فن و متخصصان در آنها گرد هم آمده باشد. اما شاید نتوانید خود را با جدیدترین و پرفروش‌ترین کتاب‌ های بازار هماهنگ کنید و برخی مواقع از قافله عقب بمانید. گاهی هم مطالبی را که خوانده‌اید فراموش می ‌کنید. حالا دیگر با وجود اپلیکیشنی به نام Bookout جای نگرانی نیست!

با استفاده از این اپلیکیشن می ‌توانید فهرستی از کتاب ‌ها را تهیه کنید، برای مطالعه‌ی کتاب ‌ها هدف‌گذاری کنید، از بهترین اندیشه ‌ها و نقل ‌قول ‌ها یادداشت‌ برداری کنید و حتی با به ‌اشتراک ‌گذاشتن دستاوردهای خود با همکارانتان آنها را هم در لذت خود شریک کنید.

 

 

13. اپلیکیشن HabitBull برای رسیدن به اهداف شغلی‌

اگر به‌ تازگی هدف‌ جدی شغلی برای خود مشخص کرده اید، حتما از اپلیکیشن HabitBull استفاده کنید. تا برای رسیدن به آن اهداف باانگیزه بمانید.

اهداف خود را با این اپلیکیشن در میان بگذارید، هشدار دهنده ‌هایی را تنظیم کنید که روی آن اهداف کار کنند و پیشرفت خود را بسنجید. همه‌ی اینها را فقط با چند کلیک می‌ توانید انجام دهید. می ‌توانید هر عادتی را که برای خود وضع کرده‌اید، در تقویم مختص به خودش دنبال کنید، بنویسید که چه چیزهایی برای شما مناسب هستند و چه چیزهایی نیستند و از جامعه‌ی اهل فن و همکاران، توصیه دریافت کنید و الهام بگیرید.

 

14. اپلیکیشن Couch to 5k

آیا در برنامه رشد فردی خود، ورزش را اضافه کرده اید؟ اگر جوابتان این است که وقت برای باشگاه رفتن، ندارید، نگران نباشید.

Couch to 5k با قدم زدن و تمرین ‌های ساده برای تازه‌ کاران شروع می ‌شود و تا پایان برنامه 9 هفته‌ای، فرد می ‌تواند تا 5 کیلومتر بدود. این برنامه را جزو برنامه ‌های توسعه فردی قرار داده‌ایم چون دویدن مزایای زیادی برای سلامت روحی و جسمی فرد دارد.

دویدن، سلامت قلب و ریه شما را افزایش می ‌دهد و اگر قصد کاهش وزن دارید، می ‌تواند در ترکیب با یک رژیم مناسب به شما کمک کند. علاوه بر آن، این که خود را به چالش بکشید که تا 5 کیلومتر بدوید، اعتماد بنفس شما را بالا می ‌برد چون به شما نشان می ‌دهد که با برنامه ‌ریزی و هدف‌ گذاری می ‌توانید به چیزی که می ‌خواهید دست یابید. دویدن، برای کاهش استرس و مبارزه با افسردگی نیز مفید است.

 

15. سرویس Time Tree

شعار راه اندازی Time Tree این بود که همه‌ی تقویم ‌های برنامه ریزی که برای کار، تحصیل، پروژه‌ها و… دارید را در یک سرویس واحد جمع آوری کند.
این شعار اکنون محقق شده و قابلیت یکپارچه سازی لیست‌ های روزانه و دوره‌ای برای کاربران مهیاست.
شما می ‌توانید تقویم‌ هایتان را با خواهر، برادر، پدر و مادر آشنایان خود به اشتراک بگذارید. این کار باعث می ‌شود نه شما و نه اطرافیان‌تان، هیچ کار مهمی را فراموش نکنید.

این برنامه امکان نوشتن یادداشت بر روی کارها، شیوه سنتی نوشتن با قلم و کاغذ را حذف کرده است؛ بنابراین شما یک محیط هوشمند و اختصاصی برای یادداشت ‌های خود به صورت یکپارچه در لیست کارها خواهید داشت. این برنامه برای خانواده‌ها نیز کارآمد است.

پدر و مادرها می‌ توانند لیست کارهای فرزندان خود را ایجاد کرده و با آنها به اشتراک بگذارند؛ همچنین امکان مدیریت کارهای فرزندان از راه دور برای والدین وجود دارد.

 

 

16. اپلیکیشن SimpleHabit

SimpleHabit، یک برنامه مدیتیشن برای افراد پرمشغله است. این برنامه، تمرین ‌های 5 دقیقه‌ای رایگان دارد که به راحتی در بین برنامه‌ های روزانه شما جای می ‌گیرند. کاربران می ‌توانند مدیتیشن مخصوص خود را طبق موقعیت و ساعت روز انتخاب کنند. این برنامه برای آیفون و اندروید در دسترس است.

 

17. سرویس Remember The Milk

این یک سرویس قدیمی و محبوب است که نزدیک به ۱۵ سال از فعالیت آن می ‌گذرد ولی همچنان قدرتمند و به روز است. ویجت‌ ها و امکانات فراوان برای ایجاد و مدیریت لیست کارها از ویژگی‌ های مهم این اپلیکیشن است.

یکی از جذاب‌ترین امکانات Remember The Milk این است که به شما امکان انتخاب نحوه یادآوری کارها را می ‌دهد؛ شما می‌ توانید در این برنامه لیست کارهایتان را ایجاد کنید. آن دسته از کاربرانی که اپل واچ دارند می ‌توانند با استفاده از ساعت خود در این برنامه به مدیریت زمان بپردازند.

این اپلیکیشن لیست کارهای شما را در رابط کاربری خود ذخیره می‌ کند تا امکان دسترسی سریع و راحت‌تر برایتان فراهم شود. تمامی امکانات سرویس در یک مکان به صورت زیبا جمع شده‌اند؛ به همین دلیل تجربه کاربری فوق العاده‌ای از این اپلیکیشن خواهید داشت. بسیاری از نیازهای شما با نسخه رایگان این سرویس رفع خواهد شد؛ با این حال اگر نیاز به نسخه Pro دارید، باید ماهیانه هزینه ایی بپردازید.

 

18. اپلیکیشن Evernote

یکی دیگر از اپلیکیشن ‌های محبوب مدیریت زمان و برنامه‌ ریزی Evernote است. شما می ‌توانید اطلاعات و برنامه ‌های خود را به ‌صورت متن، فایل صوتی و عکس در این اپلیکیشن وارد کنید. با استفاده از این اپلیکیشن قادر خواهید بود مصاحبه‌ها، سخنرانی ‌ها و جلسات خود را ضبط کنید. همچنین با استفاده از قابلیت اشتراک ‌گذاری می‌ توانید فایل‌ ها و اطلاعات ثبت شده خود را برای دیگران ارسال کنید.

 

 

19. اپلیکیشن ActionDash

در طول روز چقدر از گوشی خود استفاده می کنید؟ آیا می دانید روزی چند ساعت وقت خود را در اینستاگرام تلف می کنید؟

در طول روز چند بار گوشی خود را چک می کنید؟ اعتیاد به فضای مجازی می تواند شما را در مسیر رشد فردی متوقف کند، پس لازم است استفاده از گوشی را برای خود محدود کنید تا تمرکز بیشتری روی اهداف خود داشته باشید.

این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن های مدیریت زمان با شعار زندگی دیجیتال سالم است. این اپلیکیشن که فقط برای اندروید در دسترس است، شما را به یک سیستم فوق العاده هوشمند برای بررسی، کنترل و مدیریت زمان استفاده از موبایل مجهز می‌ کند.
با ورود به این برنامه می ‌توانید میزان استفاده خود از موبایل را در طول روز بررسی کنید. افرادی که عادات بد استفاده از موبایل دارند، می ‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند.
این برنامه رایگان است اما برای دسترسی به برخی ویژگی‌های حرفه‌ای باید پرداخت درون برنامه‌ای انجام دهید.

 

20. اپلیکیشن Personality Development App

اگر نیاز دارید تغییراتی در شخصیت و رفتار خود ایجاد کنید، این برنامه مناسب شماست.

با این برنامه توسعه فردی می‌ توانید شخصیت خود را به وسیله نکات کلیدی و تمرین بهبود بخشید. این برنامه، برای کسانی مناسب است که می‌ خواهند رفتار خود را بهتر کنند. نکات مختلف برنامه، برای انواع موقعیت‌ های زندگی طراحی شده‌اند. یک حالت مطالعه در شب نیز دارد که خواندن در شب و قبل خواب و یا اول صبح را برایتان آسان می‌ کند.

 

 

نتیجه گیری:

برای رشد و توسعه فردی از هر روشی که می توانید استفاده کنید، فقط استفاده کنید و در مسیر بمانید. جا نزنید. ما در این مقاله 20 اپلیکیشن ضروری برای رشد فردی معرفی کردیم. با این برنامه ها می توانید به زندگی خود نظم دهید. فقط کافیست یکی از این برنامه ها را در گوشی خود نصب کنید. خود را متعهد کنید که در مسیرتان ثابت قدم باشید تا نتایجش را ببینید.

 

پیشنهاد ویژه:

 

www.elmema.com

برای دیدن سایر مقالات آموزشی (کلیک کنید)

برای دیدن آرشو مقالات رشد و توسعه فردی (کلیک کنید)

برای دیدن نقشه راه و راهنمای سایت (کلیک کنید)

برای دریافت راهنمای در واتس‌اپ (کلیک کنید)

برای اشتراک گذاری کلیک کنید:  واتس‌اپ تلگرام 

درباره ی شبنم مرزبان

Avatar photo
شبنم هستم، نویسنده کتاب سخت تر از سخت و سرپرست نویسندگان علم ما. مطالعه، آموزش دیدن و نوشتن رو خیلی دوست دارم و در علم ما مقالاتم رو با شما به اشتراک میزارم...

6 دیدگاه

  1. بهترین مقاله ای که خوندم
    خدا قوت به تیم عالی علم ما

  2. سلام
    خیلی کاربردی بود

  3. چندتاشو نصب کردم 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *