خانه / توسعه فردی / آموزشی / لیست کل خدمات گوگل
لیست کل خدمات گوگل
لیست کل خدمات گوگل

لیست کل خدمات گوگل

لیست کل خدمات گوگل

 

سلام به همراهان خوب علم ما، گوگل یک شرکت آمریکایی است که در کار فناوری اطلاعات فعالیت می ‌‌کند. گوگل در سال 1998 به صورت رسمی ثبت شد و فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در ابتدا به صورت یک شرکت خصوصی و توسط لوری پیج و سرگی برین با هدف سازماندهی تمام اطلاعات جهان و در دسترس عموم قرار دادن آنها تاسیس شد. گوگل در لغت برگرفته از کلمه گوگول انگلیسی و به معنای یک با صد صفر مقابل آن است و واقعا نام مناسبی برای یک ابر نرم‌افزار با میلیون‌ ها کاربر، خدمات و تعداد بسیار بالایی سرور است. در این مقاله ما قصد داریم لیست کل خدمات گوگل را معرفی و بررسی کنیم. پس با علم ما همراه باشید.

 

خدمات مختلف گوگل:

1. Google Search

جستجوگر گوگل که به انگلیسی Google Search می باشد، یک موتور جستجوی وب است که توسط گوگل توسعه داده شده ‌است. گوگل از راه این وبگاه روزانه صدها میلیون دلار درآمد به ‌دست می ‌آورد. این وبگاه در سال ۱۹۹۷ بنیاد نهاده شد. این موتور جستجو بیشترین بازدید کننده در بین کاربران را دارد. موتور گوگل روزانه چند صد میلیون بار به شیوه های مختلف استفاده می ‌شود. مهمترین هدف گوگل، یافتن متن مورد نظر در میان صفحات وب است.

2. Google Translate

ترجمه‌گر گوگل یا مترجم گوگل که به انگلیسی Google translate می باشد، یکی از ابزارهای ترجمه متن‌ های آنلاین است که توسط شرکت گوگل ارائه شده‌ است. این ابزار قابلیت ترجمه متون را بین بیش از ۱۰۰ زبان مختلف دارد و برای کاربرانی که با زبان ‌های خارجی آشنایی ندارند، بسیار مفید است.

3. Google Maps

Google Maps یک محصول وب از شرکت گوگل است. در Google Maps نقشه های دقیق و کاملی از زمین به همراه امکان مسیریابی با استفاده از سامانه موقعیت‌یاب جهانی (GPS) و همچنین گزارش وضعیت ترافیکی به کاربران ارائه می ‌شود. در سال ۲۰۰۸ نسخه ‌های منطبق با اندروید و آی‌اواس این نرم ‌افزار جهت استفاده در تلفن های هوشمند معرفی شد. در سال ۲۰۱۳ این نرم‌ افزار به عنوان پر استفاده‌ترین برنامه تلفن‌ های هوشمند شناخته شد. به طوری که ۵۴ درصد از کاربران تلفن‌ های هوشمند دست کم یک بار از این برنامه استفاده کرده‌اند. در سال ۲۰۲۰ به ‌طور ماهیانه بیش از یک میلیارد مرتبه از این برنامه توسط کاربران استفاده می ‌شود.

از امکانات جذاب آن می توان به ثبت ویدیو و تصویر و ثبت مکان ها اشاره کرد. امکان ثبت مکان های تجاری و تفریحی، تا کسب و کار خودتان و نمایش آن در سرچ گوگل به راحت ترین شکل است و می تواند به رشد کسب و کارتان کمک کند.

4. Google Chrome

Google Chrome یکی از مرورگرهای بسیار مشهور و محبوب در میان کاربران که در آن طراحی های ساده و تکنولوژی پیچیده ای به منظور سریعتر، امن تر و آسان تر نمودن استفاده از وب برای کاربران بکار برده شده است.

5. Google Street View

این سرویس که در Google Maps و Google Earth قابل دسترسی است، یک نمای 360 درجه (پاناروما) از یک خیابان را به کاربران نمایش می دهد. عکس ­های موجود توسط دوربین­ های مخصوص و تحت تدابیری که گوگل مشخص نموده است تهیه می­ شوند. بطور کلی کاربران می توانند با استفاده از این سرویس نمای خیابان­ های نقاط مختلف دنیا را بازدید نمایند. این بازدیدها می تواند به منظور کسب اطلاعات عمومی، مسیر یابی و شناسایی آدرس و … مورد استفاده قرار گیرد.

6. Google Mail

جیمیل (Gmail) یک سرویس رایانامه رایگان است که توسط گوگل ساخته شده ‌است. نسخه آزمایشی گوگل در ۱ آوریل ۲۰۰۴ ارائه شد. به این صورت که هر کاربر می ‌توانست با دریافت دعوتنامه از کاربری دیگر که دارای حساب جیمیل بود دارای حساب رایانامه شود و از خدمات آن استفاده کند. این سرویس در ۷ فوریه ۲۰۰۷ برای عموم آزاد شد و نیازی به دعوتنامه برای عضویت نبود. و در ۷ ژوئیه ۲۰۰۹ از حالت آزمایشی بیرون آمد، که در آن زمان دارای ۱۴۶ میلیون کاربر در هر ماه بود.

7. Google Photos

Google Photos سرویس رایگان اشتراک گذاری عکس شرکت گوگل است، که از می ۲۰۱۵ به صورت جدا از گوگل پلاس فعالیت خود را شروع کرد.

Google Photos به کاربران فضای ذخیره‌ سازی رایگان و نامحدود عکس با حداکثر کیفیت ۱۶ مگاپیکسل و فیلم با رزولوشن 1080p می ‌دهد. این سرویس به ‌طور خودکار عکس ‌ها را تجزیه و تحلیل می ‌کند. کاربران می ‌توانند هر چیزی را در عکس جستجو کنند و این سرویس نتایج حاصل را در سه دسته اصلی افراد، مکان ‌ها و چیزها نشان می ‌دهد. چشم رایانه ای Google Photos چهره‌ ها، نه تنها چهره انسان ‌ها، بلکه حیوانات خانگی را نیز می ‌شناسد.

همچنین وقتی عکس‌ ها ارسال می ‌شوند یا به اصطلاح گوگل، «به اشتراک گذاشته می ‌شوند»، Google Photos به عنوان یک نسخه پشتیبان عمل می ‌کند. این فقط یک ابزار پشتیبان‌گیری معمول است که عکس ‌ها بین رسانه‌ های اجتماعی یا سایر سیستم عامل ‌ها یا برنامه ‌ها به اشتراک گذاشته می‌ شوند.

8. Google Plus

گوگل‌پلاس (+Google) به‌ عنوان سرویسی نوآور در سال ۲۰۱۱ معرفی شد. در واقع، این سرویس چهارمین تلاش گوگل برای موفقیت در حوزه‌ی شبکه‌ های اجتماعی بود.

با وجود همه‌ی وعده‌ های گوگل، سرویس گوگل‌ پلاس نتوانست توجه شمار زیادی از مردم، به‌ ویژه کاربران توییتر و فیسبوک را به‌ خود جلب کند. حتی اقدامات بعدی گوگل، مانند تلاش برای محبوبیت این سرویس ازطریق یوتیوب، نیز نتوانستند به‌ بقای آن کمک کنند.

بااین‌حال، گوگل همچنان به این سرویس متعهد ماند تا اینکه در سال ۲۰۱۸ و در پی فاش‌ شدن اطلاعات کاربران، تصمیم گرفت به‌ زندگی گوگل‌ پلاس برای همیشه پایان دهد.

9. Google Drive

گوگل درایو (Google Drive) یک سرویس ذخیره سازی ابری است که توسط گوگل اداره می‌ شود. این سرویس نیز یکی از محبوبترین سرویس ‌های گوگل است. شما در این سرویس 15 گیگابایت سرویس ذخیره سازی ابری خواهید داشت که توسط جیمیل، گوگل درایو و Google Plus Photos به اشتراک گذاشته می ‌شود. با استفاده از آن می ‌توانید داده ‌های خود را در cloud ذخیره، مدیریت و همگام سازی کنید.

10. Google Sketch Up

نرم افزار گوگل اسکچ آپ، یک نرم افزار قدرتمند برای طراحی سه بعدی می باشد. برخلاف دیگر نرم افزارهای طراحی سه بعدی، کار با این نرم افزار بسیار ساده بوده و همگان می توانند به راحتی کار با آن را بیاموزند. این ابزار دارای دو نسخه معمولی و حرفه ای می باشد که برای طراحی های پیچیده نیاز است تا با پرداخت هزینه از نسخه حرفه ای آن استفاده کنید.

11. Google Classroom

Google Classroom یک نرم افزار بسیار کاربردی برای برگزاری کلاس های درس بدون نیاز به حضور فیزیکی دانش آموزان می باشد. دانش آموزان می توانند به جای صرف زمان برای حضور یافتن در کلاس درس از این برنامه استفاده نموده تا از مطالب درسی بهرمند گردند. این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است که معلمان می توانند با استفاده از آن دانش آموزان را به سادگی به کلاس اضافه نموده و به آنها یک کد دانش آموزی اختصاص دهند و یا از کلاس حذف نمایند.

12. Google Analytics

گوگل آنالیز (Google Analytics) یک سرویس تجزیه و تحلیل رایگان تحت وب است که توسط گوگل پشتیبانی می‌ شود. این سرویس در 14 نوامبر 2005 راه اندازی شد. این سرویس به شما در ردیابی ترافیک وبسایت کمک می‌ کند. بیشتر وبسایت ‌ها از این سرویس تجزیه و تحلیل استفاده می‌ کنند. در واقع این یکی از پرکاربردترین سرویس‌ های تجزیه و تحلیل وبسایت است.

13. Google Video

گوگل ویدئو (Google Video) یک سرویس برای بارگذاری و به اشتراک گذاشتن ویدئو بود. این سرویس امکان فروش ویدئوها را هم فراهم می ‌کرد. این سرویس در ۲۵ ژانویه ۲۰۰۵ ایجاد شد و در اواخر سال ۲۰۰۹ به فعالیت خود پایان داد. علت این کار هم ‌پوشانی سرویس با یوتیوب و صرفه‌ جویی در فضای سرورها بود.

14. Google image

سرویس های گوگل در سطح جهانی کاربرد دارند. پس می توان گفت برای جست و جو و پیدا کردن عکس نیاز داریم به سراغ یکی از پرکاربردترین آنها یعنی google image برویم. این ابزار به ما امکان این را می دهد که منابع یک عکس خاص را بیابیم و یا اگر می خواهیم عکسی متشابه با یک عکس را پیدا کنیم. برای استفاده از این ابزار باید در صفحه اصلی گوگل از منو بار لینک image را انتخاب کرده و موضوع عکسی را که می خواهیم را وارد کنیم.

15. Google News

گوگل نیوز (Google News) به معنای اخبار گوگل، یک وبگاه جمع ‌آوری‌ کننده خبرخوان توسط گوگل است. این وبگاه در سپتامبر 2002 تاسیس ‌شد و در 60 کشور دنیا و به 28 زبان در دسترس است. اما زبان فارسی در این 28 زبان قرار ندارد.

16. Google Books

گوگل بوکز (Google Books) که پیش تر با نام گوگل بوک سرچ یا گوگل پرینت عرضه می ‌شد، سرویسی است که مورد جستجو را در متن کامل کتبی که شرکت گوگل در پایگاه داده خود ذخیره دارد، پیدا می‌ کند. این سرویس در ماه اکتبر ۲۰۰۴ در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت با نام گوگل پرینت معرفی شد. پروژه کتابخانه گوگل که در حال حاضر با نام گوگل بوک سرچ شناخته می ‌شود نیز در دسامبر همان سال معرفی شد.

17. Google Adsense

گوگل ادسنس (Google Adsense) یک برنامه مبتنی بر تبلیغات است که توسط گوگل اجرا می ‌شود. گوگل ادسنس یکی از سرویس‌ های رایگان شرکت گوگل است که سالیانه بخش بزرگی از درآمدهای گوگل توسط آن به دست می‌ آید. این سرویس به وب‌ مسترها، وبلاگ نویسان و کسانی که تمایل به قرار دادن تبلیغ در وبسایت خود دارند، اجازه می‌ دهد تا انواع محتوا را به صورت متنی، پویانمایی، ویدئویی یا هر نوع تبلیغ چند رسانه‌ای مرتبط با محتوا و مخاطبان خود را بر روی وبسایت خود قرار داده و از طریق نمایش یا کلیک روی این تبلیغات کسب درآمد کنند.

ادسنس بزرگترین شبکه تبلیغاتی آنلاین است که توسط گوگل اداره می ‌شود. نکته جالب این است که تبلیغات نمایش داده شده در وبسایت یا اپلیکیشن کاملا مرتبط با موضوع آن وبسایت است و برای اجرای آن تبلیغات باید برخی قوانین و سیاست ‌های ادسنس پیروی کند.

18. Google Groups 

گروه‌ های گوگل (Google Groups) یکی دیگر از سرویس‌ های سازمان گوگل است که برای کمک به گروه‌ های گفتمان، خبری، دوستیابی، آموزشی و… به وجود آمده‌ است. عضو شدن در گروه‌ هاي گوگل رايگان است. کافي است يک اشترک Gmail داشته باشيد. کاربران مي‌ توانند ميان گروه‌ هاي گوگل جستجو کنند و عضو هر گروهي که دوست دارند بشوند. هر گروهي شمار کاربرهاي خود و آرشيو پرونده‌ هاي پيشين و يک توضيح کوتاه از خود را به نمايش در مي آورد و تا کاربران را با سرويس‌ هاي خود آشنا کند.

19. Google Docs

گوگل داکس (Google Docs) یکی از بهترین محصولات گوگل است. در حال حاضر این سیستم کاملا با گوگل درایو ادغام شده است. در واقع این مجموعه به شما کمک می‌ کند تا مستقیما از گوگل درایو صفحات و فایل ‌ها را ایجاد، ویرایش و ارائه کنید.

20. Google Adwords

گوگل ادز (Google Ads) نام قدیمی آن گوگل ادوردز، سرویس تبلیغاتی شرکت گوگل است که امکان ایجاد کمپین ‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می ‌دهد. گوگل ادز یک سیستم تبلیغات کلیکی است که در آن هزینه هر کلیک توسط تبلیغ‌ کننده تعیین می ‌شود.

با کمک گوگل ادز امکان نمایش تبلیغات در موتور جستجوی گوگل، یوتیوب، گوگل پلی و همچنین سایت‌ ها و اپلیکیشن‌ های همکار گوگل که در گوگل ادسنس و گوگل ادموب فعال هستند، وجود دارد.

21. Blogger

بلاگر یک سرویس انتشار وبلاگ توسط گوگل است. اگر تصمیم به ساخت یک وبسایت اطلاعاتی بر مبنای انتشار مقالات درست کنید گوگل بلاگر انتخاب مناسبی برای شماست. این سیستم به شما اجازه تولید محتوا و حتی کسب درآمد را می ‌دهد.

22. Google Fonts

گوگل فونت در سال 2010 راه اندازی شده است. و به سرعت تبدیل به بزرگ ترین و رایگان ترین فونت های منبع باز در بستر وب شد. گوگل فونت یکی از پر کاربردترین منابع شخص ثالث در بسیاری از وبسایت ها می باشد. این فونت ها یکپارچه سازی و ارائه بهتر مطالب سایتتان را برای کابران آسان می کنند.

23. Google My Business 

گوگل مای بیزینس یک ابزار رایگان است که به منظور کمک به کسب و کارها برای مدیریت حضور آنلاین خود در سراسر پلتفرم گوگل، طراحی شده است. یک اکانت گوگل مای بیزینس را می توان ترکیبی از اطلاعات تجاری ثبت شده در یک موتور جستجو مانند گوگل، و یک پروفایل رسانه اجتماعی دانست. گوگل مای بیزینس پلتفرمی است که از طریق آن کاربران می‌ توانند در گوگل سرچ و گول مپ، در اطراف خود به دنبال کسب و کار یا خدمات مورد نظر خود بگردند. کسب و کارهای محلی اگر می‌ خواهند که دیده شوند، متمایز باشند و مشتریان محلی آنها را انتخاب کنند، باید یک اکانت Google My Business ایجاد و آن را بهینه سازی کنند.

24. Picasa

پیکاسا یک ابزار برای منظم کردن و مشاهده عکس است. برای سازمان‌ دهی کردن و ویرایش عکس‌ های دیجیتالی به همراه یک وبگاه برای به اشتراک گذاشتن است. پیکاسا از نام پابلو پیکاسو، نقاش نامدار اسپانیایی گرفته شده‌ است. در ژوئیه سال ۲۰۰۴ گوگل پیکاسا را خرید و آن را به صورت رایگان در اختیار عموم گذاشت.

25. Google Pixel

گوگل پیکسل (Google Pixel) مجموعه‌ای از تلفن‌ های هوشمند گوگل است که اولین آنها در سال 2016 ساخته شد. این تلفن هوشمند به دلیل دوربین عالی خود به سرعت محبوب شد.

26. Google art project

Google art project یکی دیگر از سرویس های گوگل برای هنر دوستان و هنرمندان بسیار جذاب می باشد و که می توانند از این طریق عکس های حرفه ای و با کیفیتی از بزرگترین موزه های دنیا را به راحتی و در منزل ببینند.

27. Google Assistant

گوگل اسیستنت (Google Assistant) یک سرویس دستیار مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌ باشد که توسط گوگل ساخته شده است. در واقع این یکی از بهترین جایگزین‌ها برای Siri است. این سرویس هم برای تلفن ‌های هوشمند و هم برای دستگاه ‌های خانگی هوشمند در دسترس است. در حال حاضر بیشتر تلفن ‌های اندرویدی به صورت پیش فرض این سیستم را دارند و یک نرم افزار برای استفاده از آن بر روی گوشی ‌های iOS نیز وجود دارد.

28. Google admob

گوگل ادموب (Google admob) شرکت تبلیغاتی موبایل که در سال ۲۰۰۶ در سن ماتئو، کالیفرنیا، آمریکا تاسیس شد و در سال ۲۰۰۹ توسط گوگل به مبلغ ۷۵۰ میلیون دلار خریداری شد.

29. Double Click

دابل‌ کلیک (Double Click) شرکت تابعه شرکت گوگل است که در زمینه ارائه راهکارهای تبلیغاتی در بستر وب فعالیت می ‌کند که در آوریل ۲۰۰۷ توسط گوگل خریداری شد. در این روش از هدف گیری مشتریان که داری پتانسیل اصلی خرید هستند شناسایی شده و سرویس به آنها محصولات جستجو شدشان را با گذاشتن پنجره‌ های کوچک تبلیغاتی پیشنهاد می‌ کند.

30. Sky

Sky یکی از سرویس های گوگل است که با همکاری شرکت NASA راه اندازی شده است و کاربران می توانند توسط تلسکوپ های nasa در خانه بشینند و به تماشای فضا بپردازند. این قابلیت که در ایران کمتر شناخته شده است یکی از جذابترین و پرطرفدارترین های گوگل می باشد.

31. Google Wallet

گوگل والت یکی از خدمات پرداخت همراه از شرکت گوگل است که در آن برای کاربران این امکان فراهم می ‌شود که اطلاعات مربوط به کارت ‌های نقدی، کارت ‌های اعتباری، کارت ‌های وفاداری و کارت‌ های هدیه خود و مواردی از این دست را در تلفن همراه یا هوشمندشان ذخیره کنند. و سپس با استفاده از آن در درگاه‌ های مجهز به سرویس PayPass مسترکارت و با فناوری ارتباط حوزه نزدیک به خرید بپردازند. این سرویس هم ‌اکنون به صورت رایگان به کاربران ساکن در آمریکا عرضه شده است.

گوگل از سال ۲۰۰۶ با راه ‌اندازی سرویس گوگل چک‌ اوت به رقابت با پی‌پل خدمات بررسی و تایید پرداخت آنلاین را به فروشندگان ارائه می ‌کرد. اما این سرویس از ۲۰ نوامبر ۲۰۱۳ کنار گذاشته شد و با گوگل والت ادغام گردید.

32. Google Fit

این ابزار با استفاده از سنسورهای گوشی های هوشمند فعالیت های ورزشی کاربران را ثبت می کند. سپس با انجام آنالیزهایی به کاربران اطلاعاتی از وضعیت جسمانی و سلامتی آنها ارائه می کند. با مراجعه به وبسایت گوگل فیت می توانید حساب کاربری خود را فعال نموده و از امکانات این ابزار بهرمند شوید.

33. Stadia

اِستِیدیا (Stadia) سرویس اشتراکی بازی ابری است که توسط گوگل راه اندازی شده ‌است. این سرویس توانایی پخش آنلاین بازی ‌های ویدیویی را تا وضوح ۴کی و با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه دارد. استِیدیا در دستگاه ‌های مختلف از جمله رایانه، تبلت، گوشی همراه و تلویزیون ‌ها قابل استفاده خواهد بود.

34. Google Calendar

یک اپلیکیشن موبایل و وب است که توسط کمپانی گوگل ایجاد شده است و امکان مدیریت برنامه ها و زمانبندی قرارها را برای کاربران فراهم می نماید.

35. Google Play

گوگل پلی (Google Play) که با عنوان گوگل پلی استور یا پلی استور نیز شناخته می ‌شود، یک سرویس پخش دیجیتال محتوای چند رسانه‌ای از شرکت گوگل است که شامل یک فروشگاه آنلاین برای موسیقی، فیلم، کتاب و اپلیکیشن ‌ها و بازی ‌های اندروید و یک مدیا پلیر ابری می ‌باشد.

گوگل پلی به شما بهترین اپلیکیشن ها را پیشنهاد می دهد و قابلیت نصب آنها بر روی تلفن همراهتان را هم نمایش می دهد. همچنین تبلیغات در برنامه ها نیز امکان پذیر است.

36. Google Express

گوگل اکسپرس یک نرم افزار تولید شده توسط کمپانی گوگل است که امکان خرید از فروشگاه های اطراف از طریق اینترنت و تحویل گرفتن اجناس مورد نظر درب منزل را برای کاربران فراهم می کند.

37. Google Allo

گوگل الو یکی از سرویس های گوگل و نرم افزاری از این کمپانی بزرگ است. که در زمینه پیام رسانی و ارسال پیام برای تلفن های همراه با سیستم عامل اندروید در گوگل پلی استور منتشر شد.

برای استفاده از اپلیکیشن گوگل الو، نیاز به داشتن حساب کاربری گوگل نمی باشد. فقط کافیست با شماره موبایل خود ثبت نام را انجام دهید و برنامه را فعال کنید.

از امکانات و قابلیت های این اپلیکیشن می توان به تنظیم آواتار اختصاصی، به صورت لوگو، برچسب گذاری، جستجوی سریع، پاسخ هوشمند به پیام ها بدون تایپ کردن، محیط کاربری بسیار ساده، بدون تبلیغات، قابلیت تنظیم متن و فونت و سایز مکالمه در سریع ترین زمان و … نام برد.

38. Google Duo

گوگل دو (Google Duo) یک برنامه ویدیو کنفرانس برای گوشی های اندرویدی است. که توسط گوگل برای کاربران جهانی عرضه شد و توانست مورد استقبال خوب آنها قرار گیرد. و به خصوص در دوران قرنطینه نظر میلیون ها کاربر را به خود جلب کند. این اپلیکیشن نیز به همین منظور برای چت صوتی و مکالمه رایگان است و برای همه سیستم عامل ها و برای همه انسان ها در دسترس می باشد.

39. Google Currents

این ابزار یک اپلیکیشن برای مشاهده­ مجله­ های اجتماعی بصورت آنلاین است که توسط گوگل به مخاطبان ارائه می­ شود. این ابزار جایگزین Google Play Newsstand است. این اپلیکیشن برای اندروید و IOS ارائه شده است. با این ابزار کاربران می ­توانند اخبار و مقالات را بصورت بسیار زیبا و به آسانی مطالعه کنند. بسیاری از وب­سایت های معتبر خبری در مجموعه­ این ابزار موجود است و دسته بندی­ های این ابزار این امکان را به کاربران داده است تا به آسانی به محتوای دلخواه خود دسترسی داشته باشند.

40. Google scholar

برای اینکه بتوانید به بسیار از منابع و مقالات علمی معتبر دنیا دست یابید، Google scholar یکی دیگر از سرویس های گوگل می باشد که آن را پشتیبانی می کند. این ابزار می تواند رفرنس های معتبری را برای هر یک از موضوعات مطرح شده در اختیار شما بگذارد که در بالاترین سطح علمی جهان قرار دارند.

41. Google Keep

گوگل کیپ (Google Keep) یک سرویس یادداشت ‌است که در ۲۰ مارس ۲۰۱۳ توسط گوگل راه اندازی و معرفی شد. گوگل کیپ هم ‌اکنون به عنوان نرم ‌افزار برای اندروید و کروم اواس در فروشگاه گوگل پلی و به عنوان نرم‌ افزار تحت وب در گوگل درایو قابل دسترس است.

شما در این برنامه می توانید یادداشت و یا نوشته جدید ایجاد کنید. مطلب و متن مورد نظر را در آنجا قرار دهید. تصویر یا ویدیو اضافه کنید و با استفاده از قابلیت طراحی برای مثال امضا و یا نقاشی خود را در متن بگذارید. و قابلیت های دیگری هم برای استفاده در دسترس شماست.

42. Google Body

این ابزار مدل سه بعدی از بدن انسان و حیوانات را در اختیار کاربران قرار می دهد که این مدل قابل دستکاری بوده و این امکان را برای کاربران فراهم می آورد که بتوانند آناتومی بدن جانداران را مورد مطالعه قرار دهند. در این مدل لایه های مختلفی شامل پوست، بافت های مختلف بدن، رگ های بدن و … وجود دارند و تمامی این لایه ها را می توان تک به تک کنار زده تا بتوان لایه های زیرین آن را مشاهده نمود و بدن جاندار را با دقت بیشتری مطالعه نمود.

43. google alert

گوگل آلرت یکی از ناشناخته‌ ترین سرویس‌ های گوگل است. با این سرویس می‌ توانید برای یک یا چندین کلید واژه یک آلرت بگذارید و هر وقت موضوعی با این محتوا در وب منتشر شد، گوگل آن را به ایمیل شما میل کند. قطعا هیچ محدودیتی هم در مورد تعداد آلرت‌ ها وجود ندارد.

44. Think With Google

این سرویس ارائه شده توسط گوگل یک وبسایت است که در آن مقالات متعددی درباره دنیای دیجیتال و بازاریابی در دنیای دیجیتال منتشر می شود. شعار گوگل درباره این وبسایت این است که: نوآوری در دنیای دیجیتال صنعت بازاریابی دیجیتال را دائما دچار تغییر و دگرگونی می نماید، اما بازاریابان دیجیتال نیاز دارند که دائما در جریان این تغییرات قرار بگیرند. ما Think With Google را ایجاد کرده ایم تا بتوانیم اطلاعات مربوط به این تغییرات را دائما با شما به اشتراک بگذاریم.

45. Google Play Music

گوگل پلی میوزیک (Google Play Music) یک سرویس پخش موسیقی و پادکست و قفل موسیقی آنلاین بود که توسط گوگل فعالیت می‌ کرد. این سرویس در نوامبر ۲۰۱۱ به صورت عمومی راه اندازی شد. در آگوست سال ۲۰۲۰ گوگل اعلام کرد که این سرویس از سپتامبر به تدریج غیرفعال می ‌شود. در دسامبر سال ۲۰۲۰ با یوتیوب میوزیک و گوگل پادکستز جایگزین شد.

46. Google Code

Google Code یک فضای آنلاین است که برای تبادل نظر میان کدنویسان و طراحان نرم افزارهای مختلف بوجود آمده است تا با یکدیگر به تبادل نظر و اشتراک گذاری کدهای مورد نظرشان بپردازند. در این فضا تمامی ابزارها توسعه نرم افزار گوگل و منابعی که توسعه دهندگان نرم افزارها به آن نیاز خواهند داشت موجود می باشد.

47. Google Play Books

گوگل پلی بوکس (Google Play Books) یک سرویس توزیع دیجیتال کتاب الکترونیکی است که توسط گوگل اداره می‌ شود. کاربران می ‌توانند بیش از پنج میلیون عنوان کتاب های الکترونیکی و کتاب های صوتی را از گوگل پلی خریداری کنند. همچنین کاربران می ‌توانند تا ۲۰۰۰ کتاب الکترونیکی را در قالب فایل ‌های پی‌دی‌اف در گوگل پلی بوکس بارگذاری کنند. گوگل ادعا می‌ کند که این برنامه «بزرگترین مجموعه کتاب‌ های الکترونیکی در جهان» است. گوگل پلی بوکس در دسامبر ۲۰۱۰ راه اندازی شد.

48. Gmail ify

سرویس گوگل همیشه بر پایه و اساس رضایت کاربران پیش برده شده است و این ابزار نیز از جمله آنهاست. شما حتی اگر نمی توانید و یا نمی خواهید از سرویس ایمیل گوگل استفاده کنید، می توانید با استفاده از این سرویس، گرافیک ایمیل، اوت لوک و هات میل خود را به طرح ایمیل گوگل تغییر دهید.

49. Google Music

این ابزار یک سرویس پخش موسیقی آنلاین است که توسط گوگل ارائه شده است و در میان کاربران تلفن های همراه هوشمند محبوبیت بسیاری دارد. با این ابزار می­ توانید آهنگ­ هایی که گلچین کرده­ اید را در محلی در اینترنت آپلود نموده و هر زمان که بخواهید می توانید مجددا به آنها دسترسی داشته باشید.

با این کار علاوه بر آن که شما می توانید پلی لیست مورد علاقه خود را رد جایی ذخیره نموده و مانع از دست دادن آهنگ های مورد علاقه خود شوید، می توانید در هر مکانی بدون هیچ زحمتی از طریق هر ابزار ارتباط با اینترنت به آن آهنگ ­ها دسترسی پیدا کرده و آنها را گوش دهید. شما می­ توانید به بیش از 50 هزار آهنگ در کتابخانه­ شخصیتان دسترسی داشته باشید بدون اینکه هزینه­ ای برای آن پرداخت نمایید.

50. گوگل پلاس دی ان اس

گوگل پلاس دی ان اس (Google Public DNS) بزرگترین سرویس عمومی DNS در دنیاست. این سرویس توسط گوگل اداره می‌ شود. این سرویس گوگل DNS را برای وبسایت‌ ها فراهم می‌ کند و می‌ توانید آن را در رایانه خود پیکربندی کنید.

51. Google Ad Planner

این ابزار که به Google Display Planner تبدیل شده است، یک ابزار برای برنامه ریزی بازاریابی اینترنتی و تبلیغات در اینترنت است. این ابزار به کاربران در طراحی برنامه های ایجاد آگهی های تبلیغاتی یا Ads کمک می کند، پیش بینی های انجام شده توسط این ابزار به کاربران کمک می کند برآوردی از عملکرد احتمالی آگهی های مدنظرشان و برآوردی از هزینه احتمالی آن انجام دهند.

52. Google Knoll:

این پروژه به عنوانی رقیب بزرگی برای ویکی پدیا می باشد که توسط گوگل در سال 2008 ارائه شده است شما در این سایت می توانید مقاله بنویسید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. در این وبسایت  می توانید به نویسنده های دیگر اجازه ویرایش مقاله را بدهید یا تنها خودتان اجازه ویرایش را داشته باشید. این پروژه تقریبا به فارسی ترجمه شده ولی کامل نیست

53. Virus Total

یکی دیگر از سرویس های بسیار محبوب و پرطرفدار گوگل ویروس توتال است که یک آنتی ویروس آنلاین رایگان است. این آنتی ویروس علاوه بر اینکه قابلیت اسکن کردن فایل ها را دارد می تواند URL های مد نظر شما را نیز بررسی کند و در صورت وجود هر گونه ویروس و یا کرم های اینترنتی و در حالت کلی هر گونه بد افزار موجود در اینترنت مورد بررسی قرار دهید.

54. Sunroof

یکی از سرویس های گوگل که در چند سال اخیر راه اندازی شده و در زمینه محیط زیست فعالیت می کند. شرکت گوگل با استفاده از تصاویر و نقشه های هوایی باکیفیت و الگوهای هواشناسی محلی مقدار صرفه جویی در هزینه افرادی که از انرژی خورشیدی استفاده می کنند را محاسبه می کند.

55. Google Blog Search

یک تکنولوژی جستجو است که توسط کمپانی گوگل برای جستجو در وبلاگ ها ایجاد شده است. در واقع این ابزار یک جستجوگر است که تمرکز آن در جستجوها بر روی مطالب موجود در وبلاگ ها می باشد.

56. Google Transliteration

این سرویس گوگل برای تایپ متن های زبان های مختلف با حروف انگلیسی و دریافت متن تایپ شده به زبان مورد نظر می باشد. شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که لپ­ تاپی خریداری کرده باشید که صفحه کلید آن انگلیسی بوده و امکان تایپ فارسی برای شما سخت باشد.

در چنین مواردی می ­توانید با استفاده از امکانات این سایت بصورت فینگلیش تایپ نموده و نتیجه را بصورت فارسی دریافت نمایید. برای مثال اگر شما با استفاده از تنظیمات این ابزار استفاده از تایپ فارسی آن را انتخاب نمایید و واژه “salam” را تایپ نمایید Google Transliteration به شما واژه “سلام” را تحویل خواهد داد. این ابزار برای کسانی که سرعت بیشتری در تایپ فینگلیش دارند نیز مفید خواهد بود. این سرویس تقریبا برای تمامی زبان­ های روز دنیا ارائه شده و قابل استفاده است.

57. Google Ngrams

این ابزار یکی از سرویس های گوگل در زمینه ادبی است که شما می توانید با استفاده از آن از میان تمام کتاب هایی که 1500 سال پیش تا کنون نوشته شده اند، کلماتی را که می خواهید بدانید چه تغییراتی در طول زمان بر روی آنها رخ داده و چگونگی تغییر آنها را بدست آورید. این ابزار می تواند در تاریخ ادبی یک کشور یا یک زبان را برای مردمانش بازگو کند.

58. Google URL Shortener

همانطور که از اسم این ابزار پیداست، از آن برای کوتاه کردن طول آدرس های اینترنتی استفاده می شود. این سرویس لینک ها را با توجه به محدودیت هایی که در شبکه های اجتماعی بر روی تعداد کاراکتر لینک ها وجود دارد، اصلاح کرده و به شما تحویل می دهد.

59. Google Tasks

این سرویس، ابزاری برای لیست نمودن کارهای روزانه است. گوگل تسک برای انجام کارهایی که در لیست موجود است، در زمان مشخص شده به شما هشدار می دهد. بنابراین دیگر نیازی به یادآوری فعالیت­ های خود نخواهید داشت و لیست فعالیت­ هایتان همواره همراه شما خواهد بود.

60. Google Account Activity

Google Account Activity یک گزارش ماهیانه از فعالیت های شما در اینترنت و میزان استفاده از ابزارهای مختلف گوگل را در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید با استفاده از این ابزار تمامی سایت هایی که در طول یک ماه به آنها مراجعه نموده اید، تمامی دفعات Sign in کردن شما در ابزارهای مختلف، مثل Gmail، Gtalk و … و همچنین تغییرات ایجاد شده در پسوردها و اطلاعات مربوطه و بسیاری اطلاعات دیگر مربوط به فعالیت های خود در اینترنت را مشاهده نمایید.

 

جمع بندی

اکثر افراد فقط با موتور جستجو گوگل آشنا هستند ولی در این مقاله ما لیست کل خدمات گوگل را معرفی و بررسی کردیم. امیدوارم بخوبی از این خدمات عالی استفاده کنید.

www.elmema.com

برای دیدن آرشیو مقالات آموزشی (کلیک کنید)

برای دیدن سایر نقشه راه ها و راهنمای سایت (کلیک کنید)

برای اشتراک گذاری این صفحه کلیک کنید:  واتس‌اپ تلگرام 

برای دریافت راهنمای در واتس‌اپ (کلیک کنید) 09164052373

 

درباره ی شبنم مرزبان

Avatar photo
شبنم هستم، نویسنده کتاب سخت تر از سخت و سرپرست نویسندگان علم ما. مطالعه، آموزش دیدن و نوشتن رو خیلی دوست دارم و در علم ما مقالاتم رو با شما به اشتراک میزارم...

مطلب پیشنهادی

https://elmema.com/

استفاده از قانون دو دقیقه، برای افزایش تمرکز در محل کار

استفاده از قانون دو دقیقه، برای افزایش تمرکز در محل کار احتمالا شما هم موافقید …

3 دیدگاه

  1. گوگل تسک خیلی خوبه
    کلا کار با گوگل خفنه

  2. اووووووووه چقدر سرویس داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *