خانه / کتاب و مطالعه / معرفی و خلاصه کتاب / معرفی و خلاصه کتاب موهبت کامل نبودن از برنی براون
معرفی و خلاصه کتاب
معرفی و خلاصه کتاب

معرفی و خلاصه کتاب موهبت کامل نبودن از برنی براون

معرفی و خلاصه کتاب موهبت کامل نبودن از برنی براون

 

سلام به همراهان علم ما، در این مقاله با معرفی و خلاصه کتاب موهبت کامل نبودن از برنی براون آشنا می شوید. با علم ما همراه باشید.

 

معرفی برنی براون

برنی براون نویسنده و پژوهشگر آمریکایی در نوامبر ۱۹۶۵ به دنیا آمد. او تحصیلاتش را در رشته‌ مددکاری اجتماعی در دانشگاه هوستون به سرانجام رساند و زندگی خود را وقف مطالعه در زمینه‎ ی روانشناسی و خودشناسی کرد.

او کتاب ‌های متعددی در زمینه‌ های جسارت، شرم و همدلی نوشت و از طرف مجله زنان هوستون به عنوان یکی از چهره ‌های برتر ۲۰۰۹ شناخته شد. همچنین او چند جایزه‌ نیز از سوی دانشکده‌‌ی محل تدریش گرفت و در سال ۲۰۱۶ بودجه‌ی دو میلیون دلاری به او تعلق گرفت تا دانشجویان بیشتری را در زمینه‌ی کار اجتماعی پرورش دهد.

برنه براون علاوه ‌بر آثار مکتوبش از طریق سخنرانی‌های انگیزشی‌اش نیز شناخته شده است. سخنرانی او با عنوان «قدرت آسیب‌پذیری» در سال ۲۰۱۰ از طریق شبکه جهانی همایش‌ های تد به اجرا درآمد که بیش از ۴۲ میلیون بازدید کننده داشت. این سخنرانی یکی از پربازدید کننده ‌ترین سخنرانی ‌های مجموعه تد است که بسیار توجه علاقمندان به حوزه‌ روانشناسی را به خود جلب کرد.

برنی براون در حال حاضر در تگزاس آمریکا زندگی می‌کند و از طریق وب سایت شخصی‌اش با طرفداران و خوانندگان آثارش در ارتباط است.

او از طریق این صفحه در سال ۲۰۰۹ برنامه‌ کتابخوانی اینترنتی کتاب موهبت کامل نبودن را در طول هشت هفته اجرا کرد. این برنامه که با نام «شرم کمتر، شادی بیشتر» بود بسیار موفق بود و همراهان برنی براون از طریق ایمیل از سراسر دنیا با او در ارتباط بودند.

 

مترجمین کتاب:

مترجم: سمیه جوادیان – اکرم اکرمی

انتشارات: یوشیتا – صابرین

 

درباره کتاب موهبت کامل نبودن:

کتاب موهبت کامل نبودن کتابی در حوزه‌ی خودیاری از برنه براون پژوهشگر و نویسنده‌ی آمریکایی است. این کتاب برآمده از سال‌ ها پژوهش براون در حوزه‌ی شجاعت، شرمساری و آسیب ‌پذیری است.

چگونه با خود ناکامل ‌مان روبه‌رو شویم؟ این پرسش مرکزی ‌ترین مسئله‌ی کتاب است. دستیابی به شادی، رضایت و آرامش در گرو پذیرش خود است و این «پذیرش» که کلیدی ‌ترین مفهوم کتاب است، از آن جهت اهمیت دارد که ما را با واقعیت خودمان رودررو می‌ کند.

به عبارت دقیق ‌تر، کامل بودن با واقعیت ما در تناقض است. گونه‌ی ما نه برای کامل و بی‌نقص بودن بلکه جهت قرار گرفتن در مسیر تکامل طراحی شده است. پذیرش خود ناقض اما واقعیمان منجر به احساس خود ‌ارزشمندی خواهد شد. نیازی نیست در جهت «کسب» این احساس بکوشیم، اصالت و ارزشمندی گوهری نهفته در درون ماست که تنها باید آن را کشف کنیم و در این راه به ابزارهایی نیاز داریم: شجاعت، شفقت و پیوند.

 

 

در بخشی از کتاب موهبت کامل نبودن می خوانیم:

چندی پیش مدیر و رئیس انجمن اولیا و مربیان یک مدرسه ابتدایی بزرگ از من دعوت کردند تا برای گروهی از والدین در مورد ارتباط بین تاب ‌آوری و تعیین حدود صحبت کنم. آن زمان من مشغول جمع آوری اطلاعات در مورد پرورش افکار و راه ‌های زندگی قلب محور، در مدارس بودم. بنابراین از این فرصت بسیار هیجان‌زده شدم. نمی‌ دانستم وارد چه ماجرایی خواهم شد.

وارد تالار کنفرانس شدم. حس عجیبی از والدین به من منتقل شد. آنها مضطرب به نظر می ‌رسیدند. از مدیر مدرسه علت آن را پرسیدم، ولی او فقط شانه ‌هایش را بالا انداخت و رفت. رئیس انجمن اولیا و مربیان نیز چیز زیادی برای گفتن نداشت. با خودم گفتم شاید من عصبی هستم و سعی کردم آن را فراموش کنم.

در ردیف اول نشسته بودم و مدیر مدرسه من را معرفی می‌ کرد. همیشه معرفی قبل از سخنرانی برایم ناخوشایند و عذاب‌ آور است. یک نفر، فهرستی از موفقیت‌ ها و دستاورد های مرا معرفی می‌ کند، در حالی که من سعی می‌ کنم بالا نیاورم و سالن را ترک نکنم. البته این معرفی تجربه‌ای جدید بود. تا به حال این ‌گونه معرفی نشده بودم.

مدیر مدرسه جملاتی شبیه این جملات را گفت: «شاید آن‌ چه که امشب می ‌شنوید را دوست نداشته باشید، اما به خاطر فرزندانتان باید گوش دهید. دکتر براون اینجاست تا مدرسه و زندگی ما را به کلی تغییر دهد. او چه بخواهیم و چه نخواهیم ما را از اشتباه در می ‌آورد.»

با آن صدای بلند و پرخاشگر به نظر می ‌رسید، کاملا عصبانی است. احساس می ‌کردم به رینگ کشتی کج دعوت شده‌ام، فقط یک حریف قدرتمند و چند نورافکن کم بود… .

 

با خواندن این کتاب چه چیزهایی یاد می گیریم؟

کتاب موهبت کامل نبودن حاصل آشکار شدن حقایقی بر نویسنده پس از سال ‌ها پژوهش است. حقایقی که دریافت آنها به مثابه بیداری از خوابی سنگین است. خوابی که بیداری از آن سخت است چون به طیف مختلف و وسیعی از انسان‌ ها در دوره‌ های متفاوت و با نژاد‌های گوناگون و سطح آگاهی ناهمگون، در پوشاندن ضعف‌ هایشان کمک ‌کرده است.

حاصل این تعمقات که به ‌تعبیر براون مثل پتکی بر سرش وارد شده، می ‌تواند بسیاری از انسان ‌ها را از خواب سنگین کمال‌گرایی و عیب ‌پوشی جعلی بیدار کند. بیداری از این خواب شیرین و پذیرش ضعف‌ هایی که سال ‌ها از چشم خود پنهانشان کرده‌ایم سهل نیست، اما به ‌قول براون از تحمل هزینه‌ی نادیده‌گرفتن‌ شان آسان‌تر است.

“پذیرش داستان زندگیمان می ‌تواند دشوار باشد اما نه مشکلتر از این‌ که یک عمر بخواهیم از آن فرار کنیم. پذیرش ضعف‌ ها و آسیب‌پذیری ‌ها مخاطره‌آمیز است، اما نه زیان ‌بارتر از این ‌که از عشق، احساس تعلق و شادی چشم بپوشیم، چرا که چشم‌ پوشی از این سه، ما را بیش از هر زمانی آسیب ‌پذیر می ‌سازد.”

 

 

پیام اصلی نویسنده:

نویسنده سعی دارد به کمک اتفاقات ساده و روزمره‌ی زندگی خودش مفاهیم «شجاعت، شفقت، پیوند» را توضیح دهد و ما را در رها کردن افکار و قضاوت‌ های دیگران، مهربانی با خودمان و همدلی و مهرورزی یاری کند.

کتاب موهبت کامل نبودن زندگی را همانند سفری در نظر می‌ گیرد که در جریان آن افراد با به ‌کارگیری شجاعت و شفقت می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. زندگی مسرت بخش سزاوار کسی است که به خودش ابراز علاقه و عشق کند و با اعتماد به نفش از تاثیرات افکار و صحبت ‌های سایرین رهایی یابد.

 

سایر آثار برنی براون:

روان شناسی خجالت

کتاب شجاعت در برهوت

جرئت بسیار

اطلس دل

زندگی حضورمندانه

زندگی شجاعانه

زندگی با تمام وجود

زندگی تاب آورانه

رهبری دلیرانه

شجاعانه رهبری کن

با اقتدار بلند شو

شهامت رهبری کار شجاعانه مکالمات دشوار و صمیمیت

با اقتدار برخاستن آن هم وقتی زمین خورده ایم و تنهاییم

مواهب نقص غلبه بر کمال‏ خواهی با پذیرفتن آن کسی که هستید

 

 

www.elmema.com

 

 

www.elmema.com

این صفحه را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

تلگرام telegram

اشتراک گذاری در تلگرام (کلیک کنید)

اشتراک گذاری در واتس آپ (کلیک کنید)

 

animated-down-arrow

از مشاوره رایگان استفاده کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو تست های آنلاین دیدن کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو مقالات بهبود فردی دیدن کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو داستان های کوتاه دیدن کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو مقالات موفقیت دیدن کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو مقالات مدیریتی دیدن کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو مقالات شاد زیستن دیدن کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو مقالات امید به زندگی دیدن کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو مقالات یک دقیقه مطالعه دیدن کنید. (کلیک کنید)

از آرشیو کل مقالات دیدن کنید، بهترین ها برای شما… (کلیک کنید)

تلگرام علم ما

تلگرام علم ما (کلیک کنید)

Medium_20160928095241745_1111111111

اینستاگرام علم ما (کلیک کنید)

درباره ی شبنم مرزبان

Avatar photo
شبنم هستم، نویسنده کتاب سخت تر از سخت و سرپرست نویسندگان علم ما. مطالعه، آموزش دیدن و نوشتن رو خیلی دوست دارم و در علم ما مقالاتم رو با شما به اشتراک میزارم...

مطلب پیشنهادی

معرفی و خلاصه کتاب

معرفی و خلاصه کتاب برای هر مشکلی راه حل معنوی وجود دارد از وین دایر

معرفی و خلاصه کتاب برای هر مشکلی راه حل معنوی وجود دارد از وین دایر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *