خانه / کتاب و مطالعه / معرفی و خلاصه کتاب / معرفی و خلاصه کتاب غول درونت را بیدار کن از آنتونی رابینز
معرفی و خلاصه بهترین کتاب‌ها برای افزایش هوش مالی و ثروت
معرفی و خلاصه بهترین کتاب‌ها برای افزایش هوش مالی و ثروت

معرفی و خلاصه کتاب غول درونت را بیدار کن از آنتونی رابینز

معرفی و خلاصه کتاب غول درونت را بیدار کن از آنتونی رابینز

 

سلام به همراهان خوب علم ما. دوست دارید زندگی خود را تغییر دهید، اما به سختی می‌ توانید به تصمیمات خود متعهد باقی بمانید؟ و حس می‌ کنید مشکلات زیادی در برابر شما قرار گرفته است؟ به یاد داشته باشید که سخت ترین گام دست یافتن به هر چیزی، داشتن یک تعهد حقیقی و یک تصمیم واقعی است. آنتونی رابینز در کتاب خود به ما یاد می دهد چگونه زندگی خود را به زیبایی تغییر دهیم. در مقاله معرفی و خلاصه کتاب غول درونت را بیدار کن از آنتونی رابینز با علم ما همراه باشید.

 

معرفی کتاب غول درونت را بیدار کن

در واقع کتاب غول درونت را بیدار کن طرحی روانشناختی است که با دنبال کردن آن می‌ توانیم از خواب بیدار شویم و کنترل زندگی خود را در دست بگیریم. برای این کار باید از ذهن خود شروع کنیم. آن را در بدن خود گسترش دهیم و سپس در تمام روابط، کار و امور مالی خود آن را پیاده کنیم تا زمانی که تبدیل به غولی شویم که قرار بوده است، باشیم.

رابینز از طریق این کتاب نشان می‌ دهد که محدودیت‌ها تا حد زیادی توهم هستند. در نتیجه به ما کمک می‌ کند تا باورهایمان را درباره خودمان تغییر دهیم، ارزش‌ های اصلی خود را شناسایی کنیم و قدرت بالقوه‌ای را که می‌ تواند نه تنها خودمان بلکه جامعه را تغییر دهد، درک کنیم.

 

 

خلاصه کتاب غول درونت را بیدار کن

«آنتونی رابینز» در کتاب «غول درونت را بیدار کن» وظیفه بزرگی را برای خود تعریف می کند؛ یعنی: «تحلیل چگونگی عملکرد ذهن و بدن و شیوه به دست گرفتن کنترل تمام قسمت های این فرآیند»

او توضیح می دهد که همه تصمیم ها و کارهای انسان از اصلِ «رنج در برابر لذت» ریشه می گیرند. همچنین به ما می آموزد که چگونه سیستم عصبی خود را از نو سیم کشی کرده، ارتباط رنج را با احساسات و رویدادهای منفی درک کرده و آن را با احساس رضایت از چیزهای مثبت جایگزین کنیم.

شما قدرت ایجاد تغییرات در زندگی خود را دارید. اما باید برای تلاش کردن در این راه مصمم باشید. ابتدا انتظارتان را از خودتان بالا ببرید. تصمیم بگیرید که در زندگیتان چه می خواهید و چیزهایی را که مانع راهتان می شوند مشخص کنید. سپس استانداردهای خود را کمی سخت تر کنید. سیستم باورهای خود را طوری تغییر دهید که به جای محدود کردن شانس موفقیت تان به شما در این مسیر کمک کند. زمانی که خود را وقف زندگی با استانداردهای بالاتری کنید، به صورت خودکار استراتژی های خود را تعدیل خواهید کرد و راه های تازه ای برای عمل به تعهدتان خواهید یافت.

 

۵ ایده اصلی کتاب بیداری غول درون

۱- سه تصمیمی که سرنوشت شما را کنترل می‌ کنند عبارتند از:

  • تصمیم شما راجع به چیزهایی که روی آنها تمرکز می‌ کنید.
  • تصمیم شما راجع به اینکه چه چیزهایی برایتان ارزشمند هستند. 
  • تصمیم شما راجع به کارهایی که برای رسیدن به نتایج دلخواهتان انجام می‌ دهید.

۲- با تغییر هر یک از این ۵ المان، چه یک باور یا قانون اصلی باشد، یک ارزش، یک مرجع، یک سوال، یا یک حالت احساسی، شما می‌ توانید بلافاصله تغییری قدرتمند و قابل سنجش در زندگی خود ایجاد کنید.

۳- هر کاری که من و شما می‌ کنیم، یا از سر نیاز برای اجتناب از درد است و یا میل به کسب لذت.

۴- این رویدادهای زندگی نیستند که ما را شکل می‌ دهند، بلکه باور ما به معنی آن رویدادهاست.

۵- روی جایی که می‌ خواهید بروید تمرکز کنید، نه چیزی که از آن می‌ ترسید.

 

 بخشی از کتاب غول درونت را بیدار کن

ممکن است بر اساس ارزش‌ های خود زندگی کنید، اما همزمان احساس بدبختی کنید. زیرا قوانین شما تصریح می‌ کند که هنوز به آستانه خوشبختی نرسیده‌اید. چنین قوانینی شما را ناتوان می‌ کند. بااین‌حال، قوانینی وجود دارد که شما را از زندگی در حد متوسط باز می‌ دارد. چگونه تعیین می‌ کنید که کدام قوانین را رعایت کنید و کدام را رها کنید؟

  1. یک قاعده در صورتی ناتوان‌ کننده است و قدرت شما را سلب می‌ کند که دستیابی به آن غیرممکن باشد. این بدان معنا نیست که شما قوانین غیراستانداردی را تعیین می‌ کنید. بااین‌حال، اگر معیارهای شما برای موفقیت آنقدر پیچیده است که برنده شدن غیرممکن است، پس این یک قانون ناتوان‌ کننده است.
  2. وقتی چیزی که خارج از کنترل شماست تعیین می‌ کند که آیا قانون شما رعایت شده یا خیر، این قانون ناتوان‌ کننده است. به‌ عنوان‌ مثال، اگر قانون شما برای داشتن یک روز سرگرم‌ کننده در فضای باز هوای آفتابی است (چیزی که نمی‌ توانید کنترل کنید)، پس قانون شما ناتوان‌ کننده است.

 

 

جمع بندی:

آنتونی رابینز در این کتاب، به بررسی ارتباط بین روح و جسم می پردازد و اینکه چگونه ذهن بر عملکرد جسمی ما تاثیرگذار است. او به توصیف دو مقوله رنج و لذت پرداخته و توضیح می دهد که چگونه می توان به هنگام بروز رنج یا احساسات دردآور آن را پذیرفته و احساس شادی و رضایت را جایگزین آن کنیم.

 

www.elmema.com

آرشیو خلاصه برترین کتاب های هوش مالی و ثروت (کلیک کنید)

نقشه راه کتاب و مطالعه (کلیک کنید)

 

برای اشتراک گذاری کلیک کنید:  واتس‌اپ  |  تلگرام 

درباره ی شبنم مرزبان

Avatar photo
شبنم هستم، نویسنده کتاب سخت تر از سخت و سرپرست نویسندگان علم ما. مطالعه، آموزش دیدن و نوشتن رو خیلی دوست دارم و در علم ما مقالاتم رو با شما به اشتراک میزارم...

مطلب پیشنهادی

معرفی و خلاصه کتاب

معرفی و خلاصه کتاب موهبت کامل نبودن از برنی براون

معرفی و خلاصه کتاب موهبت کامل نبودن از برنی براون   سلام به همراهان علم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *