سرخط خبرها
خانه / کسب و کار / بازاریابی و فروش / روش و استراتژی بازاریابی عملکردی | همراه با مثال

www.elmema.com سال 1403 را هدفمند و با برنامه ریزی آغاز کن! | دوره رایگان کلیک کنید www.elmema.com

انواع روش و استراتژی های بازاریابی و فروش
انواع روش و استراتژی های بازاریابی و فروش

روش و استراتژی بازاریابی عملکردی | همراه با مثال

بازاریابی عملکردی

Performance Marketing

 

سلام به همراهان خوب علم ما، اغلب، ما از بازاریابی دیجیتال به عنوان یک اصطلاح همه جا استفاده می کنیم. در واقعیت، انواع مختلفی از بازاریابی دیجیتال وجود دارد و کانال ها و قابلیت های هر نوع هر روز در حال افزایش است. یکی از استراتژی های بازاریابی دیجیتال نادیده گرفته شده، بازاریابی عملکردی است. بازاریابی عملکردی یک رویکرد محبوب است که بر دستیابی به نتایج قابل اندازه گیری تمرکز دارد. در این مقاله شما را با بازاریابی عملکردی آشنا می کنیم. همچنین توضیح می دهیم که چرا برای کسب و کار شما ضروری است. با علم ما همراه باشید.

بازاریابی عملکرد چیست؟

پرفورمنس مارکتینگ یا همان بازاریابی عملکردی، همان‌طور که از نامش پیداست؛ به عملکرد یا به عبارتی به نتایج به‌ دست آمده از فرآیند بازاریابی وابسته است.

در این سبک از بازاریابی، که کاملا بر بستر اینترنت و به‌ صورت آنلاین اتفاق می‌ افتد؛ نتایج کاملا قابل‌ اندازه‌گیری است. هزینه‌ ها فقط زمانی پرداخت می‌ شود که نتایج موردنظر تحقق یابد.

پرفورمنس مارکتینگ از اواسط دهه 90 میلادی همزمان با شروع کمپین‌ های پرداخت به ازای کلیک (CPC) وجود داشته است و  موضوع جدیدی نیست. محبوبیت بازاریابی عملکردی تا حد زیادی به لطف فناوری جدیدی است که به کسب و کارها اجازه می‌ دهد اطلاعات بیشتری در مورد ترافیک و عملکرد کمپین خود جمع‌ آوری کنند. این دسترسی به داده‌ ها به آنها اجازه می‌ دهد تا تلاش‌ هایشان ارزش بیشتری پیدا کرده و تبلیغات خود را بهینه‌تر کنند.

بازاریابی عملکردی زمانی کار می‌ کند که تبلیغ‌ کنندگان با آژانس‌ ها یا ناشران برای طراحی و قرار دادن تبلیغات برای شرکت خود در هر تعداد کانال بازاریابی عملکردی، رسانه‌ های اجتماعی، موتورهای جستجو، ویدیوها، محتوای وب تعبیه‌ شده و …، ارتباط برقرار کنند. این تبلیغ‌ کنندگان به‌ جای پرداخت هزینه برای یک تبلیغ به روش سنتی، بر اساس میزان عملکرد آگهی‌شان، با اندازه‌گیری تعداد کلیک‌ ها، نمایش‌ ها، اشتراک‌گذاری‌ ها یا فروش، پرداخت می‌ کنند.

اهمیت بازاریابی عملکردی چیست؟

بازاریابی عملکرد به تبلیغ‌ کنندگان این امکان را می‌ دهد که نتایج را اندازه‌گیری کرده و بازده سرمایه‌گذاری را تعیین کنند. که منجر به استفاده کارآمدتر از بودجه تبلیغاتی می‌ شود. تبلیغ‌ کنندگان می‌ توانند مخاطبان خاصی را هدف قرار دهند و موفقیت کمپین‌ ها را ردیابی کنند. این کار منجر به هزینه های تبلیغاتی کمتر، بازگشت سرمایه (ROI) بیشتر و بهبود اثربخشی بازاریابی می شود. همچنین تمرکز را از نمایش تبلیغات به اقدامات کاربر تغییر می‌ دهد که منجر به تجربیات تبلیغاتی معنادارتر و مرتبط‌تر برای مصرف‌ کنندگان می‌ شود.

مزایای بازاریابی عملکردی:

بازاریابی عملکردی روشی خلاقانه و موثر برای تنوع بخشیدن به مخاطبان و گسترش دامنه دسترسی شماست، در عین حال که داده های ارزشمندی را به دست می آورید. اما مزایا به همین جا ختم نمی شود. هنگامی که از عملکرد کامل بازاریابی عملکردی، از تبلیغات بومی و وابسته گرفته تا محتوای رسانه های اجتماعی حمایت شده استفاده کنید، رشد کسب و کار خود را آسان تر از همیشه خواهید دید.

هدف بازاریابی عملکردی چه کسانی است؟

اگر می‌ خواهید به نتایج مورد نظر به ویژه فروش بیشتر برسید، بهترین مخاطب برای بازاریابی عملکردی افرادی هستند که بیشترین زمان را در اینترنت صرف می‌ کنند و زمان بیشتری را آنلاین هستند. معمولا بسیاری از کسب‌ و کارها سراغ پرفورمنس مارکتینگ می‌ روند؛ چرا که بعد از رسیدن به هدف هزینه پرداخت می‌ شود. ولی باید حواستان باشد براساس اطلاعات موجود سراغ افرادی بروید که دقیقا مخاطب هدف شما هستند و احتمال بیشتری وجود دارد که به کمک آنها اهداف شما محقق شود.

روش های پرداخت در بازاریابی عملکرد:

«هزینه به‌ ازای دفعات نمایش» (Cost Per Mille | CPM):

«دفعات نمایش» به تعداد به‌ نمایش درآمدن تبلیغ شما برای کاربران اشاره دارد. پرداخت هزینه در این روش بر اساس هر ۱۰۰۰ بازدیدی که از تبلیغ صورت می‌ گیرد، انجام می‌ شود. برای مثال اگر ۲۵۰۰۰ کاربر تبلیغ شما را ببینند، مقدار CPM برای شما بر اساس نرخ پایه ۲۵ محاسبه می‌ شود. هزینه به ازای نمایش نیازی به انجام اقدام خاصی توسط کاربران ندارد.

«هزینه به‌ ازای فروش» (Cost Per Sale | CPS):

در این روش تنها زمانی هزینه پرداخت می‌ کنید که از طریق تبلیغ، خریدی از محصولات و خدمات شما صورت بگیرد. این سیستم پرداخت بیشتر در بازاریابی همکاری در فروش کاربرد دارد.

«هزینه به‌ ازای کلیک» (Cost Per Click | CPC):

هزینه به‌ ازای کلیک روش بسیار خوبی برای پایه‌ گذاری و شروع اولین قدم‌ های کمپین‌ های «ترویج برند» (Performance Marketing) است. همان‌طور که از نام آن پیداست در این روش، تنها زمانی هزینه پرداخت می‌ کنید که کاربر روی تبلیغ شما کلیک کند.

«هزینه به‌ ازای مخاطب راغب (لید)» (Cost Per Lead | CPL):

در «هزینه به‌ ازای لید» مشابه با هزینه به‌ ازای فروش، زمانی هزینه پرداخت می‌ کنید که کاربر یا مشتری بالقوه برای چیزی ثبت‌ نام کند. برای مثال ثبت‌ نام در خبرنامه ایمیل یا وبینار می‌ تواند به‌ عنوان جذب مخاطب راغب (لید) در نظر گرفته شود.

«هزینه به‌ ازای جذب» (Cost Per Acquisition | CPA):

هزینه به‌ ازای جذب مشابه با هزینه به‌ ازای لید و هزینه به‌ ازای فروش است. با این تفاوت که کلی‌تر است. با این ساختار، تبلیغ‌‌ دهنده زمانی هزینه تبلیغ را زمانی می‌ پردازد که مشتریان اقدام کاملی را انجام دهند. این اقدام کامل می‌ تواند خرید محصول، دادن اطلاعات تماس، بازدید از مجله و موارد مشابه باشد.

جمع بندی:

به طور کلی، بازاریابی عملکردی به عنوان یکی از جنبه‌ های دیجیتال مارکتینگ هدف تمرکز روی کمپین‌ ها و اقدامات مبتنی بر تجزیه و تحلیل داده‌ ها را دنبال می‌ کند. به عبارت دیگر، این استراتژی به شما نشان می‌ دهد که آیا سرمایه گذاری‌های انجام شده در محیط مجازی به نتایج مناسبی منجر شده است یا خیر. شما از این روش بازاریابی استفاده کرده اید؟

 

www.elmema.com

آرشیو مقالات بازاریابی و فروش (کلیک کنید)

آرشیو مقالات کسب و کار (کلیک کنید)

برای اشتراک گذاری این صفحه کلیک کنید:  واتس‌اپ  | تلگرام

 

اینستاگرام دکتر مرزبان (کلیک کنید) | مشاوره و کوچینگ فردی با دکتر مرزبان (کلیک کنید)

برای دریافت راهنمای در واتس‌اپ (کلیک کنید) 09164052373

 

درباره ی مدیر سایت علم ما

Avatar photo
علمِ ما یک گروه کاملا تخصصی در زمینه کلیه فعالیت های پژوهشی، کسب و کار، بازاریابی و رشد فردی می باشد، که در اسفند ۱۳۹۴ راه اندازی شد. علم ما متشکل از اساتیدی است که علاوه بر دانش علمی عالی، بطور کامل با بازار کار در انواع کسب و کار و ابعاد رشد فردی در بهبود فردی در دنیای واقعی هم آشنا هستند. گروه علم ما درصدد است تا با استفاده از روش‌های نوین آموزشی و تاکید بر صد در صد کاربردی بودن، آموزش های سطح اول را در اختیار شما همراهان و دوستان عزیز ارایه دهد. پر متقاضی ترین آموزش های مجموعه علم ما: دوره کوچینگ، دوره های کسب و کار، کتاب تقویم انگیزشی و...

مطلب پیشنهادی

ارایه 2 دقیقه ای استارتاپی!

ویدیو: ارایه 2 دقیقه ای استارتاپی! | دکتر شهریار مرزبان

ارایه 2 دقیقه ای استارتاپی! دکتر شهریار مرزبان   سلام به همراهان خوب علم ما. …

3 دیدگاه

  1. ممنون بابت محتوای خوبتون

  2. تبلیغات کلیکی رو من تست کردم و خوب بوده
    البته پوستر و عنوان باید جذب کنه مخاطب رو

  3. ممنون از نظم و برنامه خوبتون
    هر هفته یه روش رو یاد میگیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *