خانه / کتاب و مطالعه / معرفی و خلاصه کتاب / معرفی و خلاصه کتاب ارزش خود را بدانید از جول اوستین
معرفی و خلاصه کتاب
معرفی و خلاصه کتاب

معرفی و خلاصه کتاب ارزش خود را بدانید از جول اوستین

معرفی و خلاصه کتاب ارزش خود را بدانید از جول اوستین

 

سلام به همراهان علم ما، در این مقاله با معرفی و خلاصه کتاب ارزش خود را بدانید از جول اوستین آشنا می شوید. با علم ما همراه باشید.

معرفی جول اوستین:

جول اوستین نویسنده، سخنران انگیزشی، واعظ و کشیش ارشد کلیسای لیکوود، بزرگترین کلیسای پروتستان جهان است. او هر یکشنبه در کلیسای لیکوود واقع در هیوستون آمریکا مقابل 16 هزار نفر سخنرانی می‌ کند. سخنرانی ‌های او ماهانه بیش از 20 میلیون نفر بیننده در سراسر دنیا دارند. به جول اوستین لقب «کشیش خنده‌رو» را داده‌اند. او سخنرانی موفق است که می ‌تواند ساعت ‌ها بدون خسته کردن مخاطب، برایش سخنرانی کند.

جول اوستین پس از انتشار اولین کتاب خود با نام هفت قدم برای ساخت زندگی فوق‌العاده، در اکتبر 2004، به ‌عنوان یکی از ده چهره‌ی شاخص 2006 انتخاب شد و حتی توسط «جان مک کین»‌، نامزد سابق ریاست جمهوری عنوان «الهام‌بخش» را از آن خود کرد. بزرگترین افتخار و دستاورد وی، جملات زیبا و موعظه های معنوی و الهام ‌بخش او است که مخاطبان بی‌شماری را در سراسر جهان به خود جذب کرده است.

جول اوستین کتاب ‌های الهام‌ بخش بسیاری نوشته است و 7 تا از کتاب ‌های او در لیست پرفروش‌ترین ‌های نیویورک تایمز قرار دارند.

(معرفی و خلاصه کتاب ارزش خود را بدانید از جول اوستین)

درباره کتاب ارزش خود را بدانید:

کتاب ارزش خود را بدانید اثر جول اوستین، ارزش انسان ها را جدا از لقب ها و دستاوردهایشان بررسی می کند و به ما یادآوری می کند که دارایی، جایگاه و حرف های دیگران ارزش ما را تعیین نمی کند.

بعضی افراد به خاطر اینکه در زندگی شان اشتباهات مختلفی کرده اند احساس خوبی نسبت به خودشان ندارند. مثلا در موقعیتی قرار ندارند که انتظارش را داشتند و حال در زندگی شان احساس ناامنی و حقارت می کنند. اینجور افراد ارزش خود را در عملکرد خود می دانند.

باید بدانید اولویت دادن به خودتان، شما را به فرد بهتری تبدیل می ‌کند؛ همچنین در روابطی که در طول مسیر زندگی برقرار می‌ کنید نیز بهتر می‌ شوید. تصمیماتی که شما در یک فضای دوستانه می‌ گیرید، بسیار مناسب‌تر از انتخاب ‌هایی با حس گناه و کمبود هستند.

احتمالا برایتان پیش آمده است که مبلغ زیادی را برای خرید چیزی بپردازید که یا نسخه‌ی دیگری از آن وجود ندارد و یا مشابه آن در بازار خیلی کم است. ما برای اشیای کمیاب بیشترین هزینه‌ ها را می ‌پردازیم؛ چرا که معتقدیم این کمیاب و بی‌همتا بودن نشان دهنده‌ی ارزش بالای آنها است.

تک تک ما انسان‌ ها مثل همان اشیای کمیاب و منحصر به‌ فردی هستیم که در کمتر جایی می‌ توان نظیرشان را یافت. هر فردی یک موجود منحصر به فرد و کاملا بی‌همتا است. اما ما برای وجود یکتای خود ارزش کمی قائلیم. بسیاری از ما به خودمان اهمیت نمی ‌دهیم، خودمان را تخریب می‌ کنیم، و فکر می ‌کنیم لیاقت داشتن بهترین چیزها را نداریم.

این عدم توجه به خود و نادیده گرفتن گنجی که در درونمان داریم ما را از رسیدن به موفقیت باز می‌ دارد. و یا اگر موفقیتی کسب کنیم با این طرز فکر و نگرش آن را خراب می ‌کنیم.

جول اوستین

کشیش ارشد کلیسای لیکوود، بزرگ‌ترین کلیسای جهان، در کتاب قدر خودتان را بدانید از ارزش والای وجود هر فردی صحبت می‌ کند. او در بخشی از این کتاب می‌ گوید: «چیزی در وجود شما است که بسیار با ارزش‌تان می‌ کند، شما کپی شده نیستید، شما طرح تقلید شده نیستید، شما اصل هستید، خالق دنیا شرکت سازنده شما است. از این بیشتر ممکن نیست بتوانید اعتباری به دست بیاورید.»

سخنان الهام ‌بخش جول اوستین در کتاب ارزش خود را بدانید به شما کمک می ‌کند تا گنج درون خود را کشف کرده و ارزش واقعی‌ خود را ببینید. و این شناخت مهم‌ترین قدم در جذب عشق، فراوانی، ثروت و خوشبختی به زندگی‌تان است.

 

 

در بخشی از کتاب ارزش خود را بدانید می‌خوانیم:

بسیاری از مردم همیشه می خواهند خودشان را ثابت کنند. آنها نمی توانند نسبت به خودشان احساس خوبی داشته باشند، مگر اینکه به دیگران ثابت کنند که چقدر مهم هستند. به همکاران شان ثابت کنند که با استعداد هستند. به منتقدانشان ثابت کنند که آنها مشکلی با انتقاد آنها ندارند.

یک درگیری بی وقفه برای اینجور افراد وجود دارد. آنها همیشه مجبورند که بهتر از دیگران کار کنند، بهتر از بقیه رانندگی کنند یا بهتر از بقیه لباس بپوشند. بسیار حس آزادی بخشی است وقتی متوجه می شوید که نیازی ندارید چیزی را به کسی اثبات کنید. مجبور نیستید دیگران را تحت تاثیر قرار بدهید. اینگونه فشارها را از روی دوش خود بردارید.

رقابت کردن، ثابت کردن چیزی به دیگران یا تحت تاثیر قرار دادن آنها انرژی بسیار زیادی می خواهد. اگر شما همواره در حال اثبات کردن چیزی به دیگران هستید انگار دارید روی تردمیل می دوید (درجا می زنید).

کافیست به یک نفر ثابت کنید که شما خوب هستید، آن وقت می بینید که نیاز دارید خودتان را به افراد دیگر هم ثابت کنید و این یک چرخه ی پایان ناپذیر است.

پس از این تردمیل پیاده شوید. شما سخت تلاش می کنید اما به هیچ جایی نمی رسید. بدانید که مجبور نیستید چیزی را به کسی ثابت کنید.

این روزها استفاده از برندهای معروف خیلی مهم شده است. خیلی علاقه داریم فلان کفش را بپوشیم، فلان عینک را بزنیم،

فلان کیف را داشته باشیم یا فلان ماشین را داشته باشیم، فلان گوشی موبایل را بخریم. اگر خیلی باحال تر از این حرف ها باشید، حتی می خواهید زیرپوش تان هم برند باشد و اینگونه می توانیم احساس خوبی نسبت به خودمان داشته باشیم.

گاهی اوقات آنقدر اسم مارک و برندهای دیگر را روی خودمان می گذاریم که اسم خودمان را هم فراموش می کنیم. ما روی اسم تمام برندهای دیگر برای اینکه احساس مهم بودن بکنیم، حساب می کنیم.

می خواهم به شما بگویم که اسم شما بسیار مهم تر از اسم تمام آن برندهایی هست که روی خود می گذارید. نمی خواهم به برندها بی احترامی کنم. اما تفاوت شما و یک برند این است که خداوند از روحش در شما دمیده است. شما پسر و دختر خدای بلند مرتبه هستید و هیچ مشکلی در داشتن این برندها، راندن ماشین های خوب و پوشیدن لباس های مارک نیست. اما اجازه ندهید که آنها دلیل احساس خوبتان نسبت به خودتان باشند.

به خاطر اینکه چیزی که امروز برایتان خیلی جذاب هست و به نوعی آخرین و جدیدترین مدل هست، چند وقت دیگر قدیمی

خواهد شد.

(معرفی و خلاصه کتاب ارزش خود را بدانید از جول اوستین)

با خواندن این کتاب چه چیزهایی را یاد می‌گیریم؟

کتاب ارزش خود را بدانید از ارزش وجودی انسان صحبت می‌ کند. ارزشی که خداوند در روح ما دمیده است و کمتر کسی می ‌تواند آن را کاملا درک کرده و ببیند. جول اوستین در 6 بخش کوتاه با سخنان الهام ‌بخش خود این ارزش وجودی را به مخاطب یادآور شده و کمک می ‌کند تا به درک بهتری از گنجینه‌ی درون خود برسد. این کتاب با صحبت درباره‌ی ارزش وجودی، مخاطب را برای رسیدن به موفقیت‌ های بیشتر و ساختن یک زندگی شایسته برای وجود ارزشمند خود آماده می ‌کند.

 

 

پیام اصلی نویسنده:

کتاب ارزش خود را بدانید اثر «جول اوستین» ارزش وجودیمان را یادآور می ‌شود. و به ما یادآوری می کند که  نمی توانیم معیار ارزشمندی خود را در اینکه دیگران چه چیزی به ما می دهند، قرار دهیم. اگر بدون وجود دیگران نمی دانیم که چه کسی هستیم، پس وقتی آنها ما را ترک کنند، سردرگم خواهیم شد. آنها ما را در گمراهی قرار می دهند. هویت فردی ما در گروی چیزی بود که آنها از ما ساخته بودند.

جول اوستین در این کتاب می گوید: “نکته مهمی که باید بدانید این است که شما باید ارزش خود را در این بدانید که فرزند خداوند بلند مرتبه هستید. خالق جهان هستی به شما زندگی بخشیده است. اینکه دیگران چگونه با شما رفتار می کنند ارزش شما را تغییر نمی دهد.

اینکه در مورد شما چه می گویند یا با شما چه کاری می کنند مشخص نمی کند که شما چه کسی هستید. اشتباهاتی که مرتکب شده اید از ارزش شما کم نمی کند. آنها کارهایی هستند که صرفا شما انجام دادید و نشان دهنده ی شخصیت شما نیست.

ارزش شما از خالق شما گرفته شده است. خداوند به شما زندگی بخشیده است و شما دی ان ای خدای بلند مرتبه را دارید. شما اشرف مخلوقات هستید.”

سایر آثار جول اوستین:

 

 

www.elmema.com

 

www.elmema.com

برای بازگشت به نقشه راه کتاب و مطالعه (کلیک کنید)

برای دیدن سایر نقشه راه ها و راهنمای سایت (کلیک کنید)

برای دریافت راهنمای در واتس‌اپ (کلیک کنید)

برای اشتراک گذاری کلیک کنید:  واتس‌اپ تلگرام 

درباره ی شبنم مرزبان

Avatar photo
شبنم هستم، نویسنده کتاب سخت تر از سخت و سرپرست نویسندگان علم ما. مطالعه، آموزش دیدن و نوشتن رو خیلی دوست دارم و در علم ما مقالاتم رو با شما به اشتراک میزارم...

مطلب پیشنهادی

معرفی و خلاصه کتاب

معرفی و خلاصه کتاب معجزه انضباط فردی از برایان تریسی

معرفی کتاب معجزه انضباط فردی (The miracle of Self-Discipline) نوشته برایان تریسی خلاصه و معرفی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *