خانه / انگیزه / امید به زندگی و حال خوب / 49 تکنیک برای حفظ حال خوب (دانلود رایگان کتاب)
49 تکنیک برای حفظ حال خوب شیوا مرزبان
49 تکنیک برای حفظ حال خوب شیوا مرزبان

49 تکنیک برای حفظ حال خوب (دانلود رایگان کتاب)

49 تکنیک برای حفظ حال خوب

شیوا مرزبان

 

شاید تعریف مشخص برای حال خوب امکان پذیر نباشه، چون ما به تعداد انسان ها می تونیم حال خوب رو تعریف کنیم. یکی شاید حال خوب رو رسیدن به موفقیت درسیش تعبیر کنه، دیگری تو رشد فردیش، یکی تو رفع مشکل دیگران و کس دیگه تو مطالعه و شاید هم کسانی باشند که قرار گرفتن در مکانی و یا زمان خاصی حال اون­ها رو خوب کنه. (49 تکنیک برای حفظ حال خوب)

ولی وقتی بیشتر تامل می­کنیم می­بینیم که یه سری چیرها تو همه این تعاریف مشترکه، اصلا حال خوب به خاطر داشتن این صفاته که اسمش حال خوبه، حتماً با من هم نظرید که داشتن آرامش و آسایش، لبخند روی لب، رضایت بالا از زندگی، حس مفید بودن تو دنیا و در یک کلام خوشحال بودن از بودن و نفس کشیدن رو هرکسی داشته باشه بدون شک حال خوب داره و همگان به حال درجه یک اون غبطه می­خورند.

راه­های زیادی وجود داره که ما تو اکثر اوقات بتونیم حال خوب رو به خودمون هدیه بدیم که در ادامه به 49 مورد آن اشاره می کنیم، با علم ما همراه باشید.

 

 

دانلود کتاب رایگان حال خوب

کتاب 49 تکنیک برای حفظ حال خوب را از لینک زیر دانلود کنید.

https://elmema.com/

دانلود رایگان 49 تکنیک برای حفظ حال خوب (کلیک کنید)

 

 

1_ لبخند

شاید بیهوده و دروغین به نظر برسد، ولی واقعا می‌تواند کارساز باشد: لبخند زدن واقعا می‌تواند چهره‌ی عبوس و ناراحت‌تان را زیر و رو کند.

 

2_ بالا و پایین پریدن

اجازه دهید اندورفین‌های عامل شادی با کمک حرکاتی مثل پرش پروانه‌ای، طناب زدن، یا فقط بالا و پایین یا این طرف و آن طرف دویدن در سراسر بدن‌تان به گردش در بیاید (البته، نباید کسی را به خاطر انجام این کارها قضاوت کنید).

 

3_ استشمام برخی بوهای خاص

استشمام رایحه‌ی پرتقال (یا روغن عصاره‌ای پرتقال) یا اسطوخودوس می‌تواند اضطراب را کاهش دهد و حال‌تان را بهتر کند.

 

4_ جویدن آدامس

جویدن آدامس (ترجیحا آدامس‌های بدون قند و سالم) می‌تواند باعث آرامش و کاهش اضطراب و استرس شود.

 

5_ تماشا (یا خرید) برخی انواع گل‌ها

تماشا یا بوییدن گل می‌تواند به سرعت – و برای طولانی مدت – روحیه‌ی انسان را بهبود ببخشد. به علاوه، گل می‌تواند باعث افزایش کارایی و بهره‌وری نیز بشود.

 

6_ خوردن مقداری شکلات

شکلات علاوه بر طعم شیرین و دلپذیرش می‌تواند باعث ایجاد حس شاید و بهبود روحیه شود.

 

7_ تصور خود در بهترین حالت

اجازه دهید با خودمان صادق باشیم: هیچ یک از ما، در همه‌ی حالات، دقیقا آن‌چه واقعا می‌خواهیم باشیم، نیستیم. ولی تصور این‌که در بهترین و “‌ایده‌آل‌ترین‌” حالت هستیم – آرام، با اعتماد به نفس، شاد و موفق – می‌تواند حال‌مان را بهتر کند – حتی اگر فرسنگ‌ها با این ایده‌آل‌ها فاصله داشته باشیم.

 

8_ استفاده از رنگ سبز

به گفته‌ی متخصصان روانشناسی رنگ، سبز نماد شادی است و می‌تواند چنین حس و حالتی را در آدم‌ها ایجاد کند. لباس سبز بپوشید، از خودکار سبز استفاده کنید، از زیورآلات و نشانه‌های سبز استفاده کنید؛ با این کار، حس شادابی و طراوت جنگلی زیبا را به دست خواهید آورد که پس از یک باران نرم، رنگین‌کمانی بر فراز آن نقش بسته باشد. (49 تکنیک برای حفظ حال خوب)

 

9_ روشن کردن شمع

شاید خیلی از شما تجربه‌ی مشابه‌ای را داشته باشید: روشن کردن شمع (به خصوص شمع‌های معطر و خوشبو) می‌تواند استرس را بزداید و به طور کلی حال‌تان را بهتر کند.

 

10_ حضور در لحظه‌ی اکنون

بهترین روش برای حفظ شادی و بشاشیت حفظ حضور و تمرکز در لحظه‌ی اکنون است – حتی وقتی اوضاع آن‌ طور که خوشایند شما است، پیش نمی‌رود. در مقابل، ذهن آشفته و خیال‌بافی می‌تواند باعث بدتر شدن حال‌تان شود. بهترین راه برای حفظ تمرکز بر اکنون چیست؟ چند دقیقه‌ای ساکت و آرام بنشینید و به آهستگی چند نفس عمیق بکشید. بر دم و بازدم‌تان کاملا تمرکز کنید و اگر حواس‌تان پرت شد و ذهن‌تان لحظه‌ای به جاهای دیگر رفت، سعی کنید به آرامی توجه‌تان را به اکنون بازگردانید و تمرکزتان را حفظ کنید. (پیشنهاد ویژه: دوره کاملا رایگان ذهن آگاهی|کلیک کنید)

 

11_ برشمردن نعمت‌ها و موفقیت‌ها

به داشته‌ها و دستاوردهای‌تان فکر کنید یا در موردشان بنویسید – به چیزهایی که باید در موردشان سپاسگزار باشید. حتی اگر زمان کافی برای نوشتن همه چیز در اختیار نداشته باشید، شکرگزاری بابت هر آن‌چه دارید و می‌توانید به دست بیاورید، می‌تواند به سرعت باعث حال خوب شما شود. (پیشنهاد ویژه: دوره کاملا رایگان شکرگزاری|کلیک کنید)

 

12_ آرام بگیرید و بخوابید

چند دقیقه‌ای روی یک تشک نرم دراز بکشید و یک پتوی سبک و لطیف را روی خود بکشید؛ این کار باعث می‌شود احساس آرامش و انعطاف‌پذیری کنید؛ تماس بدنی با اجسام نرم و لطیف می‌تواند حال آدم‌ها بهتر کند و استرس را از بین ببرد.

 

13_ انجام یک کار خوب برای دیگران

انجام یک کار خوب کمک‌مان می‌کند حال خوب داشته باشیم. برخی کارهای به ظاهر کوچک مانند باز نگه داشتن در برای دیگران، ارسال یک پیام دوستانه برای یکی از والدین یا سایر عزیزان، یا اهدای مقداری پول به یک خیریه می‌توانند واقعا ارزشمند و آرامش دهنده باشند – انجام این کارها بسیار ساده است؛ بنابراین، عذر و بهانه‌ای برای خوبی نکردن به دیگران نخواهید داشت. (49 تکنیک برای حفظ حال خوب)

 

14_ گوش دادن به یک آهنگ شاد

روشی سریع و آسان برای بهبود روحیه که حال‌تان را به سرعت بهتر می‌کند. اگر می‌خواهید گوش دادن به آهنگ تاثیر بیش‌تری داشته باشد، با آن هم‌نوا شوید.

 

15_ رفتن به مکانی آرام و ساکت

حتی اگر تنها جایی که می‌توانید بروید، سرویس بهداشتی محل کارتان باشد، رفتن به مکانی آرام و ساکت که هیچ عامل تحریک‌آمیز و استرس‌زایی در آن‌جا نباشد، فقط به مدت چند دقیقه، می‌تواند به طرز معجزه‌آسایی حال‌تان را بهتر کند.

 

16_ سرگرم شدن با یک حیوان خانگی

در آغوش گرفتن، بازی کردن، یا فقط نوازش کردن یک حیوان خانگی نیز می‌تواند به ایجاد حس شاد و کاهش استرس در آدم‌ها کمک کند.

 

17_ رسیدن به یک هدف

حتی رسیدن به کوچک‌ترین موفقیت‌ها نیز می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روحیه‌ی آدم‌ها داشته باشد. گاهی اوقات، پرتاب موفق یک کاغذ مچاله شده به سبک مایکل جردن داخل سبد زباله، برنده شدن در یک بازی کامپیوتری ساده، برداشتن یک مداد از روی زمین با استفاده از انگشت شست پا و غیره می‌توانند لحظه‌ای شکوهمند از رسیدن به یک دستاورد بزرگ را به ذهن‌تان متبادر کنند.  (پیشنهاد ویژه: دوره کاملا رایگان هدف گذاری واقعی|کلیک کنید)

 

18_ خود را ماساژ دادن

مالیدن یا ماساژ دادن سریع نواحی گردن، شانه‌ها، پایین کمر، و پا می‌تواند کمی روحیه‌تان را بهبود ببخشد و استرس‌تان را کاهش دهد.

 

19_ مدیتیشن

مدیتیشن روشی ساده و موثر برای به دست آوردن آرامش و بهبود حالات درونی است و حتی می‌تواند باعث افزایش هوش نیز بشود. فقط کافی است چند دقیقه‌ای در مکانی آرام و ساکت بنشینید، به نفس کشیدن‌تان تمرکز کنید، و می‌توانید آواز یا وردی را زیر لب یا با صدای بلند بخوانید؛ این کار باعث می‌شود حال‌تان بهتر شود. (پیشنهاد ویژه: دوره کاملا رایگان فروانی|کلیک کنید)

 

20_ خندیدن

خنده می‌تواند باعث شادی‌مان شود و اضطراب را کاهش دهد – جالب است بدانید حتما لازم نیست واقعا بخندید؛ حتی اگر ادای خندیدن را نیز در بیاورید، هم‌چنان می‌توانید از اثرات مثبت آن بهره‌مند شوید. بنابراین، حتی وقتی به نظر می‌رسد هیچ چیز خنده‌دار و شادی‌آور در این دنیا وجود ندارد، خندیدن و قهقهه زدن – حتی به صورت مصنوعی – می‌تواند روحیه‌تان را بهبود ببخشد. ولی اگر نمی‌توانید به زور بخندید، فقط کافی است سری به صفحات اینستاگرام یا یوتیوب بزنید و چیزهای خنده‌داری پیدا کنید که واقعا روح‌تان را شاد می‌کنند. (پیشنهاد ویژه: 50 تست آنلاین خودشناسی و سرگرمی|کلیک کنید)

 

21_ انجام یک کار جدید

می‌دانیم فقط چند دقیقه وقت آزاد دارید؛ منظورمان از انجام یک کار جدید، این نیست که شغل‌تان را عوض کنید و با هواپیما به ایسلند سفر کنید. بلکه فقط کافی است یک کار یا تغییر بسیار کوچکی در روند همیشگی روزانه‌تان ایجاد کنید. همین تغییر کوچک می‌تواند روزتان را روشن کند. اگر معمولا قهوه می‌خورید، یک بار چای بنوشید، مسیر جدیدی را برای رفتن به دستشویی طی کنید، لباس جدیدی بپوشید که تاکنون نپوشیده بودید. (49 تکنیک برای حفظ حال خوب)

 

22_ پوشیدن لباس شاد

وقتی صحبت از لباس می‌شود، خریدن لباس نو قطعا می‌توان روح آدم را شاد کند، ولی واقعا لازم نیست پول زیادی خرج کنید تا بتوانید از فواید لباس برای بهتر کردن حال‌تان بهره‌مند شوید. پوشیدن لباس‌های شاد به رنگ‌های سبز یا قرمز می‌تواند اعتماد به نفس و عزت نفس‌تان را افزایش دهد؛ به علاوه، این همان چیزی است که برای بهتر کردن حال‌تان همیشه به دنبال‌اش می‌گشتید. (49 تکنیک برای حفظ حال خوب)

 

23_ توجه به معجزات کوچک

مثبت‌گرایی و ایجاد حس شگفتی از دنیای اطراف می‌تواند چشم‌انداز بسیار زیبا و مثبتی را در زندگی برای‌تان ایجاد کند. آیا خسته و درمانده شده‌اید؟ به دنیای اطراف، با این‌ همه شگفتی‌های‌اش، نگاه کنید – یک پروانه‌ی فوق‌العاده زیبا، تاثیر مهربانی آدم‌ها بر یکدیگر، و هر چیز زیبای موجود در دنیا). هم‌چنین، می‌توانید تنها برای ۵ دقیقه، به برخی از سایت‌ها و شبکه‌های تلویزیونی سر بزنید که برنامه‌هایی درباره‌ی زیبایی‌های دنیا، اخبار خوب و کارهای شادی‌آور پخش می‌کنند. (پیشنهاد ویژه: دوره کاملا رایگان فروانی|کلیک کنید)

 

24_ همراهی با دوستان شاد

اگر می‌خواهید به شادی و آرامش برسید، با آدم‌ها و دوستان شاد و خوش برخوردتان وقت بگذرانید. صحبت کردن با این آدم‌ها می‌تواند روحیه‌ی انسان را شاد کند، حتی اگر فقط برای ۱۰ دقیقه باشد.

 

25_ تمیز و مرتب کردن

ساماندهی میز و مرتب کردن وسایل اتاق به سرعت می‌تواند به آدم آرامش دهد. برای تمیز و مرتب کردن میز کار یا آشپزخانه فقط به ۵ الی ۱۰ زمان لازم است؛ با این کار نه تنها اطراف‌تان مرتب می‌شود، بلکه حال‌تان نیز بهتر خواهد شد.

 

26_ پرت کردن حواس از عوامل استرس‌زا

فقط برای چند دقیقه حواس‌تان را از عوامل استرس‌زا و نگرانی‌ها پرت کنید و سرتان را به برخی کارهای خنثی گرم کنید؛ مثلا لباس‌های شسته شده را مرتب کنید و داخل کمد بگذارید یا ظرف‌ها را بشویید. انجام مکرر کارهای روزمره‌ی خانه می‌تواند کمک‌مان کند کمی از استرس‌ها دور شویم و به لحظه‌ی اکنون فکر کنیم. هم‌چنین، بوی لباس تمیز، بوی صابون، یا تمیز کردن ظروف چرب و کثیف می‌تواند حال‌تان را بهتر کند. (پیشنهاد ویژه: دوره کاملا رایگان سبک زندگی|کلیک کنید)

 

27_ نوش کردن غذایی دلپذیر

ما آن‌چه هستیم که می‌خوریم؛ بنابراین، همیشه از غذاهای سنگین و ناراحت کننده دوری کنید. در عوض، از ۱۰ بهترین توصیه غذایی برای سلامتی و شادابی که باید به کار ببندید، پیروی کنید. برای رسیدن به آرامش و شادی بیش‌تر، مکان آرامی را برای غذا خوردن انتخاب کنید، و در صورت امکان، شمعی را نیز روشن و از غذا خوردن لذت ببرید. (49 تکنیک برای حفظ حال خوب)

 

28_ درد دل کردن با یک دوست

شاید مدت‌ها است چنین کاری نکرده باشید، ولی این کار حقیقتا می‌تواند حال‌تان را بهتر کند و احساس بهتری در خصوص حل مشکلات در شما به وجود بیاورد.

 

29_ به خاطر آوردن روزهای خوب

به عکس‌های قدیمی و شاد نگاه کنید یا چند دقیقه‌ای به خاطرات شاد و شیرین گذشته بازگردید – روزی که با شخص محبوب‌تان در زندگی آشنا شدید، دسته جمعی با دوستان به پارک آبی رفتید، یا کیک خوشمزه‌ای که در یک کافی‌شاپ میل کردید. نوستالژی می‌تواند باعث شادی‌تان شود. (پیشنهاد ویژه: دوره کاملا رایگان فروانی|کلیک کنید)

 

30_ آفتاب گرفتن

دریافت ویتامین D می‌تواند شما را از غم‌ها و ناراحتی‌ها دور نگه دارد. از ساختمان خارج شوید و زیر نور آفتاب کمی قدم بزنید. اگر چنین کاری برای‌تان ممکن نیست، دست‌کم چند دقیقه‌ای کنار پنجره، زیر نور آفتاب بنشینید.

 

31_ انجام برخی تمرینات یوگا

این تمرینات می‌توانند روزتان را روشن‌تر کنند. آیا فکر می‌کنید انجام تمرینات یوگا داخل اتاق یا محیط کار غیر ممکن است؟ بنابراین، از ۱۰ توصیه مهم و کارساز برای حفظ شادی در محیط کار پیروی کنید. (پیشنهاد ویژه: دوره کاملا رایگان یوگا و سبک زندگی|کلیک کنید)

 

32_ جا به جا کردن برخی وسایل

تغییر محیط اطراف‌مان می‌تواند باعث ایجاد شادابی شود و کمک‌مان می‌کند افکار و احساسات منفی را از خود دور کنیم.

 

33_ پارازیت‌های فکری را حذف کنید

پارازیت چیست؟ افکار و صداهایی که مدام در ذهن شما شنیده میشوند.

  • پس کار فردا رو کی انجام بدم؟
  • شاید نتونم تمومش کنم
  • اگر تمومش نکنم چی میشه…
  • شاید اخراجم کنند
  • شاید دوستم نداره… معلومه اصلا…

این افکار که بدون هیچ سند و مدرکی در ذهن شما در جریان هستند چیزی جز پارازیت بر روی باورهای خوب و سالم­تان نیستند. در حدی که میتوانند باعث شکست شما شوند و اگر ورود آنها را ممنوع کنید خیلی راحت روزهای­تان به سمت موفقیت سپری شود. (49 تکنیک برای حفظ حال خوب)

 

34_ یک نفر را در آغوش بگیرید

آنچه در این تحقیقات کشف شد، اثر مجاورت لمس پوست دو نفر توسط یکدیگر و تاثیر آن بر احساسات همدیگر بود. زمانی که شما مادر، پدر و یا دوستتان را در آغوش میگیرد باعث میشود با لمس پوست و تماس دستان یکدیگر آکسیتاکین در بدن شما ترشح شود که یکی از مهم ترین ماده های دفع غم و افسردگی است. برای مثال، میتوانید حتی خودتان گَردن خودتان را با دستان­تان بگییرید، ماساژ دهید، تا احساس خوبی که حاصل می­شود را درک کنید.

 

35_ به خود اعتماد داشته باشید

هر انسان دارای توانمندی‌هایی است که خود بهتر از هرکسی از آنها اطلاع دارد. صرف‌نظر از شرایط، به توانمندی‌های ذاتی خود ایمان داشته باشید و بدانید که تجربه‌های مختلف باعث رشد شما می‌شوند. باور داشته باشید که پاسخ‌های مسائل معمولا در درون شما وجود دارند و شما به احتمال زیاد برای یافتن آنچه که نیاز به انجام آن دارید به قدر کافی هوشمند هستید. به خود قدری زمان دهید و صبور باشید. (پیشنهاد ویژه: دوره کاملا رایگان ذهن آگاهی|کلیک کنید)

 

36_ با زندگی دوست باشید

برای حس و حال خوب به زمین و زمان بی‌جهت ناسزا نگویید. به خاطر داشته باشید که جهان بیرون درصدد گرفتار کردن و سرزنش شما نیست. این خود شما هستید که شرایط نامطلوب را برای خود ایجاد می‌کنید و فقط خود شما هستید که می‌توانید آن را تغییر دهید. یادگیری تمرکز روی فرصت‌های دیگر یا حرکت در مسیری جدید و درست، می‌تواند افق‌های جدیدی را در برابر چشمانتان قرار دهد. زندگی همیشه سرشار از فرصت‌هایی است که می‌توانید با درک صحیح آنها به سوی موفقیت گام بردارید. (49 تکنیک برای حفظ حال خوب)

 

37_ مراقب افکار خود باشید

تفکر شما نمی‌تواند صددرصد مثبت باشد و این طبیعی است که گاهی اوقات افکار منفی نیز به ذهن شما راه پیدا کند. مساله‌ای که در اینجا اهمیت دارد این است که بیاموزید که افکار منفی را نادیده گرفته و پذیرای ایده‌های دیگری که به شما در حرکت در جهتی مثبت کمک می‌کنند، باشید. پس هرچه زودتر شروع به شناسایی افکار منفی کرده و از ذهن خود برای سرکوب کردن آنها استفاده کنید. (پیشنهاد ویژه: دوره کاملا رایگان ذهن آگاهی|کلیک کنید)

 

38_ قدرت درون

برای داشتن حس و حال خوب یاد بگیرید که به توانایی‌های خود اتکا داشته باشید و آنها را در جهتی که به نفع شما است هدایت کنید. باور داشته باشید که قدرت و هوش‌تان به شما در کنار آمدن با هر شرایطی کمک می‌کنند. به یاد داشته باشید که احتمالا پیش از این، شرایط دشوارتری را نیز پشت سر گذاشته‌اید. (پیشنهاد ویژه: دوره کاملا رایگان ذهن آگاهی|کلیک کنید)

 

39_ بپذیرید که ناامیدی نیز جزئی از زندگی است

زندگی همیشه سرشار از پیروزی و موفقیت نیست. حتی موفق‌ترین افراد نیز گاهی به ناامیدی دچار می‌شوند و باید با آن کنار بیایند.تفاوت ناامیدی افراد موفق با دیگران در این است که آنها یاد گرفته‌اند که چگونه از این حس برای عبور کردن رفتن به مرحله دیگر زندگی استفاده کنند. نکته این است که احساسات خود را ارزیابی نمایید و سپس دست به عملی فراخور شرایط بزنید.

 

40_ با ترس‌های خود کنار بیایید

بیشتر ما ترس را یک حس منفی می‌دانیم و از داشتن آن نگران هستیم اما حقیقت این است که داشتن این حس آنچنان هم بد نیست. غلبه بر ترس شما را قوی‌تر می‌کند و داشتن کمی ترس باعث می‌شود که بهتر عمل کنید. داشتن دلهره به شما کمک می‌کند که ترس‌های خود را درک و تصدیق کنید. آنگاه، می‌توانید آنها را از پا درآورید. (49 تکنیک برای حفظ حال خوب)

 

41_ بخشش

یکی از مخرب‌ترین احساساتی که می‌توانید داشته باشید، تنفر است. تنفر بسیار احساس سمی‌ و مضری است؛ زیرا اول مقدار کوچکی دارد ولی بعد از گذر زمان، رشد می‌کند و انرژی ما را از بین می‌برد. بعد از آن عصبانیت درون ما رشد می‌کند و راه برگشتی برای‌مان باقی نمی‌گذارد. دقت کنید؛ چسبیدن به اشتباه‌های‌تان و سرزنش کردن خودتان و دیگران، می‌تواند عاقبت بسیار بدی را برای‌تان رقم بزند. به اندازه‌ی کافی زندگی  سخت است، تنفر  باعث می‌شود بیش‌تر انرژی‌تان را از دست بدهید؛ بخشیدن باعث رشد و تقویت روحیه می‌شود. با بخشیدن دیگران و مهم‌تر از همه با بخشیدن خودتان می‌توانید بهتر با این مشکلات روبرو بشوید. (پیشنهاد ویژه: دوره کاملا رایگان فروانی|کلیک کنید)

 

42_ شکرگزاری

زندگی همیشه بر وفق مراد نیست و شاید با مشکلات غیرقابل پیش‌بینی روبرو بشوید. اما به جای فکر کردن به افکار منفی و سمی، به خاطر داشته‌های‌تان شکرگزار باشید. شکرگزاری مزایای بسیار مفیدی دارد. وقتی حس خوبی ندارید ( استرس، اضطراب، منفی‌گرایی …) یک راه حل بسیار کاربردی  این است که ۳ تا از چیزهایی که به خاطر داشتن آن‌ها شکرگزار هستید را نام ببرید. معمولا این سه مورد مهم‌ترین موارد می‌باشند. حتی می‌توانید چیزهایی که به خاطر داشتن آن‌ها خوشحال هستید را بنویسید. شکرگزاری باعث می‌شود تحمل شرایط دشوار خیلی سخت نباشد. (پیشنهاد ویژه: دوره کاملا رایگان شکرگزاری|کلیک کنید)

 

43_ تغییر کردن

کسب تجربه از لحظات دشوار خیلی مهم است ولی انفعال و تغییر نکردن هم کار نادرستی است. اگر اطمینان دارید که باید در زمینه‌ای تغییر کنید، اقدام کنید؛ اگر این کار را انجام ندهید، همیشه دچار یک شرایط سخت مشابه می‌شوید زیرا هیچ اقدامی برای جلوگیری از آن انجام نداده‌اید. اگر در حال حاضر تغییر کردن خارج از کنترل شماست، از آن نوت‌برداری کنید. با این روش می‌دانید دفعه بعد چه اقدامی انجام بدهید. (پیشنهاد ویژه: دوره کاملا رایگان نقطه شروع|کلیک کنید)

 

44_ خلاقیت

گاهی وقت‌ها پیدا کردن راه حل مشکلات سخت است، حتی اگر آن جلوی چشم‌مان باشد، گاهی اوقات هم به بن‌بست می‌خوریم. ولی فکر خلاق می‌تواند هر مشکلی را حل کند. فکر خلاق حتی در زمانی که شرایط سختی ندارید مهارت بسیار با ارزشی است. خیلی‌ها برای درآمد بیش‌تر، از شغل دوم استفاده می‌کنند. این کار می‌تواند به شما کمک شایانی بکند؛ خوشبختانه به خاطر اینترنت و امکان دورکاری، امروزه داشتن درآمد بیشتر راحت‌تر از قبل شده است.

 

45_ یه دوست کاغذی داشته باش

همیشه یک دفترچه داشته باشید و رازهای دلتان را در آن بنویسید. در مقابل این دفترچه خود خودتان باشید و احساساتتان را بی قید و شرط بنویسید. نوشتن احساسات منفی آن‌ها را از دلتان خارج کرده و حس خوبی به شما میدهد. به همین علت هم داشتن این دوست کاغذی را میتوان یک تکنیک حال خوب دانست. همچنین نوشتن مشکلات و احساسات منفی میتواند به بررسی راه حل آن‌ها نیز کمک کند. (49 تکنیک برای حفظ حال خوب)

 

46_ ورزش همیشه کارسازه

یک راه همیشه موثر برای درمان دردهای جسمی و روحی ورزش است. ورزش کردن به شما حس خوب سرزندگی میدهد و کمک میکند خون در رگ‌هایتان جریان یابد. در نتیجه مغزتان در شناخت شرایط و تحلیل و ارزیابی مشکلات عملکرد بهتری خواهد داشت و بهترین راه‌های حل مشکلات را به شما پیشنهاد خواهد داد. (پیشنهاد ویژه: دوره کاملا رایگان یوگا|کلیک کنید)

 

47_ ذهنت را آرام کن

گاهی سر و صداهایی که در ذهن­مان است اصلا تحت فرمان ما نیست. ذهنمان در هر لحظه به این در و آن در میزند و به این و آن ایراد میگیرد، بدون این که ما این را بخواهیم. اما این کارش باعث میشود حالمان آشفته شود، بی­دلیل دیگران را قضاوت کنیم و احساسات منفی در ما شکل بگیرند. پس اگر ذهن پر سر و صدایی دارید بهتر است قدری چشمانتان را ببندید و آن را به آرامش دعوت کنید. اجازه ندهید هیچ فکری در آن جریان یابد و او را از تمام گفت و گوهای خیالی‌اش خالی کنید. شاید مسلط شدن بر ذهن ابتدا کمی سخت باشد اما با تمرین و قرار گرفتن در لحظه حال می­توانید این کار را انجام دهید. گاهی فقط به یک چیز نیاز داریم ؛ فکر نکردن به هیچ چیز! (پیشنهاد ویژه: دوره کاملا رایگان فروانی|کلیک کنید)

 

48_ فیلم و انیمیشن طنز

دیدن فیلم‌های خوب سبب می‌شود تا سلامت روحی و فیزیکی بدن را تضمین کرده و رشد شخصی‌مان را بالا ببریم. (پیشنهاد ویژه: لیست و معرفی  بیش از 100 فیلم و انیمیشن|کلیک کنید)

 

49_ برنامه‌ریزی و نوشتن اهداف

افرادی که برنامه ریزی ندارند، در مسیر اهدافشان دچار استرس و اضطراب می شوند. این موضوع بسیار طبیعی است و همین باعث استرس و فشار می شود. زیرا فرد نمی داند که چگونه باید برای اهدافش گام بردارد یا اصلا از کجا باید شروع کند. به همین دلیل ممکن است دچار استرس زیادی شود. برعکس با برنامه ریزی و نوشتن اهداف و مرور مسیر های طی شده در مسیر اهدافمون، خیلی حال بهتری به ما دست می دهد. (پیشنهاد ویژه: کتاب معجزه‌ی برنامه ریزی|کلیک کنید)

 

سخن پایانی

در طول روز ببینید چه احساس خوب دارید و تمرکزتان کجا می باشد، احساس و تمرکزتان را روی نکاتی بگذارید که از زندگیتان لذت ببرید تا اتفاقات خوبی برایتان بیفتد آن وقت حال­تان همیشه خوب است. شاید با خود فکر کنید که حال خوب داشتن نیاز به پول دارد، ولی همانطور که مطالعه کردید اکثر موارد رایگان و در دسترس هستند و بیش از نیمی از موارد هم بصورت رایگان در سایت علم ما در دسترس شما است.

 

https://elmema.com/

دانلود رایگان 49 تکنیک برای حفظ حال خوب (کلیک کنید)

 

 

 

www.elmema.com

برای دیدن آرشیو مقالات انگیزشی و حال خوب (کلیک کنید)

برای دیدن سایر نقشه راه ها و راهنمای سایت (کلیک کنید)

برای دریافت راهنمای در واتس‌اپ (کلیک کنید)

برای اشتراک گذاری این صفحه کلیک کنید:  واتس‌اپ تلگرام 

 

درباره ی شیوا مرزبان

Avatar photo
شیوا هستم، نویسنده سایت علم ما و ادمین اینستاگرام علم ما. به مطالب انگیزشی و سبک زندگی علاقه دارم و در علم ما مقالاتم رو با شما به اشتراک میزارم...

یک دیدگاه

  1. عالی بود
    ممنون از مطالب خوبتون
    من برای شروع مطالعه و سرگرمی رو در برنامم گذاشتم 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *