خانه / کتاب و مطالعه / معرفی و خلاصه کتاب / معرفی و خلاصه کتاب جادوگران بازار نوین از جک. دی شواگر
معرفی و خلاصه بهترین کتاب‌ها برای افزایش هوش مالی و ثروت
معرفی و خلاصه بهترین کتاب‌ها برای افزایش هوش مالی و ثروت

معرفی و خلاصه کتاب جادوگران بازار نوین از جک. دی شواگر

معرفی و خلاصه کتاب جادوگران بازار نوین از جک. دی شواگر

 

سلام به همراهان خوب علم ما. بسیاری از معامله‌گران مبتدی آرزو دارند که می‌ توانستند نگاهی به دنیای معامله‌گران موفق و حرفه‌ای بیاندازند. خوشبختانه جک شواگِر که خود از مدیران صندوق‌ های مالی است، این وظیفه را به عهده گرفت که با مشاهیر بازارهای مالی مصاحبه کند. و به این طریق معامله‌گران مشتاق و تازه‌ کار را با خرد و بینش آنها آشنا کند. در مقاله معرفی و خلاصه کتاب جادوگران بازار نوین از جک. دی شواگر با علم ما همراه باشید.

 

جک. دی شواگر

جک. دی شواگر تاجر، نویسنده، نظریه پرداز وال استریت و کارشناس سرمایه گذاری می باشد. شواگر در کتاب جادوگران بازارهای نوین از رویکردی عملیاتی استفاده کرده و از طریق گفتگو با پانزده معامله گر موفق بازار، نگاهی موشکافانه به پشت صحنه صندوق های هچ فاند داشته است. نگارش مصاحبه محور یکی از روش های اصلی شواگر در نویسندگی است. و جادوگران بازارهای نوین یکی از مجموعه مصاحبه های پر فروش شواگر با کارشناسان بازار سهام به شمار می آید. از جمله معامله گران موفقی که در این کتاب با آنها مصاحبه شده می توان به جیمی مای، جوئل گرینبلات، مایکل پلات، ری دالیو، کولم اوشی و اد تورپ اشاره کرد.

شواگر با گذراندن بیش از بیست و دو سال در وال استریت به‌ عنوان مدیر تحقیقات آینده بانک‌ های مختلف و نویسنده اثر مرجع کلاسیک «راهنمای کامل بازار آینده»، می‌ تواند بینش واقعی در مورد معامله‌گری ارائه دهد. (معرفی و خلاصه کتاب جادوگران بازار نوین از جک. دی شواگر)

 

 

معرفی کتاب جادوگران بازار نوین

چقدر با افراد موفق در حوزه‌ی مالی و بازارهای جهانی آشنایی دارید؟ آیا این افراد از همان آغاز کار با زیر و بم استراتژی‌ های اقتصادی آشنایی داشته‌اند؟ آیا از همان ابتدا دست به معاملاتی زده‌اند که سودهای کلانی برایشان به ارمغان آورده است؟ پاسخ منفی است.

بدون شک همه‌ی این افراد با کسب تجربه به جایگاه کنونی‌شان دست یافته‌اند. اما آیا برای رسیدن به موفقیت باید تمام پستی‌ ها و بلندی‌ هایی را که آنان در مسیر موفقیت پشت سر گذاشته‌اند، ما هم از سر بگذرانیم؟ قطعا اینطور نیست. یکی از بهترین راهکارها، نشستن پای صحبت‌ های افراد موفق و درس گرفتن از تجربیات آنان است. برای این منظور جک دی. شواگر به گفت‌وگو با موفق‌ترین افراد حوزه‌ی بورس و سرمایه‌ گذاری می‌ پردازد و سوالاتی را مطرح می‌ کند. در پاسخ این سوالات اسرار و رازهای بی‌شماری از استراتژی‌ های بازار مالی برایتان آشکار می ‌شود.

 

خلاصه کتاب جادوگران بازار نوین

جک دی. شواگر در کتاب جادوگران بازار نوین، استراتژی‌ های مالی را که معامله‌گران موفق به کار می‌ برند افشا می‌ سازد. او به سراغ سوپراستارهای مالی می‌ رود. و سوالاتی را که افراد علاقمند به بازار مالی یا مشغول در این حوزه دارند، مطرح می‌ کند. مطالعه‌ی این کتاب شما را به یکی از جادوگران بازار مالی تبدیل خواهد کرد.

در کتاب جادوگران بازار نوین، شواگر مغز معامله‌گران برتر جهان را انتخاب می‌ کند تا بداند یک معامله‌گر خوب دقیقا چه ویژگی‌ هایی دارد. این امر از طریق پرسیدن سوالات مختلف از معامله‌گران و سپس انتشار پاسخ‌ ها کم‌ و بیش به ‌صورت کلمه انجام می‌ شود. در پایان هر مصاحبه، شواگر خلاصه و توضیحات اضافی در مورد آنچه گفته شد، ارائه می ‌دهد.

کتاب جادوگران بازار نوین شامل 8 فصل است

و با روایت داستان حمله صدام به خاک کویت آغاز می‌ شود. و دلایل حمله، منافع حاصل از جنگ، پیشنهادات غرب به صدام در ازای عقب‌ نشینی و تبعات پافشاری عراق بر اشغال کویت را با معامله در بازار سرمایه مقایسه می‌ کند. در واقع به شکل ملموسی تصمیم‌ های مهم سرمایه‌ گذاری را با تصمیمات استراتژیک جنگی هم تراز می‌ داند.

در این کتاب معامله‌گران موفق استراتژی‌ های مالی را که داشتند و آنها را به موفقیت رسانده است را افشا می‌ کنند. جک دی. شواگر با پرسش سوالاتی که خوانندگان علاقمند به بازارهای مالی دوست دارند از سوپراستارهای مالی بپرسند، این جادوگران مالی را تشویق می‌ کند تا نگرش خود را به اشتراک بگذارند.

راز موفقیت برخی از معامله‌گرها تمرکز بر واکنش‌ های بازار است. گروهی احتمالات ریاضی را محاسبه می‌ کند و گروهی دیگر بیشتر به سروصدای کف بازار بورس گوش می‌ دهد. همه‌ی این معامله‌گرهای موفق تحقیقات سخت، اعتمادبه‌نفس و شجاعت را رمز موفقیت می‌ دانند. تنها برخی از آنها اعتقاد دارند کارشان مثل قمار کردن است اما شواگر در کتاب جادوگران بازار نوین خیلی خوب استدلال می‌ کند که یک معامله‌گر موفق باید مثل یک بازیکن خوب پوکر عمل کند. (معرفی و خلاصه کتاب جادوگران بازار نوین از جک. دی شواگر)

 

محتوای کتاب جادوگران بازار نوین

کتاب جادوگران بازار نوین، در هشت فصل تدوین شده است:

  • چشم‌ انداز معاملات
  • بزرگ‌ترین بازار جهان
  • آینده
  • بازار چندگانه
  • مدیران صندوق
  • معاملات روزانه
  • معاملات آتی
  • معاملات اختیارات

 

عقاید اصلی شواگر در کتاب جادوگران بازار نوین

طبق آنچه در کتاب جادوگران بازار نوین آمده است، شواگر عقایدی در مورد بازار مالی دارد که مختصرا عبارتند از:

  • بازارها به این دلیل رندوم نیستند که بر اساس رفتار انسانی بنا می‌ شوند و رفتار انسانی به‌ خصوص رفتار توده‌ای رندوم نیست.
  • هیچ راز بزرگی در بازارهای مالی نیست اما الگوهای زیادی هستند که به سودهی ختم می‌ شوند.
  • راه‌های بی‌شماری برای پول درآوردن وجود دارد اما پیدا کردنشان خیلی سخت است.
  • بازارهای مالی همواره تغییر می‌ کنند و همیشه یکسان هستند.
  • راز موفقیت در این بازارها به کشف شاخص‌ های معتبر یا تئوری شفاف و مشخص بستگی ندارد، بلکه بیشتر به خود فرد بستگی دارد.
  • برای موفقیت در معامله‌گری ترکیبی از استعداد و سخت‌کوشی لازم است. 
  • موفقیت در معامله‌گری هدف ارزشمندی است اما چنانچه به موفقیت در جنبه‌ های دیگر زندگی شما کمک نکند، ارزشی ندارد.

بخشی از کتاب جادوگران بازار نوین

” پس از پایان نسخه پیشین این کتاب، «جادوگران بازار» یک سری مسافرت های آموزشی را انجام دادم که در آن پرسش هایی مکرر مطرح شدند.

یک پرسش رایج این بود: «آیا مصاحبه های پی در پی شما با برخی از بزرگترین معامله گران دنیا؛ باعث پیشرفتتان در این زمینه شده است؟». با اینکه من تا اندازه زیادی امکان آن را داشتم که پیشرفت بزرگی در معاملاتم داشته باشم، به گونه ای در پاسخ دادن طفره می رفتم.

می گفتم: « خوب، نمی دانم. در واقع در حال حاضر معامله ای انجام نمی دهم» در حالی که برای مولف کتاب جادوگران بازار دست از داد و ستد کشیدن به گونه ای کجروی به حساب می آید، برای عدم فعالیت من هم دلیل خوبی وجود دارد.

یکی از قواعد اساسی داد و ستد این است یا باید چنین باشد، که وقتی توانایی زیان کردن ندارید داد و ستد نکنید.

 

 

جمع بندی

در مجموع، کتاب جادوگران بازار نوین کتابی عالی است که دید وسیعی از دنیای معاملات را به خوانندگان ارائه می‌ دهد. موضوعات مصاحبه درجه یک هستند و به همین دلیل حاوی بینش‌ های خوبی است.

بسیاری از داستان‌ هایی که آنها به اشتراک می‌ گذارند هیجان‌ انگیز هستند که خوانندگان را درگیر خود می‌ کند. این کتاب واقعا دریچه‌ای برای نگاه به معاملات در دنیای واقعی است. تضادی جالب با دیدگاه آکادمیک که در مدارس تجاری آموزش داده می‌ شود در این کتاب به چشم می‌ خورد.

 

www.elmema.com

آرشیو خلاصه برترین کتاب های هوش مالی و ثروت (کلیک کنید)

نقشه راه کتاب و مطالعه (کلیک کنید)

 

برای اشتراک گذاری کلیک کنید:  واتس‌اپ  |  تلگرام 

این محتوا چقدر براتون مفید بود؟

لطفا به محتوای ما با ستاره امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تاکنون کسی به این محتوا رای نداده! اولین کسی باشید که این محتوا را ارزیابی می کند...

درباره ی شبنم مرزبان

Avatar photo
شبنم هستم، نویسنده کتاب سخت تر از سخت و سرپرست نویسندگان علم ما. مطالعه، آموزش دیدن و نوشتن رو خیلی دوست دارم و در علم ما مقالاتم رو با شما به اشتراک میزارم...

مطلب پیشنهادی

معرفی و خلاصه بهترین کتاب‌ها برای افزایش هوش مالی و ثروت

معرفی و خلاصه کتاب همسایه میلیونر از توماس جی استنلی

معرفی و خلاصه کتاب همسایه میلیونر از توماس جی استنلی   سلام به همراهان خوب …

2 دیدگاه

  1. من چندسال پیش خوندمش
    نکات جالبی داره که دیدگاه تون رو باز میکنه

  2. برای ترید های تازه کار کتاب خوبیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *