خانه / کوچینگ / تیموتی گالوی | بازی درونی
تیموتی گالوی
تیموتی گالوی

تیموتی گالوی | بازی درونی

تیموتی گالوی

 

سلام به همراهان خوب علم ما. تلاش ما برای بهبود خودمان و عملکردمان واقعا با آنچه امیدوار به دستیابی‌اش هستیم در تداخل است. تیموتی گالوی با نشان دادن اینکه بیشتر آموزش و تدریسی که ما انجام می‌ دهیم مخل یادگیری است. باورهای ما در مورد یادگیری را به چالش می‌کشد. و با بازی درونی این یافته‌ ها و آگاهی‌ ها را به‌ طور مستقیم وارد کار می‌ کند. در این مقاله با تیموتی گالوی و باری درونی آشنا می شویم. با علم ما همراه باشید.

 

تیموتی گالوی کیست؟

تیموتی گالوی را معمولا در فهرست بنیان گذاران جنبش کوچینگ می‌ آورند. و حتی گاهی از او به عنوان پدر کوچینگ یاد می‌ کنند.

تیموتی گالوی متولد سال ۱۹۳۸ است و در رشته زبان انگلیسی در دانشگاه هاروارد تحصیل کرده است. گالوی در دهه‌ی شصت میلادی به عنوان مربی تنیس دانشگاه هاروارد فعالیت می‌ کرد.

او پی برد که نکات فنی و آموزشی که به شاگردانش می‌ گوید نه‌ تنها نقشی در بهبود بازی آنها ندارد. بلکه باعث کاهش کیفیت کارشان نیز می‌ شود. و بالعکس در مواردی که اصلا شاگرد را آموزش نمی‌ دهد و نکات فنی را به او نمی‌گوید، بهتر بازی می‌ کند.

 

دقت و کنجکاوی تیموتی گالوی

در رفتار شاگردانش باعث شد او یک سبک جدید در بازی تنیس خلق کند. که اسمش را بازی درونی گذاشت.

او به‌ طور کلی روش‌ هایی که تا آن زمان در تدریس بازی تنیس معمول بود را کنار گذاشت. و با سبک تازه خودش یعنی «بازی درونی» به شاگردانش تنیس آموخت. او کتابی را بر اساس تجاربش در تنیس به نام «بازی درونی در تنیس» منتشر کرد که به تیراژ میلیونی رسید.

یکی از مدیران ارشد شرکت ای تی اندتی که قبلا شاگرد تنیس تیموتی گالوی بود با این فکر که اصول و مبانی بازی درونی در تنیس، احتمالا قابلیت استفاده در کار را هم دارد، از و دعوت کرد تا در برنامه تغییری که آن شرکت در پیش‌ گرفته بود به آنان کمک کند.

و خیلی زود موفق به حل معضلات پیچیده آن شرکت شد. این امر مقدمات شهرت او را در محافل کسب‌ و کار فراهم کرد. موفقیت او در به‌ کارگیری اصول بازی درونی در شرکت ای تی اندتی، سبب شد تا شرکت‌ های بزرگ و کوچکی چون آی بی ام، اپل، کوکاکولا … از او دعوت کنند تا در برنامه‌ های تجاری و توسعه منابع انسانی و مدیریت تغییر، به آنان کمک کند.

 

 

بازی درونی چیست؟

مفهوم اصلی بازی درونی که توسط تیموتی گالوی مطرح شده است، به تمرکز بر ارتقاء توانایی‌ ها و مهارت‌ های درونی فرد در مواجهه با چالش ‌ها و موقعیت ‌های مختلف اشاره دارد.

بازی درونی به نحوه یادگیری تمرکز دارد که حاصل آن افزایش عملکرد است. بازی درونی شامل مفاهیم و الگوهایی است که به این سوال پاسخ می‌ دهد: «چگونه یادگیری رخ دهد تا عملکرد افزایش یابد؟» ما همیشه بین اینکه چقدر آموزش و یادگیری انجام دهیم تا اختلالی در تولید رخ ندهد، در تنش بوده‌ایم. بازی درونی این تنش را از بین می‌ برد. زیرا در آن می‌ آموزیم یادگیری و عمل هر دو بخشی از یک کل بزرگ‌تر هستند.

 

دیدگاه گالوی

دیدگاه گالوی این است که مربی‌ های تنیس می‌ توانند به بازیکنان کمک کنند. تا با پرت کردن حواس آنها از واگویه‌ های درونی، به ویژه آن صدای انتقادگری که می‌ گوید: «این‌طور نیست! روی دست‌هایت تمرکز کن! آن را به گونه‌ای دیگر زاویه بده!»، به بهبود بازیشان کمک کنند.

وقتی واگویه‌ های درونی نشنیده گرفته شوند، بدن می تواند نسبت به آنچه می خواهد انجام دهد، متمرکز شود. در این فرآیند مشخص می‌ شود که بدن ایده روشنی از عملکرد خود دارد. و می‌ داند که چگونه باید عمل کند. گالوی به بازیکنان می‌ گفت که روی ارتفاعی که به توپ تنیس ضربه می زنند، تمرکز کنند. در صورتی که این تمرین به خودی خود هیچ تاثیری روی بازی آنها نداشت اما تمرین ساده‌ای برای تمرکز کردن و نشنیدن واگویه‌ های درون بود که بدن توانا را قادر می ساخت تا کنترل را به دست بگیرد. فرد آرامش خود را بدست می‌ آورد و مهارت تنیس او بلافاصله بهبود یافت.

دیدگاه واقعی گالوی این بود که این روش فقط در مورد تنیس صدق نمی‌ کند، بلکه افراد عموما پاسخ‌ های مشکلات خود را در درون خود دارند.

گالوی به شما نشان می دهد که چگونه می توانید از پتانسیل طبیعی خود برای یادگیری، عملکرد و لذت بردن استفاده کنید. تا هر شغلی، صرف نظر از مدت زمانی که آن را انجام داده اید، به فرصتی برای افزایش مهارت ها تبدیل شود.

 

کتاب بازی درونی:

کتاب بازی درونی تفاوت عملکرد عادت گونه و عملکرد با ارزش را به شما می آموزد. این به شما می آموزد که چگونه کار در حالت انطباق را متوقف کرده و در حالت تحرک شروع به کار کنید.

کتاب بازی درونی با تمرکز بر مهارت‌ های ذهنی و روانی بازیکنان تنیس به ما یاد می‌دهد که در پیروزی‌ ها و موفقیت‌ های واقعی، عوامل درونی و انسانی نقش بسیار مهمی دارند.

این کتاب به خوانندگان فرصت می‌ دهد تا مفاهیمی چون تمرکز، اعتماد به‌ نفس، تسلط بر اضطراب، و مدیریت احساسات را در محیط ورزش تنیس تجربه کنند. و سپس این مفاهیم را به زندگی روزمره خود انتقال دهند. با خواندن این کتاب، شما نه تنها می‌ توانید تکنیک‌ ها و راهکارهایی برای بهبود بازی تنیس خود یاد بگیرید، بلکه اهمیت توانایی‌ های ذهنی و روانی در انجام کارهایی در زندگی خود نیز متوجه خواهید شد

 

 

جمع بندی:

روش کاری تیموتی گالوی به‌ عنوان یک سبک نوین در مربیگری در مدیریت که زمینه‌ای جدید در دنیای کسب‌ و کار بود مطرح شد. امروزه تیموتی گالوی در کنار جان ویتمور، مارشال گلد اسمیت و توماس لئونارد از پیشروان و بزرگان مربیگری در مدیریت محسوب می‌ شوند.

 

 

www.elmema.com

برای بازگشت به نقشه راه کوچینگ (کلیک کنید)

برای دیدن سایر نقشه راه ها و راهنمای سایت (کلیک کنید)

برای اشتراک گذاری این صفحه کلیک کنید:  واتس‌اپ تلگرام 

 

اینستاگرام دکتر مرزبان (کلیک کنید) | کوچینگ فردی با دکتر مرزبان (کلیک کنید)

برای دریافت راهنمای در واتس‌اپ (کلیک کنید) 09164052373

 

درباره ی شبنم مرزبان

Avatar photo
شبنم هستم، نویسنده کتاب سخت تر از سخت و سرپرست نویسندگان علم ما. مطالعه، آموزش دیدن و نوشتن رو خیلی دوست دارم و در علم ما مقالاتم رو با شما به اشتراک میزارم...

مطلب پیشنهادی

مدل کوچینگ رشد (GROW)

مدل رشد (GROW) در کوچینگ

مدل رشد (GROW) در کوچینگ   سلام به همراهان خوب علم ما، مدل ‌ها در …

3 دیدگاه

  1. کتاب خیلی خوبیه
    توصیه میکنم مطالعه کنید

  2. مطالب کوچینگ خیلی کمکم کرد
    ممنونم ازتون

  3. خلاصه خیلی خوبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *