خانه / توسعه فردی / آموزشی / 10 اپلیکیشن کنترل فعالیت برنامه های گوشی
10 اپلیکیشن کنترل فعالیت برنامه های گوشی
10 اپلیکیشن کنترل فعالیت برنامه های گوشی

10 اپلیکیشن کنترل فعالیت برنامه های گوشی

10 اپلیکیشن کنترل فعالیت برنامه های گوشی

 

سلام به همراهان خوب علم ما، همانطور که می دانید اعتیاد فقط مختص به مواد مخدر نیست. این روزها خیلی از ما درگیر اعتیاد به گوشی موبایل و فضای مجازی هستیم. این اعتیاد می تواند زندگی ما را مختل کند و مانع رشد و توسعه فردی شود. برای همین کنترل مدت زمان استفاده از گوشی برای بعضی افراد اهمیت دارد. و نمی خواهند وقت خود را با گوشی هدر بدهند. و در پی مدیریت زمان خود هستند. این دسته از افراد با کمک نرم افزارهای موجود در گوشی، می توانند زمان خود را کنترل کنند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، پس این مقاله برای شماست. در این مقاله 10 اپلیکیشن کنترل فعالیت برنامه های گوشی معرفی کرده ایم تا بتوانید با این برنامه ها، فعالیت خود را در فضای مجازی کنترل کنید. و زمان بیشتری را بر روی توسعه فردی خود بگذارید. پس در این مقاله با علم ما همراه باشید.

 

1.برنامه SPACE برای (Android / ios)

Space از اپلیکیشن های ترک اعتیاد به گوشی است که هم در اندروید و هم در آی او اس قابل دسترس است. این برنامه به سادگی و آسان بودن شهرت دارد.

از قابلیت های این برنامه می توان به این مورد اشاره کرد که تعداد دفعات باز کردن قفل گوشی در طول روز را می توانید در این برنامه چک کنید. همچنین تعداد دفعات ورود شما به اپلیکیشن های مختلف ثبت می شود.

از موارد جالب این اپ، وقتی Space را نصب می کنید، باید یک پرسشنامه کوتاه راجع به عادات استفاده از موبایل خود پر کنید. برای مثال اینکه در طول روز چند بار موبایل را روشن و خاموش می کنید؟

یا اینکه استفاده های اصلی شما از گوشی چه مواردی اند؟

بسته به پاسخ های شما، Space شما را در یک دسته مشخصی از کاربرانش قرار می دهد و به شما لقب می دهد. بعد از آن اگر طبق عادت های مخرب قبلی از گوشی استفاده کنید به شما پیغام می دهد. و اگر به اهداف روزانه خود برسید به شما جایزه می دهد.

نوع محدودیت هایی که اسپیس ایجاد می کند توسط خود شما قابل انتخاب است. برای مثال می توانید انتخاب کنید که در صورت استفاده بیش از حد مجاز، نور نمایشگر کم شود. یا اینکه نوتیفیکیشن اخطار برایتان ارسال شود. در سطوح بالاتر Space می تواند برنامه ها را قفل کند.

 

2. اپلیکیشن Flipd مناسب (Android / ios)

Flipd یکی دیگر از برنامه های محدود کننده استفاده گوشی موفق برای گوشی های اندروید و آی او اس است. که می ‌تواند دستیار فوق ‌العاده‌ی شما در کنترل زمان استفاده از گوشی باشد.

وقتی این اپلیکیشن را فعال می ‌کنید به صورت خودکار اطلاعات جالب و مفیدی جمع آوری می‌ کند. و در آخر به شما نمایش می ‌دهد. مثلا نشان می ‌دهد طی هفت روز اخیر چه مقدار زمان برای کارهای مختلف از جمله مطالعه، تمرکز، ورزش و خواب صرف کرده‌اید. چند دفعه از برنامه استفاده کرده‌اید و تا چه میزان پشت کار داشته‌اید. می ‌توانید هدفی برای خود تعیین کنید و طبق آن هدف پیش بروید تا به نتیجه دلخواه برسید.

همچنین می توانید از طریق ویژگی Full Lock تمامی نرم افزار‌ها و بازی ‌های حواس پرت ‌کن را مخفی کنید.

 

3. اپلیکیشن Quality Time

یکی از پرکاربردترین برنامه های کنترل مدت زمان استفاده از گوشی، برنامه Quality Time است. که مدت زمان استفاده از برنامه های مختلف را نمایش می دهد. و با کمک آن می توانید مشخص کنید که از هر برنامه چند ساعت استفاده کنید. در صورت تجاوز از مدت زمان مشخص شده برنامه به شما هشدار می دهد.

در بخش Take a Break می توانید مشخص کنید برای مدت زمانی خاصی برنامه هایی که زمان زیادی از وقت شما را می گیرند، قابل اجرا نباشند. البته امکان خارج کردن برنامه ها از محدودیت زمانی تعیین شده وجود دارد.

در این برنامه گزارش فعالیت های روزانه شما برای هر تاریخ به شکل جدول زمانی از صبح تا شب نمایش داده می شود.

 

 

4. اپلیکیشن Forest

یکی از اپلیکیشن های بسیار جذاب و صد البته کاربردی در کنترل مدت زمان استفاده از گوشی و تبلت، اپلیکیشن Forest است.

در اپلیکیشن Forest شما در هر بازه زمانی که انتخاب می کنید (به طو مثال 30 دقیقه) که با گوشی خود کاری نداشته باشید، صاحب یک درخت زیبا در اپلیکیشن می شوید. و هر چه مدت زمانی که شما درگیر تلفن همراه نشده باشید بیشتر شود، صاحب درختان و گیاهان پربارتر و زیباتری خواهید شد.

ولی اگر هدف گذاشته باشید تا برای 2 ساعت از گوشی دور بمانید. و در مدت زمان کمتری به سراغ گوشی و اپلیکیشن های دیگر بروید. آن موقع است که شما به راحتی با دستان خود درخت تان را خشک می کنید.

نکته جالب توجه این است که جذابیت های Forest فقط محدود به شخص شما نمی شود. و می تواند اطرافیان شما را هم درگیر کند. در واقع Forest با یک بازی دلچسب به شما در کنترل مدت زمان استفاده از تلفن همراه کمک می کند.

در این اپلیکیشن می توانید با دوستان خود هماهنگ شوید. و روند پیشرفت یکدیگر را چک کنید. هرچه پایبندی شما به برنامه بیش تر شود و امتیازتان بالاتر برود، امکانات جدیدتری در برنامه برایتان باز می شود که در مراحل اول به آنها دسترسی نداشتید. مثل پخش موسیقی درون برنامه و دستیابی به گونه های گیاهی بیشتر… .

علاوه بر این، ویژگی جذاب دیگری که Forest ارائه می دهد آن است که می توانید به محیط زیست کمک کنید. چرا که با کسب هر 2500 امتیاز در این اپلیکیشن، یک درخت در دنیای واقعی کاشته می شود.

 

5. اپلیکیشن Off Time

از دیگر اپلیکیشن هایی که به ما در کنترل مدت زمان استفاده از گوشی و سایر گجت های هوشمند کمک می کند، اپلیکیشن Off Time است.

فرقی ندارد شما صاحب یک گوشی با سیستم عامل اندروید باشید و یا از گوشی های اپل استفاده کنید. اپلیکیشن Off Time در هر دو این بستر ها قابل استفاده است.

اپلیکیشن Off Time دارای سه حالت خانواده، خودم و کار است. تا شما در هر یک از این مدها با بلاک کردن اپلیکیشن ها و بازی هایی که می تواند زمان شما را بکشد، بتوانید به خوبی زمان ارزشمند تان را مدیریت کنید.

 

 

6. اپلیکیشن اندرویدی Stay Free

اپلیکشن Stay Free یک ابزار محدود کننده استفاده گوشی مختص کاربران گوشی های اندروید است.

این برنامه تمرکز خود را بر روی ارائه اطلاعات آماری در رابطه با میزان استفاده کاربر از برنامه های مختلف از جمله شبکه های اجتماعی گذاشته است.

Stay Free به شما نشان می دهد که دقیقا به چه میزان از هر نرم افزار استفاده کرده اید. چقدر در هر برنامه بوده اید و چند بار آن را اجرا کرده اید.

همچنین این برنامه تغییرات دقیق طی فواصل زمانی مشخص را به اطلاع تان می رساند. هر چقدر بازه زمانی استفاده شما از این برنامه بیش تر باشد، داده های بیش تر و دقیق تری در اختیار نرم افزار قرار می گیرد. و شما گزارش های دقیق تری دریافت می کنید.

 

7. اپلیکیشن Moment

اپلیکیشن Moment مخصوص آیفون دارها است و بر روی سیستم عامل IOS نصب می شود.

این اپلیکیشن میزان استفاده شما از گوشی در طول روز را رصد می کند. فقط کافی است تا بیش از حد مجاز از اپلیکیشن های گوشی استفاده کنید. این برنامه آنقدر پیام های هشدار دهنده ارسال می کند که خودتان بی خیال استفاده از گوشی می شوید.

 

 

8. اپلیکیشن اندرویدی App Detox 

در این برنامه می توانید با مشخص کردن زمان های خاص، تعیین کنید که هر اپلیکیشنی در چه ساعتی قابل دسترس باشد. هربار که از مقرراتی که برای App Detox تعریف کرده اید، سرپیچی کنید، برنامه به شما هشدار می دهد. شما می توانید تعداد دفعاتی که هشدارهای اپلیکیشن را نادیده گرفته اید را نیز ببینید تا به خودآگاهی بیشتری درباره نوع رفتار خودتان برسید.

 

9. اپلیکیشن App Block

این برنامه به خوبی اپلیکیشن ها و سایت های حواس پرتی را قطع می کند. تا شما بتوانید در تمرکز بیشتر به کارهای خود برسید.

این اپ‌ به شما اجازه می ‌دهد هر نرم افزار و وب‌سایت دلخواهی را تحت شرایط معین مسدود کنید. برای مثال دوست دارید سر کلاس آنلاین حواس‌تان به اینستاگرام و تلگرام پرت نشود. پس تعیین می‌ کنید طی فلان بازه زمانی، تمام اعلانات این دو نرم افزار غیر فعال شوند و قادر به اجرای آنها نباشید. این تنظیمات برای دفعات بعدی به راحتی قابل دسترس خواهند بود. در ضمن می ‌توانید آنها را بر اساس گزینه ‌هایی غیر از زمان همچون موقعیت، اتصال اینترنت یا حتی ترکیبی از همه انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید از آن برای کنترل زمان استفاده فرزندتان از گوشی استفاده کنید. برای مثال بچه ها فقط در ساعات مشخصی از روز بتواند با گوشی بازی کنند یا به طور کلی به سایت ‌های مشخصی دسترسی نداشته باشد.

 

 

10. اپلیکیشن Anti Social

این اپ یکی از شناخته ‌شده‌ترین برنامه‌های محدود ‌کننده زمان استفاده از گوشی در اندروید است. این برنامه در حالی که بسیاری از ویژگی‌های استاندارد مانند محدود کردن استفاده از برنامه ‌های خاص در زمان‌ های مشخصی را دارد، ترفند جالبی دیگری هم دارد.

Anti Social داده ‌ها و زمان استفاده شما از برنامه‌ های مختلف را با افراد دیگر در گروه‌ سنی و جنسیتی شما مقایسه می‌ کند. بنابراین اگر بیشتر از هم سن و سال ‌های خود از گوشی استفاده می‌ کنید، این برنامه ایده ‌های جالبی را در مورد مدیریت استفاده از آنها به شما ارائه می‌ دهد. در ضمن استفاده از Anti Social کاملا رایگان است و هیچ ‌گونه تبلیغاتی در آن وجود ندارد.

 

نتیجه گیری:

در این مقاله 10 اپلیکیشن کنترل فعالیت برنامه های گوشی را معرفی کردیم تا با استفاده از آنها بتوانید به درستی زمان خود را مدیریت کنید. گاهی ما متوجه استفاده زیاد از فضای مجازی نیستم. و فراموش می کنیم که مدت زمان زیادی را در این فضا تلف می کنیم. این برنامه ها با کارایی های مختلف به شما نشان می دهند، در طول روز چقدر از برنامه ها و فضای مجازی استفاده کرده اید. گاهی نتایج شما را شگفت زده می کنند. زیرا هیچ وقت فکر نمی کردید این همه زمان خود را بی دلیل در برنامه های مختلف و بی فایده تلف کرده اید.

همچنین استفاده از این برنامه ها برای آن دسته افردی که همیشه با مشکل کمبود وقت مواجه هستند، به شدت توصیه می شود.

پیشنهاد ویژه:

 

www.elmema.com

برای دیدن سایر مقالات آموزشی (کلیک کنید)

برای دیدن آرشو مقالات رشد و توسعه فردی (کلیک کنید)

برای دیدن نقشه راه و راهنمای سایت (کلیک کنید)

برای دریافت راهنمای در واتس‌اپ (کلیک کنید)

برای اشتراک گذاری کلیک کنید:  واتس‌اپ  /  تلگرام 

 

درباره ی شبنم مرزبان

Avatar photo
شبنم هستم، نویسنده کتاب سخت تر از سخت و سرپرست نویسندگان علم ما. مطالعه، آموزش دیدن و نوشتن رو خیلی دوست دارم و در علم ما مقالاتم رو با شما به اشتراک میزارم...

مطلب پیشنهادی

موتورهای جستجوگر

موتورهای جستجوگر موتورهای جستجو چیست؟ دنیای وب و اینترنت منبع عظیمی و گسترده ای  از اطلاعات …

6 دیدگاه

  1. خیلی دنبال همچین‌چیزی بودم
    با اونکه اولش سخته
    ولی کم کم راحت میشید از شر گوشی و چت های بیهوده

  2. مرررررررسی علم ماااااا

  3. سلام
    ممنون بابت معرفی
    دکتر مرزبان هم بارها تو جلسات گفتن که باید از این اپ ها استفاده کرد
    وگرنه گوشی شما رو کنترل میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *