سرخط خبرها
خانه / کسب و کار / بازاریابی و فروش / روش و استراتژی بازاریابی بشارتی | همراه با مثال

www.elmema.com سال 1403 را هدفمند و با برنامه ریزی آغاز کن! | دوره رایگان کلیک کنید www.elmema.com

انواع روش و استراتژی های بازاریابی و فروش
انواع روش و استراتژی های بازاریابی و فروش

روش و استراتژی بازاریابی بشارتی | همراه با مثال

روش و استراتژی بازاریابی بشارتی

انگلیسی: Evangelism Marketing

 

سلام به همراهان خوب علم ما. یکی از روش ها و استراتژی های بازاریابی که رایگان است و نمونه پیشرفته بازاریابی دهان به دهان می باشد، بازاریابی بشارتی نام دارد. در مقاله روش و استراتژی بازاریابی بشارتی این روش را بصورت کامل بررسی می کنیم با علم ما همراه باشید.

 

بازاریابی بشارتی چیست؟

بازاریابی بشارتی یک مدل پیشرفته از بازاریابی دهان به دهان است و هدف آن فقط یک چیز است: مشتریانی پیدا کنید که دیوانه‌وار برند شما را دوست دارند. آنها بدون هیچ هزینه‌ای، برند و محصولات شما را تبلیغ خواهند کرد و آن را به نحوی به دیگران معرفی می‌ کنند که گویی بخشی از هویت خود آنهاست.

در این شیوه بازاریابی بشارتی که یکی از تاثیر گذارترین روش‌ ها برای فروش محسوب می‌ شود. زیرا افرادی که می‌ شناسید بیشتر معتقد هستند که از نقدها و بررسی‌‌ های صادقانه از محصولات متنوع که به عنوان بازاریابی بشارتی مطرح می‌ شود و علت آن عدم وابستگی مالی به تولید کننده و انگیزه‌‌ های غیر تبلیغاتی مخاطبان خود را به خرید محصولات مجاب می‌ کنند.

مثال

 آمازون، یکی از بزرگترین شرکت‌ های خرده‌ فروشی در جهان، از بازاریابی بشارتی به عنوان یکی از اصلی‌ترین راه‌ های خود برای جذب مشتریان استفاده می‌ کند. آمازون برای این منظور، به بازاریابان بشارتی خود، اجازه می‌ دهد که از لینک‌ های شخصی خود در آمازون استفاده کرده و به اشتراک بگذارند. بازاریابان بشارتی، برای هر محصولی که توسط یک شخص خریداری شود، پاداش دریافت می‌ کنند.

 

علت اهمیت بازاریابی بشارتی

این نوع بازاریابی به ساخت یک پایگاه مشتری وفادار و قوی کمک می‌ کند که در ادامه می‌ تواند به جذب مشتری‌ های جدیدی نیز منجر شود. همچنین، در ذهن مشتریان کنونی نیز اطمینان بیشتری ایجاد می‌ کند که خود این موضوع رضایت بالاتری را به ارمغان می‌ آورد و در نهایت به افزایش فروش منجر می‌ شود.

بازاریابی بشارتی می‌ تواند به‌ عنوان یک ابزار ارتباط عمومی نیز استفاده شود، به‌ طوری که مشخص می‌ کند کسب‌ و کار چه زمانی با مشتریان بالقوه خود در تعامل قرار گرفته است.

بازاریابی بشارتی نسبت به سایر انواع بازاریابی‌‌ های دیگر مثل بازاریابی اینترنتی از بودجه کمی برخوردار است. در حقیقت تنها موضوعی که کسب و کار باید بر روی آن متمرکز باشد افزایش کیفیت محصولات و خدماتی است که ارائه می‌ شود تا باعث جذب و ترغیب مشتریان گردد. چنانچه که شرکتی به ارائه کیفیت محصولات و خدمات خود متعهد نباشد بعید نخواهد بود که تحت تاثیر عوامل منفی بازاریابی بشارتی قرار بگیرد.

 

بازاریابی بشارتی از کجا آمده است؟

این تاکتیک بازاریابی از اواخر دهه ۸۰ میلادی توسط گای کاوازاکی مطرح شد. او برای اولین بار در کتاب «چگونه رقابت خود را به دیوانگی بکشانیم» (How to Drive Your Competition Crazy) در سال ۱۹۹۰ مفاهیم ابتدایی این تاکتیک بازاریابی را معرفی کرد. سپس در کتاب‌ «هنر شروع» (The Art of the Start) در سال ۲۰۰۴ دقیق‌تر به شرح این موضوع پرداخت.

 

مزیت‌‌های بازاریابی بشارتی

از رایج‌ترین مزیت‌‌ های استفاده از بازاریابی بشارتی برای کسب و کارها می‌ توان به عواملی مانند:

  1. افزایش و کاهش هزینه‌‌ های جذب مشتریان
  2.  ترویج برند
  3.  افزایش بازده سرمایه گذاری
  4. تبلیغات بی طرفانه با بازاریابی بشارتی
  5. افزایش اعتماد مشتری
  6. ایجاد یک جامعه فعال و پویا از مشتریان علاقمند و مشتاق
  7. تبدیل شدن بشارت دهندگان به مشاوران رایگان برای برند شما
  8. به وجود آوردن منبعی با ارزش از مطالعات موردی و شواهد و نظرات مثبت برای شرکت شما
  9. زنجیره و روند نهایی بازاریابی بشارتی

 

چگونه از استراتژی بازاریابی بشارتی در کسب و کار استفاده کنیم؟

  • تمرکز روی برندسازی: برندسازی یکی از اهداف اصلی نهایی هر مدل بازاریابی است. و اگر قصد دارید در هر تاکتیک بازاریابی به موفقیت برسید، لازم است که به برندسازی کسب و کار خود توجه داشته باشید.
  • ارتقاء کیفیت محصول و خدمات: اولین استراتژی که باید برای پیاده سازی بازاریابی بشارتی آن را در دستور کار خود قرار دهید، ارتقاء کیفیت خدمات است. در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌ کنید، باید بهترین را ارائه دهید.
  • توجه به رضایت مشتری: شما در هر حالت باید حواستان به مشتری باشد. شما طبیعتا باید مشتری را راضی کنید. بخشی از این رضایت به‌ واسطه خود محصول و کیفیت آن ایجاد می‌ شود. اما بخش دیگر که می‌ تواند اهمیت بیشتری هم داشته باشد، مربوط به پس از خرید و خدمات آن است.
  • خلاقیت و رفتن به سمت نوآوری: چیزی که می‌ تواند شما را متمایز و خاص کند، خلاقیت شما است. خلاقیت در تولید محصول، و هم خلاقیت در ارائه آن. البته هر کدام به صورت جداگانه می‌ توانند انجام شوند. اما اگر هم در تولید خلاقیت داشته باشید و هم در ارائه قطعا بهترین تاثیر را خواهید گذاشت.

 

جمع بندی

در بازاریابی بشارتی، برند یا شرکت تلاش می‌ کند تا ارتباطات قوی با مشتریان خود برقرار کند تا آنها را به دعوت دیگران به خرید محصول خود تشویق کند. این روش به عنوان یکی از روش‌ های تبلیغاتی موثر و ارزان قیمت شناخته شده است. زیرا این دعوت‌ ها و بشارت‌ ها از طریق شبکه‌ های اجتماعی، موقعیت‌ های شغلی، خانواده و دوستان، تلاش شرکت را در جذب مشتریان جدید کمک می‌ کند.

 

www.elmema.com

آرشیو مقالات بازاریابی و فروش (کلیک کنید)

آرشیو مقالات کسب و کار (کلیک کنید)

برای اشتراک گذاری این صفحه کلیک کنید:  واتس‌اپ  | تلگرام

 

اینستاگرام دکتر مرزبان (کلیک کنید)| مشاوره و کوچینگ فردی با دکتر مرزبان (کلیک کنید)

برای دریافت راهنمای در واتس‌اپ (کلیک کنید)  |   09164052373

 

درباره ی مدیر سایت علم ما

Avatar photo
علمِ ما یک گروه کاملا تخصصی در زمینه کلیه فعالیت های پژوهشی، کسب و کار، بازاریابی و رشد فردی می باشد، که در اسفند ۱۳۹۴ راه اندازی شد. علم ما متشکل از اساتیدی است که علاوه بر دانش علمی عالی، بطور کامل با بازار کار در انواع کسب و کار و ابعاد رشد فردی در بهبود فردی در دنیای واقعی هم آشنا هستند. گروه علم ما درصدد است تا با استفاده از روش‌های نوین آموزشی و تاکید بر صد در صد کاربردی بودن، آموزش های سطح اول را در اختیار شما همراهان و دوستان عزیز ارایه دهد. پر متقاضی ترین آموزش های مجموعه علم ما: دوره کوچینگ، دوره های کسب و کار، کتاب تقویم انگیزشی و...

مطلب پیشنهادی

ارایه 2 دقیقه ای استارتاپی!

ویدیو: ارایه 2 دقیقه ای استارتاپی! | دکتر شهریار مرزبان

ارایه 2 دقیقه ای استارتاپی! دکتر شهریار مرزبان   سلام به همراهان خوب علم ما. …

3 دیدگاه

  1. روش هایی که‌ میزارید عالیه
    ممنون از محتوای کاربردیتون

  2. تجربه خودم؛ حتما از مشتریان وفادار بخواین که شمارو معرفی کنن
    خیلی مواقع ما چیزی نمیگیم و منتظریم خودشون کاری کنن

  3. روش جالبیه
    اول باید برند سازی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *