خانه / توسعه فردی / جملات تاکیدی در برابر تفکر مثبت

جملات تاکیدی در برابر تفکر مثبت

جملات تاکیدی در برابر تفکر مثبت

 

جملات تأکیدی همان تفکرات مثبت نیستند. با وجود این که شباهت هایی وجود دارد، اما این تکنیک‌‌ به کارگیری جملات تاکیدی مشابه تفکر مثبت نیست. تفکر مثبت از شما می خواهد تا جایی که ممکن است در هر موقعیتی چیزهای مثبت را ببینید. درحالی که به شخص این امکان را می دهد تا بر بالاترین قسمت یک موقعیت تمرکز کند، ممکن است برای هر سناریویی غیر واقعی نیز باشد. درمقابل، جملات تاکیدی، نتایجی را ایجاد می کنند که علی رغم واقعیت فعلی شما می خواهید صورت بپذیرد. در این مقاله به بررسی تفاوت جملات تاکیدی در برابر تفکر مثبت اشاره می کنیم.

 

مثال جملات تاکیدی و تفکر مثبت

در اینجا چند مثال از تفاوت بین تفکر مثبت و جملات تاکیدی آورده ایم:

مثال اول: بیماری

  • تفکر مثبت (بیماری): این بیماری به من امکان می دهد تا زمانی که برای پیگیری توصیه های پزشکی نیاز دارم را سپری کنم.
  • جمله تاکیدی (بیماری): من هر روز سالم‌تر می شوم. هرکاری که به من سلامتی بدهد را انجام می دهم.

مثال دوم: مشکل با رییس

  • تفکر مثبت (رابطه): این موقعیت در کار، به من آموخته است که اگر کسی مرا دوست ندارد حداقل هنوز می توانم سودآور باشم.
  • جمله تاکیدی (رابطه): من کارها را برای بهبود روابط با رئیسم انجام می دهم. سهم خود از مسئولیت برای این موقعیت را گرفته ام و هر بار که با هم ملاقات می کنیم پیشرفت می‌کنم.

 

 جمع بندی

داده های متقاعد کننده‌ای وجود دارد که تایید می کنند افکار ما مسیرهای عصبی خلق می کنند یا در ذهن ما شیار ایجاد می کنند. هر چه یک فکر خاص را به طور مداوم تکرار کنیم (یا از سوی دیگران به طور مکرر بشنویم) بیشتر در مغز ما نفوذ می کند. نهایتا این شیار، شکل یک غریزه یا عادت را به خود می گیرد و بخشی از وجودمان می شود.

 

افکار ما رفتار ما را خلق می کنند، راه دیگری نیست. هر چه بیشتر بر افکارتان تمرکز کنید، نتایج مثبت بیشتری را در تعامل با دیگران مشاهده خواهید کرد.

 

منبع: کتاب ۱۰۱  راه برای اینکه عاشق شغل تان شوید از استفانی گودارد داویدسن با ترجمه‌ی شهریار مرزبان

برای دانلود رایگان بخش اول کتاب کلیک کنید

 

www.elmema.com

آرشو مقالات رشد و توسعه فردی (کلیک کنید)

سایر نقشه راه ها و راهنمای سایت (کلیک کنید)

دریافت راهنمای در واتس‌اپ (کلیک کنید) | 09164052373

برای اشتراک گذاری کلیک کنید:  واتس‌اپ تلگرام 

 

درباره ی مدیر سایت علم ما

Avatar photo
علمِ ما یک گروه کاملا تخصصی در زمینه کلیه فعالیت های پژوهشی، کسب و کار، بازاریابی و رشد فردی می باشد، که در اسفند ۱۳۹۴ راه اندازی شد. علم ما متشکل از اساتیدی است که علاوه بر دانش علمی عالی، بطور کامل با بازار کار در انواع کسب و کار و ابعاد رشد فردی در بهبود فردی در دنیای واقعی هم آشنا هستند. گروه علم ما درصدد است تا با استفاده از روش‌های نوین آموزشی و تاکید بر صد در صد کاربردی بودن، آموزش های سطح اول را در اختیار شما همراهان و دوستان عزیز ارایه دهد. پر متقاضی ترین آموزش های مجموعه علم ما: دوره کوچینگ، دوره های کسب و کار، کتاب تقویم انگیزشی و...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *