سرخط خبرها
خانه / توسعه فردی / خود شناسی / پادکست: تاب آوری

www.elmema.com سال 1403 را هدفمند و با برنامه ریزی آغاز کن! | دوره رایگان کلیک کنید www.elmema.com

تاب آوری
تاب آوری

پادکست: تاب آوری

پادکست: تاب آوری

از زهرا پشنگ پور

 

سلام به همراهان خوب علم ما، چقدر راجب تاب آوری می دانید؟ در پادکست تاب آوری با علم ما همراه باشید تا با نکات مهم روانشناسی با این موضوع مهم آشنا شوید.

بد نیست بدانید که براي مشکلات و سختی هایی که ممکن است در زندگی همه ما وجود داشته باشد، قدرت پیشگویی کننده اي وجود ندارد. بلکه این خودمان هستیم که این قدرت را براي آنان قائل می شویم.

در واقع این قدرت از درون خود ما سرچشمه می گیرد. و با یکی از ویژگی هاي مهم روانی به نام «تاب آوری» ارتباط پیدا می کند.

 

تاب آوری چیست؟

تاب‌ آوری ظرفیت بازگشتن از دشواری پایدار و ادامه‌دار و توانایی در ترمیم خویشتن است. تاب‌ آوری یعنی اینکه فرد بتواند قوام و سلامت روانشناسی خود را در مواجهه با سختی‌ها حفظ کند.

این ظرفیت انسان می‌تواند باعث شود تا او پیروزمندانه از رویدادهای ناگوار بگذرد و علی‌رغم قرار گرفتن در معرض تنش‌های شدید، شایستگی اجتماعی، تحصیلی و شغلی او ارتقا یابد.

تاب آوری مستلزم سطح عمیقی از پذیرش است. تاب آوری به این معناست که چنانچه اتفاقاتی بیافتد که زندگی ما را به معنای واقعی تکان داده و تحت شعاع خود قرار دهد و ما را در هم بشکند، به معنای اتمام یافتن کار و زندگی ما نباشد.

همان گونه که بدن ما در برابر بیماری ها تاب می آورد، ذهن و فرآورده های آن نیز در برابر بحران های موجود قدرت تاب آوری داشته باشد. به همین ترتیب که در برابر انواع بیماری ها تاب می آوریم، و پس از مدتی بهبود می باییم، در برابر بحران های عاطفی، اجتماعی و روانی نیز تاب بیاوریم. هرچند که ذکر این نکته ضروری است که تاب آوری به معنای خطاناپذیری نیست بلکه به معنای تعهد به خویشتن و افزایش ظرفیت شفا و تداوم بهبودی است.

فرد تاب‌ آور، نحوه استدلال و نگرش متفاوتی در مواجهه با شرایط ناگوار اتخاذ می‌کند و به جای فاجعه ساختن از مشکل و گرفتار شدن در تبعات آن، به خود و توانایی‌هایش توجه بیشتری می‌کند.

 

برای شنیدن این رادیو کلیک کنید

برای شنیدن این رادیو کلیک کنید

 

 

 

 

 

 

www.elmema.com

بیش از 10 دوره‌ صوتی رایگان (کلیک کنید)

آرشیو کتاب های صوتی علم ما (کلیک کنید)

 دریافت راهنمای در واتس‌اپ (کلیک کنید)

برای اشتراک گذاری این صفحه کلیک کنید:  واتس‌اپ  | تلگرام

 

درباره ی مدیر سایت علم ما

Avatar photo
علمِ ما یک گروه کاملا تخصصی در زمینه کلیه فعالیت های پژوهشی، کسب و کار، بازاریابی و رشد فردی می باشد، که در اسفند ۱۳۹۴ راه اندازی شد. علم ما متشکل از اساتیدی است که علاوه بر دانش علمی عالی، بطور کامل با بازار کار در انواع کسب و کار و ابعاد رشد فردی در بهبود فردی در دنیای واقعی هم آشنا هستند. گروه علم ما درصدد است تا با استفاده از روش‌های نوین آموزشی و تاکید بر صد در صد کاربردی بودن، آموزش های سطح اول را در اختیار شما همراهان و دوستان عزیز ارایه دهد. پر متقاضی ترین آموزش های مجموعه علم ما: دوره کوچینگ، دوره های کسب و کار، کتاب تقویم انگیزشی و...

مطلب پیشنهادی

https://elmema.com/disc-personality-test/10967

معرفی تست شخصیت شناسی دیسک DISC

معرفی تست شخصیت شناسی دیسک DISC   بقراط بزرگترین حکیم یونانی، رفتار انسانها را در …

5 دیدگاه

  1. خیلی آموزنده بود
    ممنونم

  2. دمتون گرم
    خیلیییییی خیلییییییی خوب بود
    حتما چند بار گوش کنید

  3. تاب آوری مهارت ضرووووری هست
    حتما گوش کنید
    ممنون بابت آجوزش هاتون

  4. پادکست‌هاتون خیلی خوبه
    من هر روز چندتاشو گوش میکنم
    بخش بازاریابی و کسب و کارتون خیلی کمکم کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *