خانه / کسب و کار / بازاریابی و فروش / روش و استراتژی بازاریابی وابستگی | همراه با مثال
انواع روش و استراتژی های بازاریابی و فروش
انواع روش و استراتژی های بازاریابی و فروش

روش و استراتژی بازاریابی وابستگی | همراه با مثال

روش و استراتژی بازاریابی وابستگی

Affinity Marketing

 

سلام به همراهان خوب علم ما، هیچ دلیلی ندارد که به تنهایی به دنبال مشتری و سود باشید. شما می‌ توانید یک کسب و کار دیگر پیدا کنید که بازار هدفی مشابه شما دارد، اما خدماتی متفاوت را ارائه می‌ دهد. سپس یک همکاری را با هم شروع کنید و محصولات و خدمات یکدیگر را به مشتریان خود پیشنهاد دهید. به این ترتیب، هر دو می‌ توانید مشتریان بیشتری را بدون هیچ هزینه تبلیغاتی جذب نمایید. می پرسید چگونه؟ از طریق بازاریابی وابستگی. در این مقاله به بررسی روش و استراتژی بازاریابی وابستگی می پردازیم. برای درک بهتر مثال هم میزنیم. با علم ما همراه باشید.

 

بازاریابی وابستگی چیست؟

بازاریابی وابستگی یک مدل تبلیغاتی و همکاری است که در آن یک شرکت (اول) بازار هدف خود را به شرکت (دوم) دیگر که محصولات مکمل کار خود را دارد، به اشتراک می گذارد.

برای مثال:

اکثر کسب و کار ها و سایت های حرفه ای مانند آمازون، دیجی کالا و … برنامه های بازاریابی وابستگی را ارائه می دهند. از آنجا که تعداد زیادی انتخاب وجود دارد، فقط باید تصمیم بگیرید که کدام برنامه متناسب با کار شماست و بهترین ارزش را به شما می دهد.

 

سه رکن اصلی بازاریابی وابستگی:

شرکت اول، ارائه دهنده یا سازنده محصول: ارائه دهنده یا سازنده محصول شخصی است که محصولی را ارائه می کند، این محصول می تواند یک کالا فیزیکی، مانند کالاهای خانگی، یا یک سرویس، مانند آموزش های گوناگون یا یک خدمت باشد. (شرکت سازنده کالا را دارد و برای بازار هدف به شرکت دوم احتیاج دارد)

شرکت دوم، فرد یا شرکت وابستگی: فرد یا شرکت وابستگی می تواند یک فرد یا شرکتی باشد که خود بازار هدفی دارد و حالا می خواهد بازار هدف خود را به شرکت سازنده که کالا و خدمات مکمل کار او را ارایه می کند با قرارداد و نحوه قرارداد مشخص به اشتراک بگذارد.

مشتری یا مصرف کننده: کسانی هستند که هم اکنون مشتری فعال شرکت دوم یعنی شرکت وابستگی هستند و همچنان به کالا و خدمات شرکت اول هم نیاز دارند و می توانند مشتری او باشند.

 

مزایای بازاریابی وابستگی:

  • گسترش بازار هدف
  • مشتریان بیشتر
  • سود بیشتر
  • معرفی برند

 

مثال برای بازاریابی وابستگی:

برای درک بهتر مثالی می زنیم. در مجموعه علم ما، کار ما خدمات مشاوره و کوچینگ کسب و کار ها هست، بعد از گذشت 8 سال فعالیت هزاران مخاطب و همراه و مشتری فعال داریم.

یک شرکت خدمات نرم افزاری که محصولاتش برای افرادی است که کسب و کار دارند یا در مراحل شروع کسب و کار هستند، برای معرفی برند خودش و فروش بیشتر به مشتریان مجموعه علم ما نیاز دارد.

حالا ما در مجموعه علم ما می توانیم با بررسی رزومه و سوابق و خدمات شرکت نرم افزاری، تصمیم بگیریم که چگونه با این شرکت با روش بازاریابی وابستگی همکاری داشته باشیم و خدمات و محصولاتش رو به هزاران مخاطب فعال خودمون ارائه دهیم.

 

سوالات مفید برای بازاریابی وابستگی:

مشتری من دقیقا چه ویژگی دارید؟

چه شرکت یا افرادی دقیقا با همین مشتری هدف من می توانند کار کنند؟

کدام از این شرکت ها می تواند، مکمل کار من باشد؟

نحوه همکاری من با این شرکت ها چگونه باشد؟

 

جمع بندی:

اگر کسب و کاری دارید و مشتریان فعالی هم دارید، ببینید در کدام دسته شغلی می توانید از این روش استفاده کنید و مشتریان خود را چند برابر کنید. پیوستن به بقیه کسب و کارها و استفاده از اعتبار آنها می تواند مسیر پیش روی شما را هموارتر کند.

 

www.elmema.com

آرشیو مقالات بازاریابی و فروش (کلیک کنید)

آرشیو مقالات کسب و کار (کلیک کنید)

برای اشتراک گذاری این صفحه کلیک کنید:  واتس‌اپ  | تلگرام

 

اینستاگرام دکتر مرزبان (کلیک کنید) | مشاوره و کوچینگ فردی با دکتر مرزبان (کلیک کنید)

برای دریافت راهنمای در واتس‌اپ (کلیک کنید) 09164052373

 

درباره ی مدیر سایت علم ما

Avatar photo
علمِ ما یک گروه کاملا تخصصی در زمینه کلیه فعالیت های پژوهشی، کسب و کار، بازاریابی و رشد فردی می باشد، که در اسفند ۱۳۹۴ راه اندازی شد. علم ما متشکل از اساتیدی است که علاوه بر دانش علمی عالی، بطور کامل با بازار کار در انواع کسب و کار و ابعاد رشد فردی در بهبود فردی در دنیای واقعی هم آشنا هستند. گروه علم ما درصدد است تا با استفاده از روش‌های نوین آموزشی و تاکید بر صد در صد کاربردی بودن، آموزش های سطح اول را در اختیار شما همراهان و دوستان عزیز ارایه دهد. پر متقاضی ترین آموزش های مجموعه علم ما: دوره کوچینگ، دوره های کسب و کار، کتاب تقویم انگیزشی و...

مطلب پیشنهادی

خلاقیت در بسته بندی

ویدیو: خلاقیت در بسته بندی | دکتر شهریار مرزبان

خلاقیت در بسته بندی دکتر شهریار مرزبان   سلام به همراهان خوب علم ما. خلاقیت …

4 دیدگاه

  1. این بخش رو خیلی دوست دارم
    واقعا تو کسب و کرم تاثیر زیادی داشت

  2. ما هم کارمون طراحی وب سایت هست
    خیلی دوست داریم همکاری کنیم
    ولی تا حالا نشده

  3. عالی بود
    ممنون از نظم و محتوا هفتگی خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *