خانه / کتاب و مطالعه / معرفی و خلاصه کتاب / معرفی و خلاصه کتاب تو کله خر هستی، پس پولدار میشی از جین سینسرو
معرفی و خلاصه بهترین کتاب‌ها برای افزایش هوش مالی و ثروت
معرفی و خلاصه بهترین کتاب‌ها برای افزایش هوش مالی و ثروت

معرفی و خلاصه کتاب تو کله خر هستی، پس پولدار میشی از جین سینسرو

معرفی و خلاصه کتاب تو کله خر هستی…

از جین سینسرو

 

سلام به همراهان خوب علم ما. کتاب تو کله خر هستی، برو پیش، موفق میشوی مفهوم فراوانی مالی یک شغل را نشان می دهد. در واقع به این معناست که همه چیز از طرز فکر شما شروع می شود. این کتاب به شما کمک می کند تا باورهای محدود کننده خاص خود را در مورد پول شناسایی کنید. نویسنده ی کتاب، جین سینسرو خوانندگان را از طریق تمرینات فکری راهنمایی می کند تا نحوه صحبت خوانندگان با خود راجع به پول را تغییر دهند. توانایی خود را برای دستیابی به آن را کسب کنند. در مقاله معرفی و خلاصه کتاب تو کله خر هستی، برو پیش، موفق میشوی از جین سینسرو با علم ما همراه باشید.

جین سینسرو

خانم جین سینسرو مربی (کوچ) موفقیت، نویسنده و سخنران آمریکایی است که در 7 آگوست سال 1965 به دنیا آمد. او تاکنون کتاب‌ های متنوعی در مورد موفقیت و کسب ثروت نوشته و سخنرانی‌ های زیادی در این زمینه داشته است.

یکی از معروف‌ترین کتاب‌ های او که در کشورمان هم ترجمه شده کتاب تو کله خر هستی برو پیش پولدار میشوی است. که اتفاقا طرفداران زیادی هم دارد. وی در حوزه بازاریابی هم فعالیت کرده است.

 

 

خلاصه کتاب تو کله خر هستی، برو پیش، موفق میشوی:

اگر می خواهی زندگی رویایی ات را داشته باشی، باید کارهایی را انجام دهی که هرگز نکرده ای. برایم مهم نیست که تو تا چه حد در زندگی طعم ناکامی را چشیده ای. همین قدر که با سواد هستی، فرصت خواندن این کتاب و پول برای خریدن آن را داشتی، یک سر و گردن از همه جلوتر هستی.

اولین تقاضایم از تو این است که خودت را باور داشته باشی و بدانی که در دنیایی سرشار از امکانات بی حد و حصر زندگی می کنی. برایم مهم نیست که هزاران دلیل و برهان بیاوری و بگویی دنیا به تو روی خوش نشان نداده است. مردم شیطان صفت شده اند یا آدمی درست حسابی که بخواهی با او ازدواج کنی در دنیا پیدا نمی شود. تو باید بر این باور باشی که همه چیز امکان پذیر است.»

این کتاب از ۲۷ فصل تشکیل که این فصل ها در ۵ بخش تقسیم بندی و توضیح داده شده است.

 

مهم‌ترین درس هایی که میشه از کتاب یاد گرفت:

کتاب تو کله خر هستی برو پیش پولدار می شوی پر از درس‌های ارزشمند و عالی است که همه آن‌ها با تمرکز بر تغییر نگرش ارائه شده است. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین درس‌های این کتاب (معرفی و خلاصه کتاب تو کله خر هستی از جین سینسرو) اشاره خواهیم کرد:

 

1. همیشه عاشق تغییر باشید و از آن نترسید:

بسیاری از مردم واقعاً دوست دارند که ثروتمند شوند ولی وقتی صحبت از اراده و عمل به میان می‌آید، واقعاً هیچ چیز در چنته ندارند و حتی کوچک‌ترین تغییرات هم برایشان بسیار سخت و طاقت‌فرسا است.

 

2. رابطه خود را با ثروت بهبود ببخشید:

در فرهنگ بسیاری از جوامع انسانی ارتباط خوبی با پول وجود ندارد، به همین خاطر افراد فقیر در تمام کشورها و فرهنگ‌ها دیده می‌شود. هر چه فرهنگ فقر در یک جامعه بیشتر باشد، افراد فقیر آن جامعه هم بیشتر می‌شوند. اگر ما بتوانیم رابطه خود را با پول و ثروت بهبود ببخشیم، خیلی راحت می‌توانیم خودمان را از قید و بندها رهایی دهیم و به ثروت دلخواه و مورد نظر خود دست پیدا کنیم. یکی از افکار غلط در مورد پول این است که اگر کسی پولدار شود، شخصی دیگر در جهان فقیرتر می‌شود. چنین چیزی اصلاً درست نیست. این افکار از طرز فکرهای دچار  کمبود نشئت می‌گیرد. آیا وقتی یک ساندویچ می‌خرید و می‌خورید، شخصی دیگری در جهان ساندویچ خودش را از دست می‌دهد؟ اصلاً چنین طرز فکری درست نیست. در کتاب تو کله خر هستی برو پیش پولدار می شوی می‌خوانیم:

 

3. مراقب اطرافیان خودتان باشید:

اگر دنبال رسیدن به ثروت و موفقیت هستید باید در انتخاب دوستان و اطرافیان خود حساسیت داشته باشید و کسانی را انتخاب کنید که مانعی در مسیر رشد و پیشرفت شما ایجاد نکنند. گاهی اوقات پدر و مادر انسان، مانعی در رسیدن به ثروت و موفقیت هستند اما قرار نیست آن‌ها را از زندگی خود حذف کنیم. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که روابط خود را کمتر کنیم.

 

4. مراقب ذهن و افکار خود باشید:

برای اینکه بتوانید ذهنیت درست و مثبتی در مورد پول داشته باشید، باید روی خودتان کار کنید و آموزش ببینید. ما به دلیل جامعه، خانواده، دوستان و فرهنگی که داشته‌ایم، اغلب ذهنیت درستی در مورد پول و ثروت نداریم و به همین خاطر باید آموزش ببینیم و ذهن خودمان را پر از افکار مثبت و درست در مورد ثروت و پول کنیم. تغییر نگرش نیاز به زمان، انرژی و مطالعه زیاد دارد. (معرفی و خلاصه کتاب تو کله خر هستی از جین سینسرو)

 

5. برای ثروتمند شدن باید اهداف معین و مشخص داشته باشید:

هدف داشتن، بیش از آنچه فکر کنید ارزش و اهمیت دارد. سعی کنید مقدار ثروتی که می‌خواهید به آن دست پیدا کنید را مشخص و معین کنید. شاید از نظر ذهنی کاری که جیم کری انجام داد، سخت و دشوار باشد ولی واقعیت همین است. پس سعی کنید برای خودتان اهداف روشن، واضح و معین تعیین کنید. مطمئن باشید که با این کار قدرت اراده شما چندین برابر می‌شود و زودتر از آن‌چه فکرش را بکنید به اهداف خود دست پیدا خواهید کرد. (کلیک کنید: دوره رایگان هدف گذاری!)

 

6. خودتان را از شر ترس ها و نگرانی ها خلاص کنید:

یکی دیگر از راه‌های رهایی از نگرانی‌ها و ترس‌ها این است که بدانید همیشه راهی برای رسیدن به هدف وجود دارد. برخی از افراد آرزوهای زیادی در سر دارند ولی به این باور رسیده‌اند که هیچ راهی برای رسیدن به این آرزوها وجود ندارد. از این رو فرصت‌ها و راه‌های رسیدن به اهداف خود را نمی‌بینند به همین خاطر است که باید همیشه بدانید راهی وجود دارد که می‌تواند شما را به اهدافتان برساند.

 

7. هرگز تسلیم نشوید و دست از تلاش برندارید:

انسانی که موفق است، خسته می‌شود ولی پس از کمی استراحت دوباره برمی‌خیزد و به تلاش و کوشش ادامه می‌دهد. این در حالی است که انسان غیرموفق پس از کمی تلاش خسته می‌شود، از کوشش دست می‌کشد و تصمیم می‌گیرد به اهداف کوچک‌تر تن دهد.

 

بخشی از متن کتاب تو کله خر هستی، برو پیش موفق میشوی:

«چند سال پیش هنگام بازی بولینگ حادثه‌ای ناگوار برایم پیش آمد. قرار بود بین من و دوستانم برنده نهایی تعیین شود. من به‌ قدری حواسم به برنده شدن و هدف‌گیری نهایی بود و رجزخوانی می‌کردم که هنگام پرتاب توپ به موقعیت پاهایم که در کجا قرار داشتند، توجه نکردم.

پس از این واقعه بود که فهمیدم چرا در بازی بولینگ به کسی که شست پایش را جلوتر از خط‌کشی بگذارد، پنالتی می‌ دهند. معمولا کف مسیر باریکی را که توپ به سوی هدف پرتاب می‌ شود، روغن می‌ مالند تا لیز و لغزنده شود. اگر کسی بر حسب اتفاق روی قسمت روغن مالی شده پا بگذارد و لیز بخورد، حسابش با کرام الکاتبین است. این بلا بر اثر بی‌توجهی خودم بر سرم آمد.

چند هفته بعد برای خرید تختخوابی مناسب به فروشگاه میسیز رفتم. ضمن صحبت با فروشنده برایش تعریف کردم که پس از آن اتفاق، نیمه شب‌ ها به دلیل درد شدید پاهایم از خواب می‌ پرم. طبق تشخیص دکتر طب سوزنی، این درد بر اثر آسیب عصب کمرم بود که هنگام زمین خوردن ضربه خورده بود. برای اینکه شب‌ ها راحت بخوابم، مجبور بودم تشک جدید سفت‌تری بخرم.

فروشنده در تایید حرف‌هایم گفت: «پاهای من هم موقع خواب درد می‌ گیرد.»

موقع خرید تشک، خوابیدن روی آن و امتحان‌ کردن سفتی‌اش برایم کاری عجیب و غریب بود. اما چاره‌ای به‌ جز این کار نداشتم.

متوجه شدم که وقتی سایر مشتریان برای خریدن تشک و امتحان آن روی تخت دراز می‌ کشند، فروشندگان هم دور تخت جمع می‌ شوند و برای فروش جنس خود بازارگرمی می‌ کنند.

به هر حال با چرب زبانی‌های فروشنده، در رودبایستی گیر کردم و تشک را خریدم.

اخلاق خانوادگی ما طوری است که نمی‌ توانیم قاطعانه نه بگوییم. اجداد مادری‌ام اصل و نسب اروپایی داشتند و پروتستان بودند. مادرم هم در خانواده‌ای بزرگ شده بود که همه اعضایش معتقد بودند فقط باید بچه‌ها را دید ولی حرفشان را نشنیده گرفت. آنان عقیده داشتند که ابراز احساسات در شأن آنها نیست و منحصر به افراد عامی و بی‌سر و پا است.

هرچند مادرم سعی می‌ کرد محیط خانوادگی گرم و پر از مهر و محبت و سرشار از شادی و لبخند را برای ما فراهم کند، سال‌ ها طول کشید تا من توانستم در برابر عبارت «باید با هم حرف بزنیم» جمله‌ای ادا کنم.

 

 

جمع بندی:

بسیاری از کتاب های انگیزشی روی یک موضوع و مفهوم تمرکز دارند: «تغییر نگرش.» در واقع هر کس می‌ خواهد شیوه زندگی خود را تغییر دهد باید از نگرش خود آغاز کند. طرز فکر آدمی روی کل زندگی او تاثیرگذار است. بنابراین قبل از تلاش برای رسیدن به اهداف باید روی نگرش خودمان تمرکز کنیم. کتاب تو کله خر هستی برو پیش پولدار میشوی پر از درس‌ های ارزشمند و عالی است که همه آنها با تمرکز بر تغییر نگرش ارائه شده است.

 

 

www.elmema.com

آرشیو خلاصه برترین کتاب های هوش مالی و ثروت (کلیک کنید)

نقشه راه کتاب و مطالعه (کلیک کنید)

 

برای اشتراک گذاری کلیک کنید:  واتس‌اپ  |  تلگرام 

 

درباره ی شبنم مرزبان

Avatar photo
شبنم هستم، نویسنده کتاب سخت تر از سخت و سرپرست نویسندگان علم ما. مطالعه، آموزش دیدن و نوشتن رو خیلی دوست دارم و در علم ما مقالاتم رو با شما به اشتراک میزارم...

مطلب پیشنهادی

معرفی و خلاصه کتاب

معرفی و خلاصه کتاب موهبت کامل نبودن از برنی براون

معرفی و خلاصه کتاب موهبت کامل نبودن از برنی براون   سلام به همراهان علم …

3 دیدگاه

  1. کتاب های خوبی رو انتخاب می کنید
    ممنون از تیم خوبتون

  2. دایره اطرافیان خودتون رو دوباره بازنگری کنید
    هیچی بدتر از افراد سمی نیس

  3. مسیر درست و بعدشم تلاش و تلاش و تلاش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *