خانه / کتاب و مطالعه / معرفی و خلاصه کتاب / معرفی و خلاصه کتاب نیمه‌ تاریک وجود از دبی فورد
معرفی و خلاصه کتاب
معرفی و خلاصه کتاب

معرفی و خلاصه کتاب نیمه‌ تاریک وجود از دبی فورد

معرفی و خلاصه کتاب نیمه‌ تاریک وجود از دبی فورد

 

سلام به همراهان علم ما، در این مقاله با معرفی و خلاصه کتاب نیمه‌ تاریک وجود از دبی فورد آشنا می شوید. با علم ما همراه باشید.

 

معرفی نویسنده:

دبی فورد متولد (۱ اکتبر ۱۹۵۵ – ۱۷ فوریه ۲۰۱۳) نویسنده، مدرس، معلم و سخنران شناخته شده آمریکایی است. دبی فورد نویسنده‌ی کتاب ‌های خودشناسی و سخنران پرآوازه‌ی آمریکایی است. فورد، در طول زندگی خود، همواره تلاش کرده مردم با نیمه‌ی تاریک وجودشان آشتی کنند و سایه‌ی خودشان را بپذیرند. کتاب ‌های معنوی و شفابخش فورد به‌ خاطر تفسیر متفاوتش از تاریکی با استقبال مردم رو به ‌رو شده‌اند.

بیشترین شهرت او برای کتاب نیمه تاریک جویندگان نور یا همان جوجه اردک زشت درون است که نیویورک تایمز در سال ۱۹۹۸ با هدف کمک به خوانندگان خود در غلبه بر سایه فردی با کمک روان شناسی مدرن و دستورالعمل‌ های معنوی منتشر کرده است. اپرا وینفری این کتاب را در برنامه تلویزیونی خود معرفی کرد و همین سبب شد تا این کتاب برای مدت‌ ها در فهرست پرفروش ‌های نیویورک تایمز باشد. آثار او به زبان‌ های بسیاری ترجمه شده‌اند و در دانشگاه‌ ها تدریس می ‌شوند.

دبی فورد سال 2013 در سن 57 سالگی پس از مبارزه طولانی مدت با بیماری سرطان، دیده بر جهان فروبست.

 

مترجمین کتاب:

مترجم: فرناز فرود

انتشارات: کلک آزادگان

 

درباره کتاب نیمه‌ تاریک وجود:

کتاب نیمه تاریک وجود از بخشی از وجود شما سخن می ‌گوید که به روی آن چشم بسته و نادیده‌اش گرفته ‌اید. بخشی از خود شما که بدون پذیرش آن هیچگاه کامل نخواهید شد و به یکپارچگی دست نخواهید یافت. برای قضاوت نشدن، پذیرفته شدن، محترم ماندن و در نهایت داشتن زندگی سالم و شاد باید درون خود را شناخت و با آن مواجه شد.

کتاب نیمه‌ تاریک وجود یک کتاب انگیزشی نیست بلکه یک کتاب آموزشی در زمینه‌ روانکاوی است که دبی فورد بسیار هنرمندانه دنیای درون انسان را توصیف می‌ کند و می ‌گوید جهان درونی هر کس چگونه است، او معتقد است درون هر انسانی نمونه‌ای از جهان بیرونی اوست.

دبی فورد در این کتاب می گوید که تمامی جنبه های هستی چه خوب چه بد و چه زشت، چه زیبا درون همه ما وجود دارد. این خوبی و بدی، زشتی و زیبایی تعابیری هستند که ما خودمان تعریف کرده ایم و هر چه که هست برای تکامل انسان به او هدیه شده است.

 

فهرست کتاب:

فصل اول: دنیای درون، دنیای بیرون

در جست‌وجوی سایه

تمرین

فصل دوم: دنیا، درون ماست

تمرین

ملاقات با خود مقدستان

ملاقات با سایه خود

زمانی که خود مقدس، خودِ سایه را در آغوش می‌گیرد

فصل سوم: جمع کردن مجدد تکه‌های گمشده وجودمان

تمرین اول

تمرین دوم

فصل چهارم: سایه خود را بشناس تا خودت را بشناسی

تمرین اول

تمرین دوم

فصل پنجم: من آنم

تمرین اول

تمرین دوم

فصل ششم: نیمه تاریک خود را در آغوش بگیر

تمرین

فصل هفتم: خودت را از نو تعریف کن

تمرین اول

تمرین دوم

تمرین سوم

فصل هشتم: اجازه بده بدرخشی

تمرین

فصل نهم: زندگی که ارزش زیستن دارد

تمرین اول

تمرین دوم: تجسم نقشه‌یابی گنج

 

 

در بخشی از کتاب نیمه‌ تاریک وجود می خوانیم:

“هنگا‌می که متوجه شوید آنچه در زیر لایه رویی آگاهی قرار دارد، فقط افکار و احساسات پردازش نشده است، زخمتان التیام می یابد. هنگامی که اجازه دهید بخش ‌های سرکوب شده وجودتان رو بیایند، می توانید راحت شوید و دوباره با آسودگی نفس بکشید. هنگامی که نقابی را که حساسیت و انسانیت شما را پوشانده است، از چهره برگیرید، با وجود حقیقی خود روبه‌رو می شوید”.

“هرچه هشیارتر باشیم، سریع‌تر درس رویدادهای زندگیمان را می ‌فهمیم. و به این ترتیب تکرار نمی شوند! به خاطر داشته باشیم اتفاقاتی که برایمان می ‌افتند، حاصل پیام ‌هایی است که از قبل به هستی داده‌ایم و فراموش کرده‌ایم. آن پیام‌ ها را فرستاده بودیم چون به درس حاصل از آنها محتاج بودیم!”

 

با خواندن این کتاب چه چیزهایی یاد می گیریم؟

کتاب نیمه‌ تاریک وجود ما را در پیدا کردن راه و روش زندگی و استقبال از تاریکی ‌های درون‌ مان راهنمایی می‌ کند. ما را از وجود سایه آگاه می کند. شاید برایتان سوال باشد که سایه چیست؟ و چگونه به وجود می ‌آید؟ سایه کوله‌ باری نامرئی است که ما آن را حمل می‌ کنیم و همچنان که بزرگ می ‌شویم، تمام جنبه‌ هایی را که برای ما، دوستان و خویشاوندانمان قابل پذیرش نیستند، در آن جای می ‌دهیم.

دبی فورد می‌ گوید ما همواره درباره‌ آنچه سایه درون ماست و قصد مخفی کردنش را داریم، فرافکنی می ‌کنیم و به دیگران نسبت می ‌دهیم. او همچنین می ‌گوید کشف سایه ‌ها علاوه بر آرامشی که برایمان در پی دارد، ما را از قضاوت کردن دیگران هم باز می‌ دارد، چون می ‌دانیم هر آنچه به دیگران نسبت می‌ دهیم در درون خود ما هم هست.

 

 

پیام اصلی نویسنده:

دبی فورد به زیبایی توضیح می ‌دهد که جهان درون ما مانند هولگرام روی یک کارت اعتباری است که در واقع یک تصویر سه ‌بعدی است و ویژگی منحصربه‌فرد آن، این است که هر قطعه از آن را که بخراشیم همان تصویر کلی هولوگرام در آن رویت می ‌شود و این یعنی جهان ما تصویری از جهان کل است.

این مثال چه چیزی در دل خود دارد؟ در واقع نویسنده قصد دارد به این نکته برسد: «وقتی درک کنید که هر آنچه در دیگران وجود دارد در درون شما هم هست، تمام دنیای شما تغییر می‌ کند. هدف ما در این کتاب پیدا کردن و روبه‌رو شدن با تمام مواردی است که در دیگران دوست داریم یا نفرت داریم. وقتی این ویژگی ‌های انکارشده را احیا کنیم، دری به دنیای درونمان باز کرده‌ایم. وقتی با خودمان آشتی کنیم، با دنیایمان آشتی می ‌کنیم».

 

سایر آثار دبی فورد:

وجود مقدس شما

چگونه خود با عظمتی بسازیم

پاکسازی آگاهی

جوجه اردک زشت درون

چرا آدم‌ های خوب کارهای بد می‌ کنند؟

سوال‌ های درست

شجاعت

راز سایه

جدایی معنوی

بهترین سال زندگی شما

تاثیر سایه

 

 

 

 

www.elmema.com

 

 

www.elmema.com

این صفحه را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

تلگرام telegram

اشتراک گذاری در تلگرام (کلیک کنید)

اشتراک گذاری در واتس آپ (کلیک کنید)

 

animated-down-arrow

از مشاوره رایگان استفاده کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو تست های آنلاین دیدن کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو مقالات بهبود فردی دیدن کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو داستان های کوتاه دیدن کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو مقالات موفقیت دیدن کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو مقالات مدیریتی دیدن کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو مقالات شاد زیستن دیدن کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو مقالات امید به زندگی دیدن کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو مقالات یک دقیقه مطالعه دیدن کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو کل مقالات دیدن کنید، بهترین ها برای شما… (کلیک کنید)

تلگرام علم ما

تلگرام علم ما (کلیک کنید)

Medium_20160928095241745_1111111111

اینستاگرام علم ما (کلیک کنید)

 

درباره ی شبنم مرزبان

Avatar photo
شبنم هستم، نویسنده کتاب سخت تر از سخت و سرپرست نویسندگان علم ما. مطالعه، آموزش دیدن و نوشتن رو خیلی دوست دارم و در علم ما مقالاتم رو با شما به اشتراک میزارم...

مطلب پیشنهادی

معرفی و خلاصه کتاب

معرفی و خلاصه کتاب برای هر مشکلی راه حل معنوی وجود دارد از وین دایر

معرفی و خلاصه کتاب برای هر مشکلی راه حل معنوی وجود دارد از وین دایر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *