خانه / کتاب و مطالعه / معرفی و خلاصه کتاب / معرفی و خلاصه کتاب همسایه میلیونر از توماس جی استنلی
معرفی و خلاصه بهترین کتاب‌ها برای افزایش هوش مالی و ثروت
معرفی و خلاصه بهترین کتاب‌ها برای افزایش هوش مالی و ثروت

معرفی و خلاصه کتاب همسایه میلیونر از توماس جی استنلی

معرفی و خلاصه کتاب همسایه میلیونر از توماس جی استنلی

 

سلام به همراهان خوب علم ما. وجود اطلاعات غلط باعث شده تا مردم برای ثروت تصورات اشتباهی داشته باشند. برای از بین بردن این توصیف غلط، طی یک مطالعه ۲۰ ساله بیش از ۱۰۰۰ میلیونر در امریکا بررسی شد. پژوهشگران توانستند افراد موفقی که از تلاش خود به ثروت رسیده اند را پیدا کرده و از آنها پرسیدند که چگونه ثروت خود را بدست آورده اند. این اطلاعات در کتابی به نام همسایه میلیونر گردآوری شده است. کتاب همسایه میلیونر از کتاب‌ ‌های تقدیر شده است که تاثیر زیادی بر روی افراد و ذهن آنها برای ثروتمند شدن می‌ گذارد. در مقاله معرفی و خلاصه کتاب همسایه میلیونر از توماس جی استنلی با علم ما همراه باشید.

 

توماس جی استنلی

توماس جی استنلی نویسنده و نظریه پرداز کسب و کار آمریکایی است که در دوران فعالیت خود در چندین دانشگاه مطرح در رشته بازاریابی تدریس کرده است.

از جمله کتاب های مطرح استنلی می توان به همسایه میلیونر، ذهن میلیونر، همسایه زن میلیونر اشاره کرد. او و دکتر ویلیام دانکو در سال 1996 کتاب همسایه میلیونر را منتشر کردند.

این نویسنده سال 2015 در سن 71 سالگی با یک راننده مست تصادف کرده و کشته شد.

 

 

معرفی کتاب همسایه میلیونر

کتاب همسایه میلیونر از کتاب های محبوب در زمینه موفقیت و حاصل بیست سال تحقیق و پژوهش دو نویسنده محقق به نام های توماس جی استنلی و ویلیام دی دانکو است.

نویسندگان این کتاب نحوه زندگی اکثر میلیونرهای خودساخته آمریکایی را بررسی کرده و به حقایق جالبی درباره نحوه رفتار و طرز تفکر آنها رسیده اند. نتایج تحقیقات این دو نویسنده در کتاب همسایه میلیونر در اختیار مردم دنیا قرار داده شده است.

 

خلاصه کتاب همسایه میلیونر

کتاب همسایه میلیونر درباره رازهای عجیب ثروتمندان دنیا است. این کتاب به شما یاد می‌ دهد یک میلیونر، چگونه میلیونر شده ‌است.

در واقع آنچه توماس جی استنلی در این کتاب می گوید این است که ثروت در آمریکا بیشتر نتیجه کار مستمر، پس اندازهای مداوم و زندگی در سطحی پایین تر از درآمد موجود می باشد. بیشتر مردم موضوع ثروتمندان آمریکا را اشتباه فهمیده اند. ثروت و درآمد یکی نیستند. اگر درآمد خوبی داشته باشید و هر سال آن را خرج کنید ثروتمند نمی شوید. فقط سطح بالا زندگی می کنید.

ثروت آن چیزی است که می اندوزید نه آن چه که خرج می کنید.

میلیونرها همیشه زیر ذره‌بین دیگران هستند. به نظر می‌ رسد آنها زندگی تجملی دارند و زرق‌ و‌ برق هواپیماهای خصوصی، ماشین‌ های گران‌ قیمت و ویلاهای بزرگشان چشم دیگران را کور می‌ کند. اما حقیقت متفاوت با چیزی است که به ‌نظر می‌ آید. اکثر میلیونرهای آمریکا در واقع یک سبک‌ زندگی معمولی دارند و همین نوع سبک‌ زندگی‌ سبب میلیونر‌ شدن آنها شده‌ است.

میلیونرهای واقعی سبک زندگی مصرف‌گرایانه‌ای ندارند. آنها خانه‌ های فوق‌ العاده‌ای دارند اما با پول نقد خانه‌ هایشان را نخریده‌اند. معمولا تمام دارایی آنها در نتیجه پس‌انداز و سرمایه‌ گذاری‌ های آنها بدست آمده است. میلیونرها بازار آینده را پیش‌بینی می‌ کنند و بر اساس فرصت‌ های موجود در آینده، خود و فرزندان‌شان مهارت‌ های لازم را می‌ آموزند.

ثروت در اکثر مواقع نتیجه سبک زندگی توام با سخت کوشی، پشتکار، برنامه ریزی و بیش از همه انظباط است. خیلی به ندرت شانس یا ارث یا مدرک بالا یا حتی تیزهوشی، مردم را قادر به انباشت ثروت می کند. ما طی تحقیقاتمان هفت عامل مشترک را در کسانی که با موفقیت ثروت می اندوزند یافتیم:

  • بسیار کمتر از آن چه به دست می آورند خرج می کنند
  • زمان، انرژی و منابع را روی جمع کردن ثروت متمرکز می کنند
  • ارزش استقلال مالی نزد آنها بیش از نمایش ثروت است
  • والدینی نداشته اند که ولخرجی کردن را در آنها تقویت کنند
  • به فرزندان خود می آموزند که از نظر اقتصادی مستقل باشند
  • فرصت های موجود در بازار را کشف می کنند
  • شغلی انتخاب می کنند که باعث انباشتگی ثروت شود

 

بخشی از کتاب همسایه بعدی میلیونر

ضرب‌المثل پز عالی جیب خالی را که یادتان هست. معنی ضرب‌المثل این است که افرادی را می‌ بینید که تمام ویژگی‌ های یک فرد میلیونر با دارایی‌ های زیاد را دارند اما وقتی دقیق‌تر نگاه کنید متوجه می‌ شوید که حتی سرمایه اولیه‌شان را هم قرض گرفته‌اند. و هنوز نتوانستند آن را پرداخت کنند. روش این افراد، دقیقا متضاد عادت‌ های مصرفی میلیونرهای خودساخته است. اغلب افرادی که به استقلال مالی رسیده‌اند، هرگز تلاشی برای نشان دادن دارایی‌ هایشان نمی‌ کنند. آنها همیشه سخت کار می‌ کنند و عادت‌ های مصرفی عادی و متعادلی دارند.

 

 

جمع بندی:

توماس جی استنلی برای نوشتن این کتاب، بیش از ۲۰ سال تحقیقات دانشمندان مختلف روی بیش از ۱۰۰۰ میلیونر را گردآوری کرد. همچنین او با بیش از ۷۳۴ میلیونر به طور مستقیم در دفتر کارش مصاحبه کرد و از آنها در مورد راز میلیونر شدنشان پرسید. و تمام حقایق زندگی‌ آنها را با جزئیات زیاد یادداشت کرد. که در نهایت کتاب همسایه میلیونر را چاپ کرد. او کتاب‌ های دیگری مانند ذهن یک میلیونر هم دارد که برگرفته از مصاحبه ‌هایی است که انجام داده است.

 

www.elmema.com

آرشیو خلاصه برترین کتاب های هوش مالی و ثروت (کلیک کنید)

نقشه راه کتاب و مطالعه (کلیک کنید)

 

برای اشتراک گذاری کلیک کنید:  واتس‌اپ  |  تلگرام

 

درباره ی شبنم مرزبان

Avatar photo
شبنم هستم، نویسنده کتاب سخت تر از سخت و سرپرست نویسندگان علم ما. مطالعه، آموزش دیدن و نوشتن رو خیلی دوست دارم و در علم ما مقالاتم رو با شما به اشتراک میزارم...

مطلب پیشنهادی

معرفی و خلاصه کتاب

معرفی و خلاصه کتاب موهبت کامل نبودن از برنی براون

معرفی و خلاصه کتاب موهبت کامل نبودن از برنی براون   سلام به همراهان علم …

3 دیدگاه

  1. نکته مهم کتاب ابنه:
    ((پایین تر از سطح درآمد‌تون زندگی کنید))
    چیزی متاسفانه الان برعکسه، طرف درامد نداره و بیکاره ولی اخرین مدل گوشی و لباس برند میپوشه…

  2. انتخاب شغلی که در اینده خوبی دلشته باشه مهمه
    البته که باید تلاش و پشتکار داشت
    و
    دخل و خرج رو بنویسید و الکی خرج نکنید

  3. کتاب ها خیلی خوبن و این جالبه که تا مقطع دکتری
    هیچی یادتون نمیدن در اینباره!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *