خانه / کتاب و مطالعه / معرفی و خلاصه کتاب / معرفی و خلاصه کتاب جیب پر پول، جیب شاد از دیوید کامرون
معرفی و خلاصه بهترین کتاب‌ها برای افزایش هوش مالی و ثروت
معرفی و خلاصه بهترین کتاب‌ها برای افزایش هوش مالی و ثروت

معرفی و خلاصه کتاب جیب پر پول، جیب شاد از دیوید کامرون

معرفی و خلاصه کتاب جیب پر پول، جیب شاد از دیوید کامرون

 

سلام به همراهان خوب علم ما. علم ثروتمند شدن وجود دارد و علم دقیقی است، مانند جبر. در این عصر که قدرتمندترین اقتصاد جهان در رکود است و بازارهای جهانی در آشفتگی هستند، عاقلانه است که به اصول اولیه برگردید و ببینید چه مشکلی پیش آمده است. آیا این ریسک ذاتی مشتقات و سایر ابزارهای مالی پیچیده بود؟ یا بی ثباتی بازار مسکن و وام؟ یا شاید این طمع کل گروهی از مدیران قدرتمند بود؟ یک چیز مسلم است: قطعا چیزی اشتباه است. در این مقاله با معرفی و خلاصه کتاب جیب پر پول، جیب شاد از دیوید کامرون آشنا می شوید. کتابی که به سوالات زیادی پاسخ داده و راه حل هایی برای بهبود جیب ما دارد. با علم ما همراه باشید.

 

خلاصه کتاب جیب پر پول، جیب شاد

پول واقعی نیست؛ آنچه واقعی است، چیز دیگری است. پول سایه چیز دیگری است. نخستین گام به‌ سوی ثروت این است که بدانید واقعیت پول چیست یا به‌ عبارت دقیق‌تر، پول نمایانگر چیست. یاد بگیرید که پول را این‌ گونه نبینید. خیلی زود خواهید فهمید که به‌ ندرت باید پول را مانند امروز به‌ شکل نقدینگی، حساب‌های بانکی، هزینه‌ها و مانند این‌ها ببینید. این‌ها فقط سایه هستند، نه چیزی واقعی. این را هم زود خواهید فهمید که نگاه کردن به پول فیزیکی یا همان سایه، در بیشتر موارد غیرعاقلانه است. و برای خودتان و آینده مالی‌تان ضرر دارد.

ثروت واقعی یک سطل پول نقد نیست. ثروت واقعی مربوط به لباس های طراحی شده نیست. این در مورد یک مرسدس جدید نیست. این در مورد زندگی در یک قصر نیست. به گفته دیوید گیکندی، ثروت واقعی در مورد کشف ارزش در درون خود و ارزش در افراد دیگر است. این در مورد نوعی زندگی آگاهانه است که شامل سپاسگزاری، اعتقاد به فراوانی و تجربه شادی است.

دیوید کامرون بر اساس اکتشافات اخیر فیزیک نظری و مطالعه دقیق آثار کلاسیک الهام بخش قرن گذشته، مدل جدیدی برای خلق ثروت شخصی ایجاد می کند. مدل جدیدی که به خوانندگان نشان می دهد که چگونه با پس انداز، دادن، ارائه خیریه و ایجاد روابط شاد، فراوانی ایجاد کنند.

 

 

دیوید کامرون

دیوید کامرون گیکندی در 6 مارس 1975 در ناکورو، کنیا به دنیا آمده است. او به بیش از 30 کشور سفر کرده. همچنین مشاور خلاق فیلم راز بود. این یک موفقیت بزرگ در سراسر جهان بود، که دو بار در Oprah و دو بار در Larry King Live پخش شد.

 

بخشی از کتاب جیب پر پول، جیب شاد

تصور کنید با یک شخص دیگر در جزیره‌ای هستید. شما یک سال تمام باهم کار می‌ کنید. تصور کنید رابطه‌ی دوستانه‌ای باهم دارید و درباره‌ی کتاب‌ ها و غذاهایی که خویشاوندانتان برایتان ارسال کرده‌اند، باهم حرف می‌ زنید. اگر شما به صورت او سیلی بزنید چه اتفاقی می‌ افتد؟ آیا او هم به صورت شما سیلی می‌ زند؟ آن شخص یا به شما سیلی می‌ زند یا راهی دیگر برای آزارتان پیدا می‌ کند.

در بهترین حالت، اگر او اهل تلافی نباشد، دیگر کتاب‌ ها و غذاهایش را با شما سهیم نمی‌ شود یا مهرش را به شما کم می‌ کند. اگر طرف مقابل اهل انتقام هم نباشد، تنشی بین شما ایجاد می‌ شود که آزادی و همراهی پیشین را کم می‌ کند. این آزمایش ساده به شما نشان می‌ دهد که محال است به کسی صدمه بزنید و این صدمه به‌ شکلی به خودتان بازنگردد.

شما به کسی آسیب می‌ زنید و ناگهان آسیبی به خودتان وارد می‌ شود. و اگر بتوانید این موضوع را درک کنید، پس چرا باید میل به آسیب رساندن به کسی را داشته باشید؟ از سویی، از آنجایی‌ که آسیب به دیگری، آسیب به خودتان است، چرا باید بخواهید به خودتان صدمه برسانید؟

اکنون اگر در کسب‌ و کارتان سخت تلاش می‌ کنید، چرا باید بخواهید با آزار رساندن به دیگران، این‌ همه زحمت را به باد بدهید؟ این افراد می‌ توانند مشتریان، کارمندان، تامین‌ کنندگان، جامعه یا حتی محیط‌ زیست باشند. و در پی آنچه به‌ زودی درباره‌ی آگاهی جمعی و نتایج آن خواهیم آموخت، چرا باید در برابر آسیبی که مردم به دیگران می‌ زنند، سکوت کنیم؟

 

 

جمع بندی:

با مطالعه‌ی کتاب جیب پر پول، جیب شاد می‌ آموزید به حس شهودی‌تان گوش بسپارید. خواسته‌ هایتان را مشخص کنید، نشانه‌ ها را زیر نظر بگیرید تا قدم‌ های بعدی را به شما نشان بدهند و خود واقعی‌تان را تحقق ببخشید. از زندگی خود لذت ببرید و با ایجاد تعادل، شادی و ثروت حقیقی را به دست بیاورید. از اولین قدم‌ های رسیدن به ثروت واقعی، تمرینِ برداشتنِ گام‌ های آگاهانه است. سپاسگزاری، بخشش، مشارکت در کارهای خیر و ایمان داشتن را مسیر راهتان قرار بدهید تا یک زندگی شاد و غنی داشته باشید.

 

www.elmema.com

آرشیو خلاصه برترین کتاب های هوش مالی و ثروت (کلیک کنید)

نقشه راه کتاب و مطالعه (کلیک کنید)

 

برای اشتراک گذاری کلیک کنید:  واتس‌اپ  |  تلگرام 

 

این محتوا چقدر براتون مفید بود؟

لطفا به محتوای ما با ستاره امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تاکنون کسی به این محتوا رای نداده! اولین کسی باشید که این محتوا را ارزیابی می کند...

درباره ی شبنم مرزبان

Avatar photo
شبنم هستم، نویسنده کتاب سخت تر از سخت و سرپرست نویسندگان علم ما. مطالعه، آموزش دیدن و نوشتن رو خیلی دوست دارم و در علم ما مقالاتم رو با شما به اشتراک میزارم...

مطلب پیشنهادی

معرفی و خلاصه بهترین کتاب‌ها برای افزایش هوش مالی و ثروت

معرفی و خلاصه کتاب همسایه میلیونر از توماس جی استنلی

معرفی و خلاصه کتاب همسایه میلیونر از توماس جی استنلی   سلام به همراهان خوب …

2 دیدگاه

  1. “ثروت یعنی زندگی آگاهانه”
    کتاب خوبیه بیشتر در مورد تغییر نگرش هست

  2. واقعا با جیب پر پول میشه شاد بود :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *