خانه / توسعه فردی / رمز ارز / کیف پول ارز دیجیتال چیست؟
رمز ارز و ارز دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال، رمز ارز، بیتکوین ، خیرید و فروش ، لینک صرافی،

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

 

یکی از کارهای ضروری که هر فعال بازار ارزهای دیجیتال باید در ابتدای شروع به کار و حتی پیش از شروع به کار خود در بازار انجام دهد، انتخاب کیف پول ارز دیجیتال (Cryptocurrency Wallet) است. اگر شما قصد ذخیره‌ی ارزهای دیجیتال خود را داشته باشید باید از یک کیف پول دیجیتال استفاده کنید. البته صرافی‌ها هم کیف پول‌هایی را در اختیار شما می‌گذارند که توصیه می‌شود هرگز دارایی‌های رمزارزی خود را در صرافی نگه‌داری نکنید زیرا در معرض انواع خطرها همچون هک شدن صرافی و یا بلوکه شدن دارایی قرار می‌گیرند.

کیف پول‌ها به عنوان بستری که دارایی دیجیتال شما را نگه‌داری می‌کنند از ارزش بالایی برخوردار هستند و باید در انتخاب آنها دقت کافی را به خرج دهیم، زیرا که به دلیل تحریم‌های موجود استفاده از همه‌ی کیف پول‌ها برای ایرانیان درون کشور ممکن نیست.

کیف پول‌ها برای انجام تراکنش‌های امن از کلیدهای خصوصی و عمومی استفاده می‌کنند. در تراکنش‌ها از کلید عمومی برای دریافت تراکنش و از کلید خصوصی برای ورود به کیف پول و به عبارت دیگر دسترسی و کنترل دارایی‌های دیجیتال استفاده می‌شود.

انواع کیف پول ارزهای دیجیتال

کیف پول های ارزهای دیجیتال با توجه به عوامل مختلف می‌توانند در دسته‌های متفاوت قرار گیرند. اما به طور کلی کیف پول‌های ارزهای دیجیتال به دو گروه سرد و گرم تقسیم می‌شوند. در کیف پول‌های سرد از آنجایی که کلیدها به هیچ سروری وصل نیستند در نتیجه امکان در معرض خطر هک و دزدیده شدن دارایی از این طریق از بین می‌رود.

کیف پول های دسکتاپ، موبایلی و آنلاین در زیردسته‌ی کیف پول‌های گرم قرار می‌گیرند و اما کیف پول های سخت افزاری و کاغذی در زیردسته‌ی کیف پول های سرد قرار می‌گیرند. در ادامه به معرفی هر ۵ نوع کیف پول خواهیم پرداخت.

کیف پول‌ های گرم

  • کیف پول های دسکتاپ

این نوع کیف پول‌ها برنامه‌های کامپیوتری هستند که بر روی سیستم کامپیوتری شما نصب می‌شوند. یکی از مزایای این نوع کیف پول‌ها این است که کلید عمومی و اختصاصی را در اختیار ما می‌گذارند، اما به هر حال چون بر روی کامپیوتر نصب می‌شوند ممکن است با ویروسی شدن سیستم و یا مشکلات دیگر، دارایی‌های دیجیتال شما به خطر بیفتد.

  • کیف پول های موبایلی

کیف پول های موبایلی در واقع اپلیکیشن‌های موبایل هستند که کلیدهای عمومی و خصوصی را در اختیار ما قرار می‌دهند. از آنجایی که این کیف پول‌ها در تلفن همراه قرار دارند امکان اینکه در معرض سرقت و هک قرار بگیرند هم وجود دارد. البته از مزایای این کیف پول‌ها هم این است که تقریبا همیشه و همه‌جا همراه ما هستند.

  • کیف پول های آنلاین

کیف پول‌های آنلاین به صورت یک افزونه به مرورگر شما اضافه می‌شوند. یکی از معایب کیف پول‌های آنلاین این است که کلید خصوصی شما را نگه می‌دارند در نتیجه اگر یک هکر وبسایت کیف پول را هک کند می‌تواند به راحتی به تمام اطلاعات دسترسی داشته باشد. بهتر است اگر تصمیم به استفاده از یک کیف پول آنلاین را داشتید، کیف پولی را انتخاب کنید که از ارز کمتری پشتیبانی می‌کند، زیرا این ولت‌ها کمتر مورد سرقت هکرها قرار می‌گیرند.

به هر حال بهتر است دارایی دیجیتال کمتری در هر سه نوع کیف پول گرم (دسکتاپ، موبایلی و آنلاین) نگه‌داری کنید و اگر دارایی زیادی داشته باشید و بخواهید برای بلند مدت یا میان مدت در کیف پول خود نگه دارید، بهتر است از کیف پول‌های سرد که در ادامه معرفی می‌کنیم استفاده کنید.

کیف پول های سرد

  • کیف پول های سخت افزاری

کیف پول‌های سخت افزاری که ظاهری شبیه به فلش مموری دارند با برندهای مختلف ارائه شده‌اند. تمام برندهای ولت‌های سخت افزاری تقریبا امنیت قابل قبولی دارند و برای نگه‌داری دارایی‌های با حجم بالا بهترین گزینه هستند. اما موردی که شاید به دید برخی افراد نقطه ضعف ولت‌های سخت افزاری باشد قیمت آنهاست که نسبتا بالا است.

  • کیف پول های کاغذی

ولت‌های کاغذی به این صورت هستند که به شما امکان گرفتن پرینت از کلید عمومی و کلید خصوصی را می‌دهند. کیف پول‌های کاغذی رایگان هستند ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که یک تکه کاغذ بسیار آسیب‌پذیر است و می‌تواند در معرض انواع خطرات قرار گیرد.

کیف پول های خارجی

کیف پول‌های خارجی با دارا بودن تعداد و انواع بسیار زیاد، برای استفاده کاربران وجود دارند. اما هر کیف پولی مناسب شما نیست. نا گفته نماند علاوه بر انتخاب کیف پول مناسب باید به نکته‌ی نسبتا مهمتر دیگر نیز توجه کرد و آن نکته این است که کلید خصوصی کیف پول خود را به هیچ عنوان در اختیار شخص دیگری قرار ندهید زیرا به دارایی‌های شما دسترسی خواهد داشت.

باید به این نکته نیز توجه کنید که آیا کیف پول انتخابی شما، ارز دیجیتال خریداری شده را پشتیبانی می‌کند یا خیر؟ به عنوان مثال در کیف پولی که فقط برای نگه‌داری بیت کوین ساخته شده است نمی‌توان اتریوم را نیز نگه‌داری کرد. با این حال در ادامه برخی از انواع کیف پول‌های خارجی را به شما معرفی می‌کنیم.

  •  کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)

با استفاده از کیف پول سخت افزاری لجر می‌توانید دارایی‌های دیجیتال خود با اطمینان برای مدت طولانی نگه‌داری کنید و نگران خطر هک شدن قرار نگیرید. این کیف پول‌ دارایی شما را به صورت آفلاین نگه داری می‌کند و اما اگر بخواهید ارسال یا دریافتی انجام دهید کافی است که کیف پول خود را به سیستم متصل کنید و انتقال دارایی را انجام دهید.

  •  کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)

ترزور یکی دیگر از کیف پول‌های سخت افزاری بسیار محبوب و شناخته ‌شده است که ارزهای دیجیتال گوناگون از جمله بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، دش (Dash) و … را پشتیبانی می‌کند.

  • کیف پول کاغذی Bitaddress.org

کیف پول کاغذی نیز که یک نوع کیف پول سرد به حساب می‌آید از خطرات سیستمی مثل هک شدن و یا نفوذ به اطلاعات مصون است. برای استفاده از کیف پول کاغذی معمولا علاوه بر امکان چاپ کلید عمومی و خصوصی امکان چاپ یک بارکد نیز برای کاربران فراهم شده است.

این کیف پول از ارز دیجیتال بیت کوین پشتیبانی می‌کند.

  •  کیف پول نرم افزاری اکسودوس (Exodus)

اکسودوس یک کیف پول دسکتاپ است که ارزهای دیجیتال زیادی را ساپورت می‌کند. البته این کیف پول نرم افزاری هم در نسخه‌ی دسکتاپ (ویندوز، مک، لینوکس) و هم نسخه‌ی موبایل ارائه شده است. در واقع رضایت و راحتی کاربر در استفاده از این کیف پول نرم افزاری جز مهمترین ویژگی‌های این کیف پول است. بیت کوین، بیت کوین کش، ایاس، اتریوم تعدادی از رمزارزهایی هستند که توسط کیف نرم افزاری اکسودوس پشتیبانی می‌شوند.

  •  کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول محبوب تراست ولت در هر دو نسخه‌ی اندروید و IOS منتشر شد. این کیف پول پس از آن که صرافی بایننس از تراست ولت پشتیبانی کرد تعداد رمزارزهای ارائه شده در این کیف پول نیز افزایش یافت. از جمله رمزارزهایی که می‌توان در این کیف پول نگه‌داری کرد، می‌توان بیت کوین، بیت کوین کش، لایت کوین، ترون، زی کش و … را نام برد.

کیف پول های ایرانی

  • کیف پول من

کیف پول من نام یک کیف پول ارز دیجیتال ایرانی است. کاربران این کیف پول می‌توانند سطح امنیت مورد نظر خود را در این کیف پول مشخص کنند. از آنجایی که کشور ما تحریم است استفاده از یک کیف پول ایرانی می‌تواند تا حدودی به ما اطمینان خاطر بدهد، البته اگر کیف پول امنیت کافی را داشته باشد.

کیف پول نرم افزاری “کیف پول من” از ارزهای دیجیتال زیادی از جمله پنکیک سواپ، الگوراند، یونی سواپ، فایل کوین و خیلی از ارزهای دیجیتال دیگر پشتیبانی می‌کند.

 

https://elmema.comhttps://elmema.com

www.elmema.com

با لینک های زیر بصورت راحت و امن در صرافی ثبت نام کنید:

لینک ثبت نام صرافی نوبیتکس (کلیک کنید)

لینک ثبت نام صرافی کوئینکس (کلیک کنید)

https://elmema.comhttps://elmema.com

www.elmema.com

این صفحه را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

تلگرام telegram

اشتراک گذاری در تلگرام (کلیک کنید)

اشتراک گذاری در واتس آپ (کلیک کنید)

https://elmema.comhttps://elmema.com

www.elmema.com

پیشنهاد ویژه

https://elmema.comhttps://elmema.com

animated-down-arrow

از مشاوره رایگان استفاده کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو تست های آنلاین دیدن کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو مقالات بهبود فردی دیدن کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو داستان های کوتاه دیدن کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو مقالات موفقیت دیدن کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو مقالات مدیریتی دیدن کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو مقالات شاد زیستن دیدن کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو مقالات امید به زندگی دیدن کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو مقالات یک دقیقه مطالعه دیدن کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو کل مقالات دیدن کنید، بهترین ها برای شما… (کلیک کنید)

تلگرام علم ما

تلگرام علم ما (کلیک کنید)

Medium_20160928095241745_1111111111

اینستاگرام علم ما (کلیک کنید)

درباره ی شبنم مرزبان

Avatar photo
شبنم هستم، نویسنده کتاب سخت تر از سخت و سرپرست نویسندگان علم ما. مطالعه، آموزش دیدن و نوشتن رو خیلی دوست دارم و در علم ما مقالاتم رو با شما به اشتراک میزارم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *